۴۷۳۰۶۲
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

قدرتمندترین توربین بادی دریایی جهان ساخته شد

به تازگی توربین بادی دریایی جدیدی ساخته شده است که واقعاً عظیم الجثه است و می تواند تنها در یک روز برق مورد نیاز ۷۲۰۰ خانه برای ۲۴ ساعت را تأمین کند.

وب سایت کلیک: به تازگی توربین بادی دریایی جدیدی ساخته شده است که واقعاً عظیم الجثه است و می تواند تنها در یک روز برق مورد نیاز ۷۲۰۰ خانه برای ۲۴ ساعت را تأمین کند.
قدرتمندترین توربین بادی دریایی جهان ساخته شد

به تازگی سازندگان قدرتمندترین توربین بادی دریایی جهان توانسته اند با استفاده از آن، به رکود جدیدی برای تولید برق با بهره گیری از باد، دست پیدا کنند. این توربین قادر است در روز ۲۱۶۰۰۰ کیلووات برق تولید کند که می تواند برق مورد نیاز ۷۲۰۰ خانه (میزان حدودی) را برای ۲۴ ساعت تأمین کند.

این توربین توسط شرکت دانمارکی MHI Vestas Offshore Wind ساخته است و V۱۶۴ نام دارد. شرکت سازنده این توربین به تازگی توان تولیدی برق توسط آن را به ۹ مگاوات افزایش داده است که افزایش قابل توجهی است؛ زیرا میزان برق تولید شده توسط سایر توربین های بادی دریایی مشابه، ۴ تا ۶ مگاوات است. این توربین برای نخستین بار در کشور دانمارک مورد آزمایش قرار گرفت و قرار است به زودی در سراسر اروپا به کار گرفته شود.

این توربین سال گذشته برای نخستین بار مورد آزمایش قرار گرفت و این آزمایش را با موفقیت پشت سر گذارند. هم اکنون شرکت سازنده این توربین قصد دارد آن را به شبکه برق رسانی متصل کند و آن را به صورت رسمی مورد استفاده قرار دهد.

توربن لارسن، مدیر عامل شرکت سازنده اذعان کرد که این توربین ۹ مگاواتی آماده استفاده است و این توربین می تواند نقش بسزایی در کاهش هزینه تولید انرژی برق توسط صنعت دریایی داشته باشد.

در حال حاضر اندازه توربین های بادی و میزان برق تولید شده توسط آن ها، به تدریج در حال افزایش است. این مسأله باعث می شود از یک سو کارایی این توربین ها در تولید برق افزایش پیدا کند و از سویی دیگر هزینه ای که برای استفاده از این نوع انرژی تجدیدپذیر صرف می شود، کاهش پیدا کند.

ناحیه ای که توسط پره های V۱۶۴ اشغال می شود، بسیار وسیع است و مساحت آن ۲۱،۱۲۴ متر مربع است که بیشتر از که فضایی است که توسط میله ها و اتاقک های چرخ و فلک چشم لندن اشغال شده است! طول هر یک از پره ها ۸۰ متر است و وزن هر کدام از آن ها ۳۵ تن است. ارتفاع کلی این توربین ۲۲۰ متر است که تقریبا دو سوم ارتفاع برج ایفیل است.
قدرتمندترین توربین بادی دریایی جهان ساخته شد

شرکت Vestas در طراحی این توربین جدید، از طراحی توربین ۸ مگاواتی ساخت خود که قبلا ساخته است، کمک گرفته است. این توربین ۸ مگاواتی برای بهره گیری از انرژی بادهای شدید در منطقه دریای شمال که با سرعت حدودی بین ۴۳ تا ۹۰ کیلومتر می وزند، طراحی شده است.

طول عمر این توربین جدید نیز بسیار زیاد است. این توربین می تواند برای بیست و پنج سال مورد استفاده قرار گیرد و پس از پایان یافتن عمر آن، ۸۰ درصد از اجزای آن می توانند بازیافت شوند.

شرکت های تأمین کننده انرژی قبلا اعلام کرده اند که علاقه مند هستند از توانایی های بالقوه V۱۶۴ بهره مند شوند و قطعا روزی توربینی و یا حتی توربین هایی تولید خواهند شد که رکورد تولید انرژی برق توسط این توربین را خواهند شکست. محققان تخمین زده اند که افزایش کارایی توربین های بادی در تولید انرژی برق از طریق انرژی باد، باعث کاهش یک چهارم هزینه های صرف شده در این زمینه تا سال ۲۰۳۰ می شود.

گزارشات جدید نشان دهنده این است که هزینه تولید برق با استفاده از انرژی بادی در آمریکا به میزان کمی کاهش یافته است و در کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز میزان برق تولید شده توسط مزارع بادی تا حد زیادی به میزان برق تولید شده توسط نیروگاه های قدیمی که نیروی آن ها توسط گاز و زغال سنگ تأمین می شود، نزدیک شده است.

با وجود اینکه ممکن است استفاده از توربین های بادی در مناطقی که وزش باد در آن ها کمتر است، راه حل مناسبی برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر نباشد؛ اما در حال حاضر بسیاری از مناطق جهان در حال استفاده از این انرژی رایگان برای تأمین برق مورد نیاز خود هستند. محققان دانشگاه هاروارد تخمین زده اند که فناوری هایی که از انرژی باد برای تولید برق استفاده می کنند، قادر هستند بیش از ۴۰ برابر برقی را که در حال حاضر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد، تولید کنند.

ارائه تمام این گزارشات و تخمین ها به معنای این است که توربین V۱۶۴ و تمام توربین های مدرن بادی که پس از آن ساخته خواهند شد، می توانند در سال های آینده رکوردهای جدیدی برای تولید برق از طریق انرژی بادی را به نام خود ثبت کنند.

انرژی بادی یک منبع قابل اعتماد برای تولید برق است و استفاده از آن نیز هزینه زیادی ندارد. بدون تردید به زودی افراد زیادی این موضوع را بدون چون و چرا خواهند پذیرفت.

لازم به ذکر است که استفاده از انرژی بادی برای تولید برق نیز در حال حاضر معایب و محدودیت های خود را دارد؛ به عنوان مثال در حال حاضر هزینه روزانه استفاده از انرژی باد برای تولید برق، کمتر از تولید برق با استفاده از سوخت های فسیلی نیست. از سویی دیگر برای استفاده حداکثری از نیروی باد، توربین ها باید در محل دقیق و حساب شده ای نصب شوند؛ اما در صورتی که توربین V۱۶۴ بتواند عملکرد خوب خود را ثابت کند؛ بدون تردید آینده صنعت استفاده از نیروی بادی برای تولید برق تغییر خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج