جاباما
۴۷۲۸۱۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

فواد معصوم: از تصمیم «ترامپ» شوکه شدیم

رئیس جمهور عراق، تصمیم همتای آمریکایی خود برای جلوگیری از ورود اتباع عراقی به این کشور را شوک آور دانست.

خبرگزاری مهر: به نقل از خبرگزاری رسمی عراق(واع)، رئیس جمهور عراق در پیامی به تصمیم همتای آمریکایی خود مبنی بر جلوگیری از ورود اتباع هفت کشور اسلامی به آمریکا واکنش نشان داد.

در همین راستا، «فواد معصوم» رئیس جمهور عراق تاکید کرد: از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از ورود اتباع عراق به این کشور «شوکه» شدیم. باید انصاف در حق مردم ما که به نیابت از جهان از جمله آمریکا با تروریسم می جنگند، رعایت شود و واشنگتن از این تصمیم خود صرف نظر کند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما جزء هیچ یک از محورهای منطقه ای یا جهانی نیستیم و برقراری ارتباط با تمام کشورهای جهان بر اساس منافع مشترک و امنیت ملی مان، حائز اهمیت است. ما علیرغم شرایط کنونی منطقه، روابط جهانی و منطقه ای خوبی داریم.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه (۲۷ ژانویه/۸ بهمن) فرمانی را امضا کرد که طبق آن صدور ویزا برای شهروندان هفت کشور ایران، عراق، یمن، لیبی، سومالی، سودان و سوریه موقتا متوقف می‌شود. دولت آمریکا مدعی شد که این اقدام گامی در جهت محافظت از کشور در برابر حمله‌های تروریستی است و مقامات آمریکا باید فرصت یابند که سیستم تازه‌ای برای کنترل مسافران به آمریکا ایجاد کنند.

فرمان ترامپ در میان مسافرانی که از خاورمیانه و شمال آفریقا عازم ایالات متحده آمریکا بودند، آشفتگی و سراسیمگی زیادی بوجود آورده است. گروه ها و جریان های سیاسی عراق به این تصمیم ترامپ واکنش نشان داده اند. در همین راستا، «الحشد الشعبی» در واکنش به فرمان ممنوعیت ورود اتباع عراق به خاک آمریکا از دولت بغداد خواسته بود تا ضمن ممنوع کردن ورود آمریکایی ها به عراق، اتباع آمریکا در این کشور را نیز اخراج کند. همچنین «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق نیز در دیدار با سفیر آمریکا در بغداد تاکید کرد که مردم عراق خودشان قربانی تروریسم هستند و مخالفت خود را با تصمیم ترامپ اعلام می کنیم. به علاوه نمایندگان پارلمان عراق با تصویب طرحی، دولت این کشور را موظف به «مقابله به مثل» در قبال اقدام رئیس جمهوری آمریکا در ایجاد ممنوعیت برای ورود اتباع عراق به خاک ایالات متحده، کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج