۴۷۰۴۵۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

سرفیس‌بوک جدید؛ بهتر و پرقدرت تر از قبل

اولين لپ‌تاپي که مايکروسافت به بازار عرضه کرد، Surface Book بود. Surface Book مدل Performance Base در واقع نسخه به‌روز شده Surface Book سال ۲۰۱۵ است؛ لپ‌تاپي که از يک نمايشگر تبلتي قابل اتصال تشکيل شده و ظاهري زيبا و منحصر به‌فرد دارد.

وب‌سایت عصر ارتباط - معصومه علی گلی: اولين لپ‌تاپي که مايکروسافت به بازار عرضه کرد، Surface Book بود. وقتي مايکروسافت به علاقه کاربران نسبت به لپ‌تاپ جديد خود و محبوبيت آن نزد خريداران پي برد، در برابر فرياد يکصداي کاربران که مي‌گفتند: «مايکروسافت! دوباره دوباره!» نتوانست مقاومت کند و تصميم گرفت بار ديگر Surface Book تکراري اما کمي به‌روز شده را روانه بازار کند.

Surface Book مدل Performance Base در واقع نسخه به‌روز شده Surface Book سال 2015 است؛ لپ‌تاپي که از يک نمايشگر تبلتي قابل اتصال تشکيل شده و ظاهري زيبا و منحصر به‌فرد دارد.

جالب است که نسخه ۲۰۱۶ سرفيس‌بوک مايکروسافت در برخي بخش‌ها و براي انجام کارهاي روزانه کامپيوتري از مک‌بوک پروي اپل کارآمدتر است. سيستم مايکروسافت اين امکان را دارد که به يک تبلت کامل تبديل شود و با قلم نوري مخصوص خود از آن براي انجام کارهاي هنري و خلاقانه بهره گرفته شود. سرفيس‌بوک پورت‌هاي ارزشمندي همچون USB۳ بزرگ و شيار کارت SD را برخلاف مک‌بوک‌هاي جديد اپل هنوز نگه داشته است.

اگر به‌دنبال لپ‌تاپ ويندوزي هستيد که عملکرد خوبي داشته باشد و در زمان‌هاي پرواز يا مشابه آن به تبلت کارآمدي تبديل شود، پس سرفيس‌بوک مايکروسافت گزينه مناسبي خواهد بود. مهم‌ترين تغييراتي که در نسخه 2106 سرفيس‌بوک نسبت به نسخه سال قبل آن اعمال شده، افزايش کارايي باتري، پردازنده و گرافيک بوده است. درواقع عبارت‌ Performance Base‌ که در ادامه Microsoft Surface Book مي‌آيد، به همين تغييرات گفته‌شده اشاره دارد.
سرفیس‌بوک جدید؛ بهتر و پرقدرت تر از قبل

طراحي

اگر به سرفيس‌بوک مايکروسافت نسخه ۲۰۱۵ نگاهي انداخته‌ و شيفته ظاهر زيباي آن شده‌ايد، اما به‌دنبال سيستمي هستيد که قدرتمندتر باشد، نسخه ۲۰۱۶ آن را فراموش نکنيد. نسخه ۲۰۱۶ علاوه بر قدرت بيشتري که کسب کرده از نظر وزن نيز سنگين‌تر شده است.

لبه‌هاي سيستم هنوز هم مانند مدل قبلي طراحي شداند، اما کمي خميدگي در بدنه آن احساس مي‌شود. اين تغيير ظاهري چندان محسوس نيست مگر اينکه هر دو سيستم را روي هم قرار داده و به مقايسه بپردازيد.

اندازه و وزن سرفيس‌بوک ۲۰۱۵ با مک‌بوک پروهاي آن زمان تقريبا يکسان بود. در سال ۲۰۱۶، مک‌بوک‌ها ظريف‌تر و سرفيس‌بوک ضخيم‌تر شده است. Surface Book جديد مدل Performance Base در قسمت جلو ۱۳ و در قسمت عقب ۸/۲۲ ميليمتر ضخامت دارد، وزن آن هم ۶۳/۱ کيلوگرم شده است. بيشترين وزن مدل سال قبل با کارت گرافيک انويديا ۵۸/۱ کيلوگرم بوده است.

مشکل فقط اين نيست که مک‌بوک‌ها کوچک‌تر و سبک‌تر شده‌اند (وزن مک‌بوک‌ پروي 13 اينچي جديد به 36/1 کيلوگرم رسيده است)، بلکه ساير لپ‌تاپ‌هاي ويندوزي هم اصل کاهش وزن را رعايت کرده‌اند. وزن 36/1 کيلوگرم در حال حاضر براي لپ‌تاپ‌هاي فوق سبک يا اولتراپورتابل وزن سنگيني محسوب مي‌شود.

ضعف‌هايي که در طراحي Surface Book نسخه ۲۰۱۵ وجود داشت، در نسخه ۲۰۱۶ هم به قوت خود باقي هستند. از جمله اين ضعف‌ها می‌توان به لولاي منيزيمي و مدرن آن اشاره کرد که اگرچه به زيبايي باز مي‌شود، اما برخلاف لولاي Lenovo Yoga نمي‌تواند در لپ‌تاپ را لب‌به‌لب بدنه قرار دهد و آن را کامل ببندد.

پورت‌ها

برخلاف مک‌بوک پرو که فقط پورت USB-C را حفظ کرده است، سرفيس‌بوک از دو پورت ‌USB ۳، يک پورت Mini DisplayPort، يک شيار کارت SD و اتصال‌دهنده شارژر آهنربايي مايکروسافت تشکيل شده است.

تبلت همان قبلي، لپ‌تاپ جديد

اگر بخواهيم تفاوت ميان سرفيس‌بوک جديد را با مدل قبلي بيان کنيم، بايد بگوييم که بخش تبلت‌ آن، يعني همان بخشي که نمايشگر عالي‌ دارد، کاملا مانند مدل قبلي است. قلم سرفيس همچون مدل قبلي است و از آن مي‌توان براي طراحي و کارهاي هنري بهره برد. قلم سرفيس هم نسبت به فشار حساس است. اگرچه ميزان حساسيت آن به فشار به اندازه قلم iPad Pro نيست، ولي دقيقا همان چيزي است که شما به‌عنوان کاربر به آن نياز داريد.

نمايشگر

نمايشگر ۵/۱۳ اينچ به‌کاررفته در سرفيس‌بوک جديد ۳,۰۰۰×۲,۰۰۰ پيکسل وضوح تصوير دارد. وجود ۲۶۷ پيکسل در هر اينچ بيانگر تصاوير به‌نمايش درآمده باكيفيت است. آن را بايد بهترين نمايشگر به‌روزرساني‌شده براي بازي‌هاي سنگين گرافيکي و اپليکيشن‌ها به‌شمار آورد.
سرفیس‌بوک جدید؛ بهتر و پرقدرت تر از قبل

سريع‌تر، قوي‌تر، بهتر

با اينکه پردازنده به‌روزشده Intel Core i7 پردازنده جديدي است، اما نبايد آن را يک پردازنده چهار هسته‌اي به‌حساب آورد. اين تراشه جديد هنوز به پردازنده‌هاي نسل ششم Skylake تعلق دارد نه به جديدترين نسل که نسل هفتم و Kaby Lake نام دارد و در بعضي از سيستم‌هاي ويندوزي جديد به‌کار رفته‌ است. با اين حال ضعف تراشه‌هاي Kaby Lake آن است که چندان سريع‌تر عمل نمي‌کنند.

سرفيس‌بوک جديد نسبت به مدل سال قبل خود از عملکرد سريع‌تري برخوردار است و در انجام دادن چند کار به‌طور هم‌زمان نيز بهتر عمل مي‌کند، همچنين عملکرد باتري آن هم بسيار بهتر شده است. مايکروسافت در بخش گرافيک، سرفيس‌بوک جديد را به کارت گرافيک Nvidia GeForce مدل GTX ۹۶۵M مجهز کرده است که براي گيمرها و کاربران حرفه‌اي گرافيک بسيار قوي و قدرتمند به‌شمار مي‌آيد.

به‌دليل پشتيباني سرفيس‌بوک جديد از تکنولوژي واقعيت مجازي نمی‌توان آن را با کامپيوترهاي شخصي مجهز به اين تکنولوژي مقايسه کرد.

از ديگر تجهيزات سخت‌افزاري باید به رم ۱۶ گيگابايتي DDR۳ و درايو يك ترابايتي SSD اشاره کرد.

Microsoft Surface Book i7(2016) بخريم؟

قيمت بسيار بالاي سرفيس‌بوک جديد که حتي از مک‌بوک‌ پروهاي مجهز به تاچ‌بار هم بالاتر است باعث شده تا بسياري از کاربران و خريداران نسبت به تهيه آن دچار ترديد شوند.
سرفیس‌بوک جدید؛ بهتر و پرقدرت تر از قبل

با توجه به قيمت بالا و قابليت‌هايی که سرفيس‌بوک جديد دارد، بايد گفت با چنين قيمتي لپ‌تاپ‌هاي هيبريدي ويندوزي کارآمدتري را مي‌توان تهيه کرد. سال گذشته شاهد توليد و عرضه بسياري از اين نوع سيستم‌ها بوده‌ايم که با سرفيس‌بوک هم به رقابت ‌پرداختند و از آن جمله می‌توان بهLenovo OLED Thinkpad X۱ Yoga اشاره کرد که ارزان‌تر هم هست.

مايکروسافت در نظر دارد در سال‌هاي آتي سيستم‌هاي هيبريدي خود را به‌گونه‌اي طراحي کند که کاربر بتواند قسمت لپ‌تاپ يا تبلت را جداگانه خريداري کرده يا ارتقا دهد. در حال حاضر اگر شما نسخه 2015 را داريد و مي‌خواهيد سيستم خود را ارتقا دهيد بايد سرفيس‌بوک نسخه 2016 را به‌طور کامل، بخش لپ‌تاپ و تبلت را با هم خريداري کنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج