۴۷۲۲۶۳
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

رئیس جمهوری تک دوره ای شد

بررسی وعده‌های دوران تبلیغات انتخاباتی اولاند پس از گذشت ۵ سال نشان می‌دهد که وی تقریبا در تحقق هیچ یک از وعده‌های خود موفق عمل نکرده و همین امر کوجب شده که وی به رئیس‌جمهور تک‌دوره‌ای فرانسه تبدیل شود.

خبرگزاری فارس: «فرانسوا اولاند» سیاستمدار و رئیس‌جمهور کنونی فرانسه در روز ششم ماه می سال ۲۰۱۲ با کسب ۵۱ درصد از آراء مردم این کشور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، به عنوان نخستین کاندیدای سوسیالیستی که توانسته بود از سال ۱۹۸۸ موفق به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شود، سکان‌ کاخ الیزه را برای یک دوره ۵ ساله را در دست گرفت و از ۱۵ مه ۲۰۱۲ رسما کار خود را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور آغاز کرد.

کاهش بیکاری، افزایش رشد اقتصادی، کاهش کسری بودجه و بدهی‌های کشور، بهبود قدرت خرید مردم و افزایش امنیت در کشور از جمله وعده‌هایی بود که اولاند با طرح آن‌ها در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ فرانسه توانست نظر فرانسویان ناامید و درمانده از شرایط اقتصادی نامناسب را به خود جلب کند و راهگشای وی به سوی کاخ الیزه باشد.
رئیس جمهوری تک دوره ای شد

در این میان مقابله مؤثر با معضل بیکاری و واژگون کردن منحنی بیکاری در فرانسه و بهبود قدرت خرید فرانسویان از مهمترین وعده‌هایی بود که اولاند در دوران تبلیغات انتخاباتی خود آن‌ها را مطرح کرده بود؛ وعده‌هایی که فرانسوی‌های درمانده از اوضاع نامناسب اقتصادی و بازار کار در کشور را بر آن داشت که در جریان انتخابات به امید بهبود شرایط زندگی خود و فرزاندشان نام «فرانسوآ اولاند» را در صندوق‌های اخذ رأی بیندازند و به آینده‌ای روشن چشم بدوزند.

انتخابی که اکنون با گذشت حدود ۵ سال از آن روز‌ها نه تنها چشم‌انداز روشنی را پیش روی آنها نگشوده بلکه اوضاع را در برخی زمینه‌ها از جمله در زمینه‌های بیکاری، ناامنی، تهدیدهای تروریستی و جرم و بزه از قبل نیز نامساعدتر و وخیم‌تر کرده است.

حالا اولاند عنوان نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهور جمهوری پنجم فرانسه را یدک می‌کشد و فرانسوی‌ها وی را در اداره امور کشور و برآورده کردن انتظارات و خواسته‌ها خود ناتوان ارزیابی می‌کنند.
رئیس جمهوری تک دوره ای شد

اولاند که نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ را به کاهش نرخ بیکاری در کشور منوط و اعلام کرده بود اگر نتواند بیکاری را تا سال ۲۰۱۷ در کشور کاهش دهد، در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی نامزد نخواهد شد، اوایل ماه دسامبر گذشته با اذعان به شکست در مبارزه با معضل بیکاری و در پی افزایش قابل توجه نارضایتی‌ مردم، رسما انصراف خود از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه را که در روزهای ۲۳ آوریل و ۷ ماه می آینده برگزار خواهد شد، اعلام کرد و رئیس‌جمهور تک دوره‌ای فرانسه شد.

* سیر صعودی معضل بیکاری

از زمان روی کار آمدن فرانسوآ اولاند تاکنون، بیکاری در فرانسه هر ساله افزایش یافته و روند آن هرگز متوقف نشده است و این کارنامه‌ای فاجعه‌بار برای این رئیس‌جمهور سوسیالیست است.

طبق آمار مؤسسه ملی آمار فرانسه موسوم به «اینسی»، شمار مجموع بیکاران فرانسوی هم‌اکنون در فاصله کمتر از ۳ ماه به پایان رسمی دوران ریاست جمهوری اولاند به رقم ۶ میلیون و ۵۵۰ هزار نفر رسیده است که این آمار از افزایش ۲۶.۳ درصدی شمار بیکاران ظرف دوران ریاست جمهوری اولاند حکایت دارند.

تداوم سیر صعودی بیکاری در فرانسه از جمله معضلات مهمی است که مردم فرانسه با آن مواجه هستند؛ معضلی که اولاند وعده داده بود منحنی فزاینده آن را خیلی سریع معکوس و یک رقمی کند حال آنکه آمارها از عدم تحقق این وعده خبر می‌دهند.

اوضاع نامناسب بازار کار و معضل بیکاری در این کشور به حدی است که کارشناسان و اقتصاددان‌ها نیز بدبینی خود را پنهان نکرده و می‌گویند که فرانسه در بحران فرو رفته و چشم‌انداز روشنی پیش روی آن نیست.
رئیس جمهوری تک دوره ای شد

کمیسیون اروپا نیز چندی پیش طی گزارش بررسی مشکلات اقتصادی برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، از عملکرد دولت فرانسه در مبارزه با معضل بیکاری انتقاد کرده و اعلام کرد که پیشرفت‌های فرانسه در زمینه اصلاح و حمایت از مشاغل محدود بوده است و متقضایان شغل تنها به آموزش محدود دسترسی دارند و خدمات دیگری به آنها ارائه نمی‌شود.

*رشد اقتصادی صفر درصدی

کشورهای عضو گروه ۷ با بحران اقتصادی جدیدی مواجه هستند و در این میان فرانسه بیش از همه دچار مشکلات اقتصادی است. رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در ۴ ماهه دوم ۲۰۱۶ صفر درصد گزارش شده است. این میزان رشد نشان‌دهنده کاهش شدید رشد اقتصادی نسبت به ۴ ماه نخست سال است.

*افزایش کسری بودجه و بدهی‌های عمومی کشور فراتر از پیش‌بینی‌ها

پیامدهای ناشی از بحران بدهی مالی اقتصادی شماری از کشورهای اروپایی را با مشکلات جدی مواجه کرده است و اقتصاد فرانسه نیز از پیامدهای آن در امان نمانده‌ است به گونه‌ای که کسری بودجه و بدهی‌های عمومی فرانسه پیوسته در حال افزای است و در این میان عملکرد نامناسب اولاند نیز بر وخامت اوضاع افزوده است.

این در حالیست که دولت سوسیالیست فرانسه به رغم وعده‌های انتخاباتی، طرح‌های ریاضت اقتصادی را با هدف کاهش کسری بودجه به مردم این کشور تحمیل کرده است و نتیجه اینکه بسیاری از بخش‌های فرانسه از اعمال این تدابیر ریاضتی که آنها را با مشکلاتی همچون کاهش قدرت خرید و افزایش بیکاری مواجه کرده ناراضی‌اند و این مشکلات را از چشم دولت می‌بینند.

اولاند، رئیس‌جمهور کاهش قدرت خرید مردم

با گذشت نزدیک به ۵ سال از وعده اولاند برای افزایش قدرت خرید مردم، تغییری در وضعیت اقتصادی فرانسه ایجاد نشده و فرانسویان فرانسوآ اولاند را «رئیس‌جمهور کاهش قدرت خرید مردم» می‌خوانند و معتقدند که وی در این زمینه رکورد سایر رؤسای جمهور از سال ۱۹۸۴ را شکسته است.

افزایش ناامنی و تهدیدهای تروریستی در فرانسه

نتایج تحقیق سالانه رصدخانه ملی جرائم فرانسه و مؤسسه ملی آمار این کشور که اخیرا منتشر شد نشان می‌دهد که تهدیدهای تروریستی و ناامنی هم‌اکنون به بزرگترین موضوع نگرانی فرانسوی‌ها تبدیل شده است.

طبق نتایج این تحقیق، موج حملات تروریستی سال ۲۰۱۵ این کشور، نگاه فرانسویان نسبت به موضوع ناامنی در کشور را تغییر داده است به گونه‌ای که تروریسم هم‌اکنون نخستین منبع نگرانی مردم این محسوب می‌شود و اغلب فرانسویان در کشورشان احساس ناامنی می‌کنند.

این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که شمار زیادی از مردم قربانی جرم و بزه شده‌اند اما اقدام به طرح شکایت نکرده‌اند.

براساس نتایج این تحقیق سالانه، ۳۰.۴ درصد فرانسوی‌های پرسش‌شونده در این تحقیق، موضوع «تروریسم» را «نگران‌کننده‌ترین مشکل‌ و چالش» پیش روی خود اعلام کرده‌اند و ۳۰.۹ درصد نیز چنین ارزیابی را در خصوص «معضل بیکاری» داشته‌اند.

از سوی دیگر طبق نتایج این تحقیق، خشونت‌های فیزیکی خارج از خانه که اغلب علیه زنان صورت می‌گیرد طی یکسال گذشته افزایش یافته و روندی صعودی را طی می‌کند.

این اتفاقات دقیقا همان چیزیست که علاوه بر نگران کردن شهروندان فرانسوی نسبت به اوضاع امنیتی کشورشان، گردشگران خارجی را نیز بر آن داشته که از سفر به فرانسه صرفنظر کنند چرا که اغلب آن‌ها هم اینک بر این باورند که به رغم تدابیر کنترلی و امنیتی دولت فرانسه، تروریست‌ها باز هم قادر هستند به راحتی برنامه‌های خود را عملی کنند و نگران آنند که با سفر به فرانسه ممکن است خود نیز به یکی از قربانیان حملات آتی در این کشور تبدیل شوند؛ حملاتی که در صورت وقوع، همچون حملات گذشته تنها ابراز تأسف دولت پاریس و اعلام همبستگی آن با خانواده‌های قربانیان را به دنبال خواهد داشت.

بررسی اجمالی وعده‌های دوران تبلیغات انتخاباتی اولاند پس از گذشت ۵ سال نشان می‌دهد که وی تقریبا در تحقق هیچ یک از وعده‌های خود موفق عمل نکرده و اوضاع کنونی فرانسه طی دوران ریاست جمهوری وی نه تنها بهتر از قبل نشده بلکه در برخی زمینه‌ها پس‌رفت نیز داشته است؛ اتفاقی که موجب آن شد اولاند را به عنوان رئیس‌جمهوری که به وعده‌هایش عمل نکرده، به «رئیس‌جمهور تک‌دوره‌ای» فرانسه تبدیل کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • منوچ ببعی

      به کوتاهی های عملکرد اولاند دکل و اختلاس رو هم اضافه کنیم میشه وضعیت خودمون.
      دنیا فهمیده که کاندیدا ها قول میدن که رای بیارن ولی عمل در کار نیست حالا میخواد رییس جمهوری باشه یا نمایندگی مجلس.

    • محمدرضا بختیار

      ناز نفست اولاند که حداقل با انسانیت و وجدان بیدار تمام به شکست خود در حل معضل بیکاری اعتراف کردی حیف میدونم چنین انسانی برای دوره بعد ریس جمهور نشه لذا من خواهشم از آقای اولاند این هستش که با مرکز آمار ایران یک تماسی برقرار کنه و راههای پیچش و تابش آماری را از مدیران پر تلاش درخواست کنه و عاجزانه درخواست راهنمایی بکنه

    • بدون نام

      نقطه مشترکی با یه رئیس جمهور اشنا داره !
      حتی قسمت تک دوره ای شدنش
      این همه شباهت !

    • بدون نام

      محمود خودمون هم بايد تك دوره اي ميشد تا مملكت ٤ سال عقب نره، در كل ٨ سال عقب نشيني و تورم ٤٤ درصد و رشد اقتصادي منفي٦ درصد ! دستاورد عاليجناب بود! با اين حال فرانسوا كه عملكردش خيلي خوب بود

    • حسن

      برم انصاف اولاند را وقتی دید نم تونه مردانه کنار کشید ولی بعضی ها در عین ناتوانی دست از سر مردم بر نمی دارن دو دستی به میز ریاست جمهوری چسبیده اند ول کن بابا

    • بدون نام

      کلید خودمان هم باید به موزه بسپارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج