جاباما
۴۷۲۷۳۲
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

شمخانی: با هرگونه دخالت خارجی مقابله می‌کنیم

ویگن سرکیسیان وزیر دفاع جمهوری ارمنستان عصر روز چهارشنبه با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری ایسنا: ویگن سرکیسیان وزیر دفاع جمهوری ارمنستان عصر روز چهارشنبه با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

علی شمخانی با اشاره به روند همکاری‌های گسترده و رو به رشد میان دو کشور در عرصه‌های مختلف به ویژه حوزه‌های دفاعی و امنیتی گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال همسایگان، همواره از اصول حسن همجواری، روابط مسالمت‌آمیز و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های قابل تبادل پیروی می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات گسترده ایران در مقابله با تروریسم در سوریه و عراق و تاثیر آن بر ایجاد ثبات و آرامش در منطقه اظهار داشت: در صورتی که با گسترش افسار گسیخته تروریسم تکفیری مقابله به هنگام صورت نمی‌گرفت امروز سراسر منطقه با بحران ناامنی مواجه بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ضرورت گفت‌وگو و مفاهمه در حل و فصل اختلافات منطقه‌ای و اجتناب از نظامی‌گری و خشونت در این خصوص را لازمه حفاظت از امنیت و ثبات عنوان کرد و اظهار داشت: ایجاد و توسعه درگیری‌های منطقه‌ای خواست و اراده بیگانگان برای افزایش حضور و مداخله در امور داخلی کشورها و فروش سلاح بوده و باید با هوشیاری و همکاری مستمر اجازه شکل‌گیری بحران‌های تصنعی داده نشود.

شمخانی سابقه منفی کشورهای غربی در حمایت از تروریسم و استفاده از ابزار تحریم برای محدودسازی کشورهای قربانی تروریسم چون ایران و سوریه را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای توسعه توان دفاعی متعارف خود از هیچ کشور یا سازمان بین المللی اجازه نخواهیم گرفت و با هرگونه دخالت خارجی در امور دفاعی از جمله توان موشکی جمهوری اسلامی ایران به شدت مقابله خواهیم کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: گروه‌های مسلح تکفیری که از سوی برخی کشورهای منطقه پشتیبانی فکری و مالی می‌شوند در کنار رژیم صهیونیستی دو تهدید اصلی برای امنیت بین‌الملل به شمار می‌روند و متاسفانه ائتلاف‌های کاغذی هیچ عملکرد قابل دفاعی در زمینه مهار این تهدیدها نداشته‌اند.

هم‌چنین ویگن سرکیسیان وزیر دفاع ارمنستان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت و موقعیت ممتاز جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان بر علاقمندی دولت ارمنستان به گسترش همکاری و ارتقاء سطح مناسبات با ایران تأکید کرد.

وی با تاکید بر اراده رهبران ارمنستان برای تقویت و گسترش همکاری‌های همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ما با ایجاد هرگونه تنش در منطقه و میان همسایگان مخالفیم و ضمن قدردانی از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در مهار بحران ها و ایجاد ثبات، آماده افزایش همکاری دو جانبه در این خصوص هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مطمعن باشید زورتون نمیرسه..پس بدون هزینه بیایید رابطه مستقیم برقرار کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج