۴۷۱۰۵
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

دیدنی‌ترین قصرهای دنیا +عکس

این قصرها زمانی نماد خودخواهی پادشاهانی بوده‌اند که در انجا سکونت داشته‌اند. پادشاهانی که برای ساختن این قصرهای گرانقیمت مالیات‌های سنگینی از رعایایشان گرفته‌اند و زندگی را بر آنها سخت و سخت‌تر کرده‌اند.

گویا آنلاین: این قصرها زمانی نماد خودخواهی پادشاهانی بوده‌اند که در انجا سکونت داشته‌اند. پادشاهانی که برای ساختن این قصرهای گرانقیمت مالیات‌های سنگینی از رعایایشان گرفته‌اند و زندگی را بر آنها سخت و سخت‌تر کرده‌اند.

در ادامه به سراغ مشهورترین قصرهای دنیا رفته‌ایم.

کاخ کرملین

دیدنی‌ترین قصرهای دنیا +عکس

کاخ کرملین بزرگ در بین سال‌های ۱۸۳۷ تا ۱۸۴۹ در مسکو ساخته شد تا شاهزاده‌های حکومت تزار در آنجا اقامت داشته باشند. این کاخ با هدف نشان دادن بزرگی حکومت روسیه ساخته شد.

قبل از آن نیز قصری به نام باروکیو در این مکان قرار داشت که در جنگ و بر اثر مرور زمان به طور کامل تخریب شد و در واقع کرملین بر ویرانه‌های آن ساخته شده و کلیسایی بزرگ و با شکوه نیز به آن اضافه شد.

کاخ ورسای

دیدنی‌ترین قصرهای دنیا +عکس

ورسای در ابتدا محل کمین برای شکار بود که در سال ۱۶۲۴ توسط لویی چهاردهم ساخته شد. پس از او جانشین لویی هفدهم که این مکان را جایی مناسب برای زندگی دید آن را به قصر باشکوهی تبدیل کرد که امروزه یکی از بزرگترین قصرهای دنیا به حساب می‌آید.

از سال ۱۶۸۲ به بعد این کاخ به محلی برای حکومت و کنترل فرانسه تبدیل شد به طوری که تا اکتبر ۱۷۸۹ پادشاهان فرانسه در ان اقامت داشتند، تا اینکه خانواده سلطنتی در طول انقلاب فرانسه به اجبار به پاریس فرستاده شده و این قصر را ترک کردند.

قصر چاتیئودی چامبرد

دیدنی‌ترین قصرهای دنیا +عکس

این قصر که در فرانسه قرار دارد، پس از ورسای پرطرفدارترین کاخ دنیا به حساب می‌اید که هر سال میلیون‌ها بازدیدکننده برای دیدن آن می‌روند.

این قصر که شاهکار دوران رنسانس است شامل ۴۴۰ اتاق است.

این قصر در سال ۱۵۱۹ به دستور شاه فرانسیس اول و در نزدیکی جنگل ساخته شد تا زمانی که به شکار می‌رود در ان اقامت کند. اتاق‌های کاخ بسیار بزرگ بودند و با وجود اینکه هر اتاق آن دو یا حتی سه شومینه داشت اما گرم کردن ان کار خیلی دشواری بود، همین موضوع باعث شد تا انجا زیاد مورد استقبال پادشاه قرار نگیرد به طوری که خود پادشاه هم به طور کلی از زمانی که کاخ را ساخت کمتر از ۴۰ روز در این قصر اقامت داشت.

قصر میسوره

دیدنی‌ترین قصرهای دنیا +عکس

منطقه میسوره در هندوستان به شهر کاخ‌ها شهرت دارد. این منطقه دارای تعداد زیادی قصر و مکان‌های تاریخی است که البته کاخ میسوره مشهورترین آنهاست.

بنای اولیه قصر در جریان مراسم عروسی یکی از شاهزادگان آتش گرفت و به کلی تخریب شد. پس از ان در سال ۱۸۹۷ دستور بازسازی آن صادر شده و ساخت آن پس از سال ها بالاخره در سال ۱۹۱۲ به پایان رسید.

قصر شونبران

دیدنی‌ترین قصرهای دنیا +عکس

شونبران با ۱۴۴۱ اتاق، در عظمت و شکوه با قصر ورسای برابری می‌کند. این قصر یکی از بزرگترین قصرهای اتریش است که در وین قرار دارد.

قصر شونبران بین سال های ۱۶۹۶ تا ۱۷۱۲ و به دستور امپراتور لئوپلد اول ساخته شد، اما بعدها به دستور ماریا ترزا از قصر سلطنتی به قصر تابستانی مبدل شد.

پارک قصر که زیباترین بخش ان است شامل باغ خصوصی، قدیمی‌ترین باغ وحش دنیا، پلکان مارپیچ و خانه‌ای تابستانی به نام گلوریت است.

قصر پوتالا

دیدنی‌ترین قصرهای دنیا +عکس

قصر پوتالا در تپه‌ای در ۱۳۰ متری دهکده لهاسا واقع شده است . درست ۱۷۰ متر دورتر از ساختمان یادبود تبت.

ساخت این قصر از سال ۱۶۴۵ و در زمان حکومت پنجمین دالایی لاما آغاز شده و در سال ۱۶۴۸ آخرین قسمت آن که که قصر سفید نامیده می‌شود به پایان رسید.

قصر پوتالا از همان ابتدا محل اقامت دالایی لاما بود تا اینکه چهاردهمین دالایی لاما بعد از هجوم چینی‌ها در سال ۱۹۵۹ به هندوستان رفت.

قصر شهر ممنوعه

دیدنی‌ترین قصرهای دنیا +عکس

این قصر در شهر ممنوعه پکن قرار دارد . مساحت این قصر ۷۲ هکتار بوده و ساخت آن از سال ۱۴۰۶ تا ۱۴۲۰ طول کشیده است.

قصر از قسمت‌های بسیار زیادی تشکیل شده است که هم اکنون ۹۸۰ ساختمان آن به خوبی پابرجاست. ۸۷۰۷ اتاق دور تا دور این ساختمان‌ها ساخته شده‌اند. ارتفاع این اتاق‌ها خیلی زیاد است و دیوار برخی از انها تا ۱۰ متر ارتفاع دارد.

فاصله بین دروازه «تیانانمن» تا دروازه «دیوین مایت» که دو دروازه اصلی این قصر هستند ۹۶۰ متر است.

۲۴ امپراتور طی ۵ قرن در این قصر زندگی کرده و بر چین حکومت کرده‌اند تا زمانی که آخرین امپراتوری چین یعنی پویی از کار خود کناره‌گیری کرد.

کاخ باکینگهام

دیدنی‌ترین قصرهای دنیا +عکس

کاخ باکینگهام محلی برای اقامت خاندان سلطنتی انگلیس بود که در شهر وست مینستر قرار دارد. این کاخ امروزه برای موقعیت‌های خاص و پذیرایی از میهمانان سلطنتی استفاده می‌شود.

این کاخ از زمان سلطنت ملکه ویکتوریا در سال ۱۸۳۷ به این کارها اختصاص داده شد اما قبل از آن محل زندگی خاندان سلطنتی هم به شمار می‌رفت.

آخرین و بزرگترین عمارت این کاخ در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن بیستم ساخته شد. این عمارت شامل بالکن مشهوری می‌شود که خاندان سلطنتی در زمان تجمع مردم در انجا حاضر می‌شوند.

کاخ باکینگهام کلیسای کوچکی هم داشت که در زمان جنگ جهانی دوم یکی از بمب‌های آلمانی‌ها، ان را ویران کرد. در سال ۱۹۶۲ به جای کلیسا یک گالری ساخته شد که تمام عکس‌های گذشته قصر در انجا قرار دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج