۴۷۲۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

۷۵ درصد بیمارستان های تهران مثل پلاسکو است

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۷۵ درصد تختهای بیمارستانی تهران و ۵۰ درصد بیمارستانهای کشور فرسوده و پلاسکویی هستند که نوسازی آنها حداقل ۱۷۵ هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد.

خبرگزاری ایرنا: قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۷۵ درصد تختهای بیمارستانی تهران و ۵۰ درصد بیمارستانهای کشور فرسوده و پلاسکویی هستند که نوسازی آنها حداقل ۱۷۵ هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد.
ایرج حریرچی روز سه شنبه در نشست خبری وزارت بهداشت افزود: ۱۰۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور کم داریم. از حدود ۱۲۰ هزار تخت موجود نیز ۵۵ هزار تخت در کشور و ۱۳ هزار تخت در تهران فرسوده هستند که هزینه ساخت یا نوسازی هر تخت نیز بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان است.
حریرچی گفت: در سه و نیم سال گذشته وعده دادیم که ۲۱ هزار تخت بیمارستانی جدید در دولت یازدهم ساخته می شود، اکنون اعلام می کنیم، این میزان تخت بیمارستانی جدید ۲۳ هزار تخت خواهد بود، علاوه بر آن ۳۹ هزار تخت بیمارستانی فرسوده نیز در این دولت بازسازی و نوسازی شده است.
وی گفت: دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع فضای بیمارستانی در کشور بازسازی شده است و این رقمی بی نظیر و افتخار آمیز است و همه تلاش وزارت بهداشت این است که از بیمارستانهای پلاسکویی رها شویم.
وی ادامه داد: واقعیت تاسف برانگیز این است که در سال ۵۵ با جمعیت آن زمان به ازای هر هزار نفر ۱.۵ تخت بیمارستانی داشتیم و اکنون با این همه پیشرفتی که در کشور صورت گرفته است، باز هم نسبت تخت بیمارستانی به جمعیت همان ۱.۵ تخت است که از بسیاری از کشورهای منطقه مانند ترکیه ، لیبی و الجزایر هم کمتر است.
حریرچی در پاسخ به پرسش ایرنا درباره هزینه نوسازی بیمارستانهای فرسوده گفت: در سال ۸۶، حدود ۷۳ درصد تختهای بیمارستانهای دولتی فرسوده بود و ۶۰هزار تخت فرسوده داشتیم که فاقد ارزش مقاوم سازی بودند و این میزان اکنون به ۴۵ درصد تختهای بیمارستانی کشور رسیده و اکنون ۵۰ هزار تخت فرسوده داریم که هزینه نوسازی هر تخت بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان است بنابراین حداقل ۱۷۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی آنها لازم است که به هیچ وجه در توان دولت نیست.

وی گفت: تلاش دولت این است که تا سال ۹۹ تعداد تختهای بیمارستانی فرسوده را به ۳۰ درصد برساند اما برای این کار نیازمند کمک و حمایت، سایر دستگاههای دولتی، مجلس، بنیاد مستضعفان، سپاه پاسداران، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)،سازمان تامین اجتماعی، بنیاد علوی، بنیاد برکت، مراکز غیر دولتی و بخش خصوصی و نیز سرمایه گذاری خارجی هستیم.
ادامه دارد..

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از پلاسکو بد تر هستن .بیماررستان معیری.بیمارستان هفتم تیر. بیمارستان امام خمینی. بیمارستان شفا یحیایان.بیمارستان سرخه سار.بیمارستان آیت اله کاشانی .بیمارستان فیروزآبادی.بیمار ستان بهارلو.بیمارستان شماره 2جاده مخصوص.بیمارستان رازی .وچند تای دیگه حضور ذهن ندارم .اینها از مسافرخانه های درجه 4 هم ضعیف تر هستند. از لحاظ رعایت بهداشت افتضاح .یک شب اگه بروید سالم اورژانس این بیمارستانها مرض میاید خانه

    • محمدرضا بختیار

      دیوار اطرافم نیست وگرنه دوست داشتم از شنیدن این دسته از خبرها سرم را محکم به دیوار بکوبم ... یکی از دولت های ما به این نتیجه نرسیده اند که وزیر بهداشت و درمان نیازی نیست دکتر باشد بلکه باید مدیر باشد بیمارستانی که درآمد میلیاردی دارد به چه علت از لحاظ خدماتی زیر صفر است در المان پدرم را برای مداوا بردم به خدا به من همراه بیشتر اهمیت می دادند و مدام از چگونگی مداوا و از لحاظ روحی روانی با من گفتگو می شد خوابگاه همراهان ببماران جدا از بیمارستان بودو تمام تخت ها مجهز به امکاناتی بود که در کشور من در برخی بیمارستان ها وجود داردو اسمش را سی سیو یا آی سیو گذاشته اند برای تسکین درد پدرم مستقیم با پزشک گفتگو می کردم و او هم ده دقیقه بعد به همراه پرستار برای تزریق با تجویز دارو سر بیمار می آمد حالا ایران بهیار در مورد درد هم نظر میده و شما اصلا دکتر درمان خود را نمی شناسید تو کشور های دیگر سلامتی و مسولیت اصول و پایه اصلی درمان هستش تو ایران پول اولین اصل هستش آخه بیمارستان‌ها در آمدزا هستند پس این مشکل ها برای چیه چون دکترا و پرسنل در آمد را حق خودشان میدانند تو کشور من وزیر درمان حقوق صد میلیونی را حق پزشک میدونه تو کشور من دولتها برنامه ای برای سلامت و روان ندارند ولی برای تربیت سیاسی هم سو تا دلتان بخواهد سرمایه و برنامه هستش تو کشور من پرستار از قشر دیپلمه هستش ولی کشورهای دیگه پرستارها هر کدام دستیار پزشک هستن و بسیار کوشا و محترم؛برای سی تی اسکن 40 دقیقه تو بی هوشی پدرم پشت دربش بودم و پرسنل می گفتند ما خودمون بلدیم دکتر سه ساعت بعد که پدرم رفت تو کما به دیدن پدرم اومد و گفت دیگه امیدی نیست جالبه برای ویزای درمان که یک روزه باید صادر بشه یکماه طول کشید تازه با دیدن صدتا پارتی کل اینا بر می گرده به عدم مدیریت این بخش و وزیر به فکر حمایت از همکاران پزشکش هست ولی تو ایران به جرات ما پزشک نداریم چون تو کشور های دیگر پزشک همیار مردم هستش و در کشور من پزشک تبدیل به شغل درامد زا شده واقعا تاسف باید خورد که هر هموطن پول نداشته باشه باید دوران کما و مرگ را بپذیره

    • یعقوب

      مبارکتون باد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج