۴۷۲۴۵۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

طنز؛ ه/هست/تأنیث

تا دهخدا وارد کلاس شد، جهانگیری بر پا داد. دهخدا نگاهی به اسامی خوب‌ها و بدها روی تخته سیاه انداخت و پرسید: «اینا چیه روی تخته نوشتی؟» جهانگیری بادی به غبغبش انداخت و گفت: «اسامی خوب‌ها و بدها رو نوشتم». قاضی‌پور یکهو فریاد زد: «مُبصر پارتی بازی کرده.

حسن غلامعلی‌فرد در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

تا دهخدا وارد کلاس شد، جهانگیری بر پا داد. دهخدا نگاهی به اسامی خوب‌ها و بدها روی تخته سیاه انداخت و پرسید: «اینا چیه روی تخته نوشتی؟» جهانگیری بادی به غبغبش انداخت و گفت: «اسامی خوب‌ها و بدها رو نوشتم». قاضی‌پور یکهو فریاد زد: «مُبصر پارتی بازی کرده.

اسم همه‌ مخالفا رو توی بدها نوشته، اسم رفیقای خودش رو هم توی خوب‌ها. الکی جلوی اسم ما ضربدر هم زده». جهانگیری با اخم گفت: «تقصیر خودته که می‌خواستی تخته سیاه رو پاره کنی». دهخدا با تعجب گفت: «تخته سیاه که پاره نمی‌شه». بعد نگاهی به قاضی‌پور که پوزخند زده بود انداخت و‌ از جهانگیری پرسید: «چرا آخر هر اسم که نوشتی یه ه گذاشتی؟ مثلا چرا نوشتی سعیده مرتضوی؟ نکنه به جای کسره ه گذاشتی؟»

جهانگیری پسِ کله‌اش را خاراند و گفت: «همه‌اش تقصیر زیرنویسای فیلمای خارجیه. آخر هر کلمه یدونه ه می‌چسبونن» دهخدا گفت: «بعضی جاها که تابلوئه نباید از ه استفاده کنی‌. مثلا اگه آخر اسم بعضی آدما ه بذاری جنسیت‌شون تغییر می‌کنه» تا دهخدا این حرف را زد مرتضوی جیغ کشید و در حالی که کیفش را روی موهای سرش گذاشته بود رفت زیر میز. مشایی با همان چشمان خمارگون‌اش چشمکی به مرتضوی زد و شانه‌اش را به شانه‌ احمدی‌نژاد کوبید. احمدی‌نژاد با لبخند به مرتضوی گفت: «پایه‌ای بعد از کلاس بریم با هم ساندیسی چیزی بخوریم؟»

دهخدا بی‌درنگ ه اضافه‌ سعیده را پاک کرد و به جهانگیری گفت: «حالا درست شد». مرتضوی نفسی به راحتی کشید و از زیر میز بیرون آمد و سر جایش نشست.

مشایی چشمان خمارگونه‌اش را جوری تنگ کرد که انگار چندشش شده بود‌، احمدی‌نژاد هم آرام در گوش مرتضوی گفت: «اون قضیه‌ قرار و سانديس و اینا کنسله». دهخدا تخته‌سیاه را پاک کرد و گفت: «نوشتن ه به جای کسره غلطه. ه بیشتر مواقع معنی هست می‌ده و گاهی هم نشانه‌ مونث بودن کلمه‌اس. متوجه شدین؟» کوچک‌زاده با خنده گفت: «زنگنه چی؟ مرده یا زنه؟»

زنگنه با عصبانیت گفت: «به مطهری بگم اون یکی فامیلیت ‌رو دوباره بگه؟» دهخدا با صدای بلند تشر زد: «کافیه. به جای اینکه هی علیه همدیگه سند و مدرک رو کنید، حواس‌تون رو جمع کنید که مدام ه و کسره رو جای هم ننویسید.»

سلیمی‌نمین گفت: «همه‌ حال کلاس به سند رو کردنشه، وگرنه حال نمی‌ده که». دهخدا دندان‌قروچه کرد و خواست چیزی بگوید که یکهو زنگ خورد و شاگردها دست‌زنان و جیغ و هورا کشان از کلاس بیرون رفتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج