۴۷۰۵۶۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

«کابوس حضرت اشرف» با حسین پاکدل

حسین پاکدل می‌گوید: در نمایش «کابوس حضرت اشرف» با بهره‌گیری از تاریخ معاصر درامی تعریف می‌کنیم در شکل و شمایل گروتسک، چون شوخی با گذشته راحت‌تر است تا برخورد جدی با حال و آینده.

خبرگزاری ایسنا: حسین پاکدل می‌گوید: در نمایش «کابوس حضرت اشرف» با بهره‌گیری از تاریخ معاصر درامی تعریف می‌کنیم در شکل و شمایل گروتسک، چون شوخی با گذشته راحت‌تر است تا برخورد جدی با حال و آینده.
«کابوس حضرت اشرف» با حسین پاکدل

این نویسنده، کارگردان و بازیگر در آستانه‌ی اجرای نمایش جدید خود در یادداشتی که به طور اختصاصی در اختیار ما قرار داد نوشته است که «در «کابوس حضرت اشرف» در حد توان، با طبابت تئاتر، حکمت نمایش و بخشندگی تاریخ، حال و آینده را تا حدودی درمان می‌کنیم.»

پاکدل در این یادداشت اظهار کرده است: « آغازی نیست. هرچه هست ادامه است. تاریخ، زمانی آغاز شده و اکنون و تا زمان باقی است ادامه دارد. هر روز از نو از درون خود زاده می‌شود. خود را اصلاح کرده و به پیش می‌برد. تقریباً شبیه ادبیات است. همان‌طور که ادبیات در ادامه گذشته است و هر دوره شکسپیر، ایبسن، حافظ و مولانای ویژه خود را تعریف و مورد بهره‌برداری قرار می‌دهد، تاریخ هم مدام خود را بازآفرینی و اصلاح می‌کند.

تازه مثل موجودی که اندام‌های خود را می‌بخشد، می‌تواند باعث تداوم حیات موجودات دیگر شود. ما به راحتی می‌توانیم اندام‌های بی‌قواره و ناسازِ زمانه خود را با استفاده از پیکره تاریخ اصلاح کنیم. هیچ محدودیت و منعی هم جلودارش نیست، چون هستی او منوط به خودش بوده و هست. نمی‌شود نیستش انگاشت و ندیدش گرفت. یکی از منابع پایان‌ناپذیر و مرجع هنر نمایش همین تاریخ است. هرچه از آن بهره بگیریم کم است. تازه با هر استخراج از این معدن، جوشش و بخشش‌اش بیشتر می‌شود.

حالا با بهره‌گیری تاریخ معاصر درامی تعریف می‌کنیم در شکل و شمایل گروتسک، چون شوخی با گذشته راحت‌تر است تا برخورد جدی با حال و آینده. نمایش "کابوس حضرت اشرف" برداشتی طنزآمیز از معدن پایان‌ناپذیر تاریخ معاصر است. بده و بستانی متقابل مابین تاریخ و تئاتر. هر کدام در پی درمان دردهای پیدا و ناپیدای دیگری. این نمایش شوخی- جدی، از امروز بعد از دو اجرا در جشنواره تئاتر فجر، از چهارشنبه سیزدهم بهمن اجرای عمومی خود را در تالار ناظرزاده تماشاخانه آغاز می‌کند. فکر کردیم در این نمایش در حد توان، با طبابت تئاتر، حکمت نمایش و بخشندگی تاریخ، حال و آینده را تا حدودی درمان می‌کنیم.»

«کابوس حضرت اشرف» ۱۰ و ۱۱ بهمن‌ماه به مدت دو ساعت در تالار ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

در این نمایش حمیدرضا نعیمی، مهدی پاکدل و کوروش تهامی، محمدصادق ملک، آرش فلاحت‌پیشه، مرتضی آقاحسینی و عاطفه رضوی بازی می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج