۴۷۲۱۷۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بهرام بدخشانی:

«نگار» یک فیلم متفاوت است

مخاطبان از رامبد جوان انتظار دارند که فیلم کمدی بسازد ولی «نگار» فیلمی کمدی نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان: به بهانه ساخت و نمایش فیلم «نگار» ساخته رامبد جوان در جشنواره فیلم فجر با بهرام بدخشانی فیلمبردار سینما به گفتگو نشسته است.

فیلمبرداری «نگار» تا چه حد نسبت به دیگر آثار برای شما متفاوت بود؟

نگار با آثار سینمایی که در یک سال گذشته دیدید، متفاوت است. فیلم‌های سال گذشته یا کمدی مفرح بودند و یا در فضاهای خاصی روایت می شدند و نگار در هیچ کدام از این فضاها نیست.

به هر حال «نگار» فیلمی جنایی و مرموز است و من فکر می کنم هر فیلمی سبک روایت مخصوص به خودش را می طلبد و در فیلمبرداری این کار هم سعی کردم که به مضمون قصه نزدیک‌تر باشم، ما سر صحنه با رامبد جوان بحث می کردیم و به نتیجه می رسیدیم.

ولی در شرایط صحنه نکاتی پنهان می ماند و ممکن است که تصمیمی اشتباه گرفته شود، اما به هر جهت ما روشی را پیش گرفتیم که فکر میکنم به روایت قصه کمک می کند.

همکاری با رامبد جوان چطور بود؟

رامبد جوان فوق العاده پر انرژی است و بسیار به کارش مسلط است. مخاطبان از رامبد جوان انتظار دارند که فیلم کمدی بسازد ولی نگار فیلمی کمدی نیست و سر صحنه هم بسیار خوب و خوش مشرب است.

فکر می کنید نگار در چه بخش هایی کاندیدا جایزه شود؟

اصلا نمی توانم حدس بزنم چون داوران جشنواره را می شناسم ولی سلیقه آن ها دستم نیست و خودم بعد از این مدت و جوایزی که گرفتم دیگر برای جایزه گرفتن هیجانی ندارم، به غیر از آن بقیه فیلم ها را هم ندیده‌ام و نمی توانم که پیش بینی کنم. آرزو دارم که برای فیلم اتفاقات خوبی بیفتد.

فکر می کنید مردم چه قدر با نگار ارتباط برقرار خواهند کرد؟

من فکر می منم که مردم «نگار» را دوست داشته باشند، چون قصه‌اش با سینمایی که در یک سال گذشته دیدند متفاوت است فیلم های سال گذشته یا کمدی مفرح بودند و یا در فضاهای خاصی روایت می شدند و «نگار» در هیچ کدام از این فضاها نیست و به همین جهت فکر می کنم که تماشاچی به آن نگاه مثبتی داشته باشد.

سختی های زمان تولید چه بود؟

ما در فصل سرما فیلمبرداری را شروع کردیم و روز اولی که کار کلید خورد لوکیشنمان خارج از شهر و در جنگل بود، ضمن آن که شب هم بود و شرایط سخت سرمایی داشتیم اما اتفاق عجیب و غریبی هنگام تولید رخ نداد چرا که تیم تولید کار قوی بود و شرایط خوبی را مهیا کرده بود.

ما سر صحنه حیوان هم داشتیم که کار با حیوان بسیار سخت است ولی با تجربه ای که داشتیم همه چیز پیش بینی شده بود و زمانی هم که می خواستیم اسب ها را بیهوش کنیم، با هیچ مشکلی مواجه نشدیم و همه چیز طبق برنامه پیش رفت. در موقعیتی اسب ها را بیهوش کردیم این فیلم متفاوت با تولیدات یک سال اخیر است.

در زمان اکران فیلم چه احساسی دارید؟

حقیقتش استرس ندارم اما هنوز هم وقتی فیلم اکران می شود دلم می واهد ببینم که برخورد ها چگونه است و همیشه فیلم هایم را در چند سالن می بینم، اما در جشنواره سلایق و قضاوت ها خاص است.

دوست دارید چه فیلم هایی را در جشنواره ببینید؟

دوست دارم چند فیلم را که فیلمبرداران جوان فیلمبرداری کردند را ببینم، البته من معمولا در جشنواره فیلم نمی بینم و در زمان اکران کنار مخاطبان عادی فیلم را می بینم، چون تماشای فیلم در جشنواره با قضاوت هایی پیش از فیلم همراه است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج