جاباما
۴۷۴۰۸۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ال‌کلاسیکو، لیونل مسی را از خواب بیدار کرد

مهاجم بارسلونا پس از ال‌کلاسیکو عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است که این اتفاق موجب شد بسیاری بگویند او بعد از دیدار برابر رئال مادرید از خواب بیدار شده است.

ایسنا: به نقل از آس، تاثیر لیونل مسی در بارسلونا هر لحظه بیشتر می‌شود. این موضوع نه تنها در گلزنی و پاس گل او دیده می‌شود بلکه پیشرفت بازی مهاجم آرژانتینی نیز آشکار است.

غیبت ژاوی هرناندس، کار مسی را راحت‌تر کرده است. او می‌تواند هم به عنوان یک مهاجم و هم هافبک تهاجمی بازی کند و از همه لحاظ، یک گلزن باشد. شماره ۱۰ بارسلونا در دیدار برابر اتلتیکومادرید در نیمه نهایی کوپا دل ری، مانع از حمله حریف شد و توانست یانیک کاراسکو را متوقف کند.

مسی پس از ال‌کلاسیکو متحول شد. او برابر رئال مادرید نمایش خیلی خوبی ارائه نداد. نه پاس گل داد و نه گلزنی کرد و تنها دو شوت به سمت دروازه زد. همچنین دو موقعیت خطرناک ایجاد کرد و تنها بخش مثبت او، در دادن پاس‌های صحیح بود. ۹۱ درصد پاس‌هایش درست بود که موجب شد از این لحاظ، در کنار ایوان راکیتیچ قرار بگیرد. پس از این دیدار، مسی برای بارسلونا ۱۲ بازی انجام داد. (یک بازی در لیگ قهرمانان، ۶ لالیگا و پنج کوپا دی ری.) این مهاجم آرژانتینی در همه بازی‌ها یا گل زده یا پاس گل داده است. او تنها برابر رئال سوسیداد در کوپا دل ری موفق به انجام این کار نشد. تک گل بارسا در این بازی از روی نقطه پنالتی توسط نیمار به ثمر رسید. ستاره آبی‌اناری‌ها در این مدت ۱۱ گل و پنج پاس گل داد.

در ادامه به عملکرد مسی در رقابت‌های مختلف اشاره می‌شود.

لالیگا

اوساسونا صفر - بارسلونا ۳: مسی دو بار گلزنی کرد.

بارسلونا ۴ - اسپانیول یک: دو پاس گل و یک گل زد.

ویارئال یک - بارسلونا یک : مسی با گلزنی‌اش توانست تیمش را از شکست نجات بدهد، او در دقیقه ۹۰ از روی ضربه آزاد گلزنی کرد.

بارسلونا ۵ - لاس پالماس صفر : مسی در دقیقه ۵۲ برای تیمش گلزنی کرد.

ایبار صفر - بارسلونا ۴: بازیکن آرژانتینی دومین گل بارسا را به ثمر برساند.

رئال بتیس یک - بارسلونا یک: در آخرین بازی که آبی‌اناری‌ها امتیاز از دست دادند، مهاجم آرژانتینی پاس گل داد و لوئیس سوارس توانست در دقیقه ۸۹ آن را به گل تبدیل کند.

لیگ قهرمانان اروپا

بارسلونا ۴ - مونشن گلادباخ صفر: مسی نخستین گل آبی‌اناری‌ها را به ثمر رساند.

کوپا دل ری

اتلتیک بیلبائو ۲ - بارسلونا یک: او با گلزنی‌اش در دقیقه ۵۲ از روی ضربه آزاد امیدها را برای بارسلونا در بازی برگشت زنده کرد.

بارسلونا ۳ - اتلتیک یک: مسی در این بازی نیز شوت سرکشی زد.

بارسلونا ۵ - رئال سوسیداد ۲: او گل دوم تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. در ادامه دو پاس گل به سوارس و دنیس سوارس داد.

اتلتیکومادرید یک - بارسلونا ۲: ستاره شماره ۱۰ بارسا شوت زیبایی را به سمت دروازه قرمز و سفیدپوشان روانه کرد و گل دوم تیمش را به ثبت رساند.

مسی به سوی ثبت بهترین رکورد خود

بارسلونا در این فصل ۲۹ بازی رسمی انجام داده است. مهاجم آرژانتینی در ۲۳ بازی یا گل زده یا گلزنی کرده است، یعنی تاکنون ۳۰ گل و ۱۲ پاس گل داده است. اگر این روند را حفظ کند در پایان فصل تعداد گل‌هایش به ۶۰ گل در ۵۸ بازی می‌رساند. او از سال ۲۰۱۳ تنها در یک فصل (۲۰۱۵ـ ۲۰۱۴) توانست میانگین گلزنی‌اش را به بیش از یک گل در بازی برساند. در آن فصل در ۵۷ بازی ۵۸ گل به ثمر رساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج