۴۷۱۲۷۳
۵۰۷۵
۵۰۷۵
پ

فسیل سنگ های مرجانی در سراسر ایالت میشیگان

سنگ های پتوسکی از اسکلت فسیل شده نوعی مرجان به نام «هگزاگوناریا پرکاریناتا» از صخره های مرجانی تشکیل شده که زمانی همه آنچه اکنون در ایالت میشیگان هست را در دوران دونین باستان، حدود ۳۵۰ میلیون سال پیش پوشانده بوده است.

برترین ها: سنگ های پتوسکی از اسکلت فسیل شده نوعی مرجان به نام «هگزاگوناریا پرکاریناتا» از صخره های مرجانی تشکیل شده که زمانی همه آنچه اکنون در ایالت میشیگان هست را در دوران دونین باستان، حدود ۳۵۰ میلیون سال پیش پوشانده بوده است. این سنگ ها در نتیجه یخبندان تشکیل شدند.
اساسا، سنگ های پتوسکی تکه هایی از صخره های مرجانی هستند و زمانی که خشک هستند شبیه سنگ های آهکی معمولی هستند اما زمانی که مرطوب یا جلا داده می شوند، طرح های متمایز و جالبی از مرجان ها روی آن ها مشخص می شود. این فسیل های ماقبل تاریخ در سراسر ایالت میشیگان در دریاچه ها و رودخانه ها در رسوباتی که معمولا گروه تراورس نامیده می شوند، یافت می شوند.از سال 1965، سنگ پتوسکی سنگ رسمی دولت میشیگان است.

بیش از ۳۵۰ میلیون سال پیش در دوره دونین، میشیگان کاملا متفاوت با الان بود. از لحاظ جغرافیایی، این منطقه در نزدیکی خط استوا واقع شده بود و با یک دریای گرم، کم عمق و شور پوشیده شده بود و حیات دریایی و زندگی مرجانی در صخره های گرمسیری آن رونق داشت. سپس صفحات زمین حرکت کردند و میشیگان را به سمت شمال و بالاتر از سطح دریا هل دادند. هنگامی که یخچال های طبیعی حدود دو میلیون سال پیش به وجود آمدند، فسیل ها پراکنده شدند. این سنگ ها پتوسکی نام گرفتند زیرا به وفور در منطقه پتوسکی یافت می شوند.

هگزاگوناریا پرکاریناتا از کرالیت های شش گوشه که محکم کنار هم قرار گرفته اند تشکیل شده که اسکلتی از ارگانیسمی هستند که زمانی زنده بوده است. در مرکز هر کرالیت یک دهان بود که توسط شاخک هایی که برای جمع آوری غذا و کشیدن غذا به سمت دهان استفاده می شدند، احاطه شده بود. این نقطه تاریک یا چشم کرالیت با گل و لای پر می شد که بعد از افتادن روی سوراخ تبدیل به سنگ می شد. کلسیت، سیلیس و موادمعدنی جایگزین بافت نرم اصلی می شدند.
فسیل سنگ های مرجانی در سراسر ایالت میشیگان
فسیل سنگ های مرجانی در سراسر ایالت میشیگان
فسیل سنگ های مرجانی در سراسر ایالت میشیگان
فسیل سنگ های مرجانی در سراسر ایالت میشیگان
فسیل سنگ های مرجانی در سراسر ایالت میشیگان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج