جاباما
۴۷۳۳۳۶
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

پناهجوی ایرانی به «پاپوا گینه نو» بازگردانده شد

تارنمای شبکه خبری &#۰۳۹;ای.بی.سی&#۰۳۹; استرالیا روز جمعه از بازداشت یک ایرانی خبر داد که از بازداشتگاه پناهجویان در مانوس فرار و به فیجی گریخته بود و اعلام کرد وی پس از دستگیری به پاپوا گینه نو بازگردانده شد.

خبرگزاری ایرنا: تارنمای شبکه خبری 'ای.بی.سی' استرالیا روز جمعه از بازداشت یک ایرانی خبر داد که از بازداشتگاه پناهجویان در مانوس فرار و به فیجی گریخته بود و اعلام کرد وی پس از دستگیری به پاپوا گینه نو بازگردانده شد.
'لقمان سورای' که به دلیل شرایط نامناسب بازداشتگاه استرالیا در جزیره مانوس از این جزیره فرار و به فیجی رفته بود، در حالی بار دیگر توسط پلیس بازداشت شد که وکیلش برای دیدار و مذاکره با مقامات مهاجرت در 'سووا' پایتخت فیجی اقدام کرد.

'امان راویندرا سینگ' وکیل این جوان ۲۱ ساله، گفت ۶ افسر پلیس 'سواری' را دستگیر کردند.

وی گفت که این افسران پلیس به جوان ایرانی دستور دادند خارج شود. من سعی کردم اوضاع را آرام کنم، اما آنها نمی خواهند. پلیس، به طور معمول در فیجی رفتار می کند و ... بسیار فریاد می کشیدند.
این وکیل گفت که پلیس این جوان را به مقامات اداره مهاجرت فیجی تحویل داده است و وی را با وسیله نقلیه به سمت فرودگاه حرکت دادند.
'لقمان سورای' که در 17 سالگی از ایران به قصد عزیمت به استرالیا خارج شد، سه سال است در بازداشتگاه استرالیا در 'مانوس' پاپوا گینه نو نگهداری می شود.
صدها ایرانی طی سال های گذشته با سیاه نمایی غرب از کشورمان و بهشت نمایی کشورهایی مانند استرالیا تلاش کردند با قایق های غیراستاندارد و از راه غیرقانونی خود را به این کشور برسانند که با سد نیروهای امنیتی استرالیا مواجه شده و پس از دستگیری به بازداشتگاه های مانوس و نائورو منتقل شدند.
جزایر دور افتاده اقیانوس آرام که هنوز رمز و رازهای زیادی از آن ناشناخته باقی مانده اند اکنون محل اقامت پناهجویانی شده اند که پیش از این با آرزوی حضور در آنچه 'بهشت استرالیا' می دانستند، قدم در راهی گذاشتند که پایان آن چیزی جز حضور در اقیانوس تشویش و ناآرامی نیست.
دو مرد ایرانی دی ماه گذشته در بازداشتگاه مانوس توسط پلیس پاپوا گینه نو مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بازداشت شدند.
دولت استرالیا در حال حاضر به دنبال یافتن کشور سوم برای اسکان مجدد پناهندگان مستقر در جزیره مانوس و نائورو است. کانبرا چندی پیش با دولت 'باراک اوباما' در آمریکا به توافقاتی در این مورد رسید، اما مذاکرات چند روز گذشته 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا با 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا به نظر می رسد به شکست انجامیده است و این طرح اوباما باعث خشم ترامپ شد.
براساس برخی آمارها حدود 450 ایرانی در بازداشتگاه نائورو و مانوس بسر می برند و درخواست آنها برای پناهندگی رد شده است. این افراد اکنون در شرایط برزخ گونه گرفتار شده اند، چرا که از یک طرف دولت استرالیا قادر به بازگرداندن آنها به کشورشان نیست و از سوی دیگر هیچ آینده روشنی در خصوص آنکه به آنها اجازه اقامت دائم در استرالیا داده خواهد شد، وجود ندارد.
افزایش آزار، سوء رفتار، کوتاهی و مخفی کاری در داخل سیستم های پردازش منطقه ای در مانوس و نائورو، انتقادهای گسترده ای از عملیات در این دو بازداشتگاه را به همراه داشته است.
جمهوری اسلامی ایران پیش از این 'نگرانی عمیق و اعتراض خود را نسبت به ادعاهای مربوط به نقض حقوق پناهجویان' در بازداشتگاه های استرالیا در جزیره مانوس در پاپوا گینه نو و نائورو اعلام کرده است.
'عبدالحسین وهاجی' سفیر ایران در کانبرا نیز آذر ماه امسال در دیدار با 'مایکل کینان' وزیر دادگستری استرالیا با اشاره به شرایط نامطلوب محل های نگهداری پناهجویان ایرانی در نائورو و مانوس در پاپواگینه نو، خواستار گزارش دولت استرالیا در خصوص آخرین تحقیقات مربوط به علت دقیق مرگ چند پناهجوی ایرانی شد که در چند سال گذشته در کمپ های تحت مدیریت استرالیا جان خود را از دست داده اند.

ایران با تاکید بر اینکه از بازگشت داوطلبانه و بدون اجبار شهروندان کشورمان به وطن حمایت می کند، تصریح کرده است: بارها سفارت ایران در استرالیا آمادگی خود را برای کمک به بازگشت آنان و صدور برگ عبور بعد از احراز هویت و اطمینان از داوطلبانه بودن بازگشت حتی با حضور در داخل کمپ های پناهجویان در سراسر استرالیا اعلام کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فرار از زندان ٣

    • حبیب

      یقینا این بیچاره ها از کرده خودشون پشیمان شده اند و به اندازه زیاد زجر کشیده اند.
      از دولت و مقامات سفارت ایران در استرالیا انتظار داریم به هر صورت ممکن به این بندگان ستمدیده کمک کنند.

    • بدون نام

      از دولت خواهش میکنیم ی کاری برای این بنده خداها بکنند بیجاره ها دیگه درمونده شدن

    • علی

      حقشونه.ایران هر چقدرررر هم بد باشه از اون جزیره که بهتره.
      فکر کردن اونجا ریختن؟اینم نتیجش
      زنده باد وطنم

      پاسخ ها

      • سام

        لطفا شوما کدخدا نشین

    • بدون نام

      اینا به ایران هم برگردند کشته میشن

    • بدون نام

      بازم بگید مرغ همسایه غازه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج