۴۷۱۹۰۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

سورپرایز رحیم شهریاری

رحیم شهریاری یکی از پرطرفدارترین خواننده‌های موسیقی ایران است، آهنگساز و نوازنده‌ای خوش صدا که اگرچه موسیقی آذری می‌خواند اما در کنسرت هایش همیشه نیمی از سالن را فارسی زبانان تشکیل می‌دهند.

جام جم: رحیم شهریاری یکی از پرطرفدارترین خواننده‌های موسیقی ایران است، آهنگساز و نوازنده‌ای خوش صدا که اگرچه موسیقی آذری می‌خواند اما در کنسرت هایش همیشه نیمی از سالن را فارسی زبانان تشکیل می‌دهند.

شهریاری جمعه این هفته در تهران روی صحنه می‌رود و به همین بهانه ما با او گفت‌وگویی خواندنی انجام داده است.

آقای شهریاری این روزها سرتان حسابی شلوغ است.

بله همین چند روز پیش در تبریز اجرا داشتیم و این هفته هم میزبان تهرانی‌ها هستیم.

از کنسرت جدیدتان برای علاقه مندان بگویید.

ما جمعه این هفته پانزدهم بهمن در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه می‌رویم و این که نیمی از این کنسرت به آلبوم جدیدمان اختصاص خواهد داشت با نام «منه گوره» (به خاطر من) و نیم دیگر اجرا هم به قطعات فولکور موسیقی آذری با تنظیم خاص خودمان اختصاص خواهد داشت.

یک سورپرایز هم برای مخاطبان داریم در این کنسرت که برای اولین بار با شما در میان می‌گذارم، سورپرایز ما تک نوازی نقاره خواهد بود به این شکل که هشت نفر سازهای خودشان را زمین می‌گذارند و همه ساز ضربی نقاره را می‌زنند که برای علاقه مندان به موسیقی آذری بسیار جالب خواهد بود.

در یکی دوماه اخیر برخی فیلم‌ها در فضای مجازی از اجراهای شما پخش شد که حواشی را در پی داشت، دوست دارم خودتان درباره این مسائل صحبت کنید.

ببینید من همیشه گفته ام یک ایرانیِ عاشق تبریز و آذربایجانم، در کنسرت مشکین‌شهر، چند جوان کنسرت را با میتینگ سیاسی اشتباه گرفته بودند، برخی نمادهای مربوط به جدایی آذربایجان و... نشان می‌دادند، من می‌خواستم همان موقع کنسرت را قطع کنم اما به خاطر مردم و شهر محروم مشکین شهر که برای اولین بار بود در آن کنسرت اینچنینی برگزار می‌شد، ادامه دادم، اما یک جایی دیگر نتوانستم تحمل کنم و اجرا را قطع کردم، از صحنه پایین آمدم و با آنها برخورد جدی کردم، چون می‌دانم که توسط بیگانگان هدایت می‌شوند. همین باعث شد تا آنها شیطنت کنند و بعد هم فیلمی از کنسرت من در تورنتو در فضای مجازی منتشر کردند و جریانی راه انداختند که پوشش خانم‌ها و... در کنسرت رحیم شهریاری مناسب نیست. کدام خواننده ایرانی می‌تواند بگوید خارج از کشور کنسرت داده و مخاطبانش با حجاب اسلامی آمده اند؟ مگر می‌شود شما در کانادا کنسرت بگذارید و همه پوشش مناسب داشته باشند و رفتارهایشان در کنسرت مثل داخل ایران باشد؟! از طرفی همه اجزای کنسرت در خارج از کشور که بر عهده خواننده نیست، حتی در ایران هم همه جزئیات یک کنسرت مسئولیتش با خواننده نیست.

آقای شهریاری موسیقی آذری، یک موسیقی اصیل، غنی و با ظرفیت بسیار است، اما در ایران چندان ما این موسیقی را نمی‌بینیم، شما تنها ستاره این موسیقی هستید که کارهایتان مورد اقبال مردم قرار می‌گیرد، چرا دیگر گروه‌ها و خواننده‌های موسیقی آذری را در فضای هنری نمی‌بینیم.

خوشبختانه یا متاسفانه همان طور که گفتید به اصطلاح من در بورس هستم، خوشبختانه بدین خاطر که بالاخره کارهای بنده مورد توجه مردم قرار می‌گیرد و متاسفانه از این جهت که موسیقی آذری با ظرفیت فراوان چندان شناخته شده نیست. من دوست دارم مثل موسیقی فارسی که الان مثلا ۵۰ خواننده پاپ شناخته شده دارد و دهها خواننده سنتی مشهور، موسیقی آذری هم این گونه باشد اما فعلا این طور نیست.

من این گلایه را از برخی خواننده‌های آذری و همکاران خودم دارم، منتظرند تا یک نهاد و ارگانی بیاید و همه چیز را حاضر و آماده کند و بگوید خب بفرمائید کنسرت بگذارید، بفرمائید این آلبوم را منتشر کنید. رحیم شهریاری اگر امروز رحیم شهریاری شده است مهم‌ترین دلیلش بعد از لطف خدا، پشتکار و عشقم به موسیقی، ایران و آذربایجان بوده است. هیچ مدیر دولتی، هیچ نهاد و ارگانی نمی‌تواند بیاید ادعا کند که ما آنقدر پول دادیم به رحیم شهریاری تا خواننده شود تا کنسرتش برگزار شود، ریالی نگرفته ام. ۲۵ سال است می‌خوانم، آهنگسازی می‌کنم، آهنگ خریده ام، از میدان کشتارگاه، فرهنگسرای بهمن شروع کردم به کنسرت دادن تا سالن رویس هال دانشگاه UCLA هم رفتم و اجرا کرده ام.

شما یک ذائقه شناسی خوبی هم از موسیقی آذری انجام داده اید به نوعی که من به عنوان یک فارسی زبان شاید شعر و محتوا را متوجه نشوم اما باز هم از موسیقی و تنظیم شما لذت می‌برم، درباره این تلفیق و نوع خاص تنظیم و آهنگسازی هم برای ما بگویید.

ببینید من متوجه شدم که مردم بیشتر با موسیقی شاد آذری ارتباط برقرار می‌کنند، برای همین سعی کردم آن شعرهای عرفانی و سنگین را کنار بگذارم و در عین حال که محتوا برایم مهم بود، مفاهیم زیبا، اخلاقی و عاشقانه را با زبانی نرم و امروزی و با تنظیم متفاوت و تلفیقی از پاپ و فولکلور ارائه کردم که خوشبختانه مردم هم پسندیده اند و امیدوارم این استقبال ادامه داشته باشد. جالب است به قول شما من در کنسرت هایم چه داخل و چه خارج از کشور می‌پرسم آیا فارسی زبان هم هست می‌بینم کلی از عزیزان که تشریف آورده اند فارسی زبان هستند و اصلا آذری نمی‌دانند و آمده اند و از موسیقی لذت می‌برند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج