جاباما
۴۷۳۶۷۲
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

گزافه گویی ۲۲ سناتور آمریکایی در نامه به ترامپ

جمعی از سناتورهای آمریکایی در واکنش به آزمایش موشکی اخیر ایران نامه‌ای به رئیس‌جمهور آمریکا فرستادند.

خبرگزاری ایسنا: جمعی از سناتورهای آمریکایی در واکنش به آزمایش موشکی اخیر ایران نامه‌ای به رئیس‌جمهور آمریکا فرستادند.

پایگاه اینترنتی مجلس سنای آمریکا در این ارتباط نوشت: به دنبال انتشار گزارش‌هایی در خصوص آزمایش موشکی ایران در اواخر هفته گذشته، «راب پورتمن»، عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز پنجشنبه به همراه ۲۱ نفر دیگر از همکاران خود از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه نامه‌ای در این خصوص به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا فرستادند.

طبق گزارش رسانه‌های خبری، سناتورهایی همچون بن کاردین، تیم کین، کریس کونز، ریچارد بلومنتال، رابرت منندز، باب کیسی، باب کورکر، مارکو روبیو، ران جانسون، لیندزی گراهام و تام کاتون نیز از امضاء‌کنندگان این نامه هستند.

در بخشی از این نامه خطاب به ترامپ آمده است: گزارش‌ها مبنی بر این که ایران در ۲۹ ژانویه ۲۰۱۷ میلادی، آزمایش موشک بالستیک انجام داده است، ما را نگران می‌کند. اگر تأیید شود که ایران یک فروند موشک بالستیک با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای آزمایش کرده است، ایران دوباره متن و روحِ تعهدات خود در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل در سال ۲۰۱۵ میلادی را مبنی بر خودداری از هر گونه فعالیت مرتبط با موشک‌های بالستیکِ طراحی شده برای برخورداری از قابلیت حمل تسلیحات هسته‌ای، از جمله پرتاب‌هایی که در آنها از این گونه فناوری موشک بالستیک استفاده می‌شود، نقض کرده است.

آنها در ادامه مدعی شده‌اند: «حاکمان ایران باید به اندازه کافی فشار را احساس کنند تا فعالیت‌های بر هم زننده ثبات را از حمایت گروه‌های تروریستی گرفته تا آزمایش‌های ادامه‌دار موشک‌های بالستیک متوقف کنند. اعمالِ کامل تحریم‌های کنونی و وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران به علت برنامه موشک بالستیک این کشور ضروری است. افزون بر این امیدواریم که جامعه بین‌المللی بتواند حولِ هدف مشترکِ مقابله با اقدامات مشکل‌ساز ایران متحد شود. امیدواریم بتوانیم از تلاش‌های دولت شما برای واداشتن ایران به پاسخگویی حمایت کنیم و در اینجا از گام مثبت آمریکا که تشکیل نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل را خواستار شد، یاد می‌کنیم. ضروری است که آمریکا هدایت جامعه بین‌المللی را در اعمال قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل بر عهده گیرد.

به گزارش ایسنا، این نامه در حالی منتشر شده است که امروز وزیر امور خارجه با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود بر مواضع ایران برای دفاع از خود تاکید کرد و گفت:‌ ایران به تهدیدات وقعی نمی‌نهد چون ما به مردم خود برای امنیت کشور اتکا داریم. ما هرگز جنگی را آغاز نمی‌کنیم اما تنها می‌توانیم به ابزارهای دفاعی خود تکیه کنیم.

وی همچنین در پیامی دیگر نوشت: ما هیچگاه از سلاح‌های خود علیه دیگری جز در دفاع مشروع استفاده نخواهیم کرد. ببینیم آیا کسانی که (از توانمندی موشکی ما) شکایت می‌کنند، حاضرند همین حرف را تکرار کنند؟

ظریف پیش از این نیز در واکنش به انتقادات علیه آزمایش موشکی جدید در ایران گفته بود که ایران به عنوان کشوری که بیشترین هزینه را از تروریسم بین‌المللی و تجاوز کشورهای خارجی پرداخت کرده است و سابقه تاریکی از نحوه عملکرد جامعه بین‌الملل در تجاوز هشت ساله عراق به ایران در ذهن دارد، دفاع از خود را به اجازه طرف‌های دیگر موکول نمی‌کند. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه علیه کشور دیگری از سلاح استفاده نکرده است مگر در دفاع از خود. ما هیچ وقت آغازگر جنگ نبوده‌ایم اما در مقابل حملات کشورهای خارجی با شجاعت و به اتکا مردم از خود دفاع می‌کنیم.

ظریف افزود: امیدواریم موضوع برنامه‌های دفاعی موشکی ما خارج از برنامه و قطعنامه ۲۲۳۱ بهانه‌ای برای بازی‌های سیاسی دولت جدید آمریکا نباشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وجدان

      فعلادولتمردان ماموضع انفعال گرفتن.
      سکوت دردی رادوانمیکنه.عزت کشورزیرسوال رفته.
      ازلاکتون بیاین بیرون.این کشورایران

    • بدون نام

      آره اینا گزافه گویی است، وقتی به بن بست رسیدیم
      اون وقت نتیجه این گزافه گویی ها مشخص میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج