۴۷۲۳۲۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

طنز؛ زمانه اشتباهی‌ها

چند روزی است خبرهای جالبی دست به دست می‌شود که به‌تنهایی و بدون هیچ تغییری قابلیت یک متن طنز «بترکان» را دارند. به‌عنوان نمونه، آقای طهماسب مظاهری رئیس کل بانک مرکزی در دولت نهم گفته: «بعضی از کمک‌های...

علیرضا کاردار در روزنامه ایران نوشت:

چند روزی است خبرهای جالبی دست به دست می‌شود که به‌تنهایی و بدون هیچ تغییری قابلیت یک متن طنز «بترکان» را دارند. به‌عنوان نمونه، آقای طهماسب مظاهری رئیس کل بانک مرکزی در دولت نهم گفته: «بعضی از کمک‌های بلاعوضی که در دولت قبل پرداخت شده است دارای مکانیزم مناسبی برای بازپرداخت نیست، بعضی از این قراردادها در عالم دوستی پرداخت شده‌اند. مانند وامی که دارای رقم زیادی بود و به تانزانیا پرداخت شد و در قالب یک قرارداد ساده و یک صفحه‌ای بود.» یعنی مکانیزمش در این حد بوده که روی یک برگه کاغذ نوشته‌اند «این چند صد هزار دلار خدمت شما، هروقت داشتید پس بدهید، نداشتید هم فدای سرتان. امضا و اثر انگشت»

در ادامه آقای مظاهری گفته: «در زمان دولت قبل چهل میلیون دلار برای ساخت تونلی به کشور تاجیکستان پرداخت شد و در زمان افتتاح آن، رئیس جمهوری پیشین گفت ساخت این تونل هدیه‌ای از طرف ملت ایران به مردم تاجیکستان است که باعث شد دولت تاجیکستان همین سخنان را مبنا قرار دهد و پس از آن پولی برای بازپرداخت ندهد.» البته شایسته نیست همه اینها را به بی‌کفایتی دولت قبل ربط دهیم. از کجا معلوم در مورد اول شاید چون ما مترجمی نداشته‌ایم که منظورمان را به زبان تانزانیایی بفهمانیم این طوری شده و در این یکی هم که تاجیک‌ها همزبان ما هستند شاید در فرهنگشان تعارف ندارند و بفرمای ما را سریع توی هوا زده‌اند.

در این زمانه‌ای که همه چیز با سوءتفاهم پیش می‌رود، بی‌انصافی است اشتباه‌های دولت قبل را عمدی بدانیم، حتی در آن موردی که وزیر کار گفت: «دولت قبل با خرید ۱۰ کشتی ۱۵۷ میلیون دلار پول ملت را بر باد داد» هم شاید مشاوران به رئیس دولت گفته باشند با این وضع ریاست شما، مملکت روی آب است و ایشان هم تصمیم گرفته تا جایی که می‌تواند کشتی بخرد تا مردم غرق نشوند! به هرحال زمانه، زمانه اشتباه‌های غیرعمدی است. البته در همین دوران نهادهایی هم هستند که هیچ رقمه اشتباه نمی‌کنند و باید قدرشان را بدانیم. نمونه‌اش همین صدا و سیما که امکان ندارد یک صحنه از دستش دربرود و اشتباهی گوشه‌ سازی را نشان دهد، ولی در عوض آنچنان از مراحل پاکسازی پلاسکو توسط شهرداری تعریف می‌کرد که چیزی نمانده بود با دسته گل برویم جلوی شهرداری و برای اینکه اشتباه ما باعث شد پلاسکو از بین برود و شهرداری به زحمت بیفتد ازشان تشکر کنیم!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج