۴۷۴۲۷۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

راه اندازی کمپین «بز شاخدار» توسط یک کارگردان

مازیار میری بیان کرد: قبل از هر چیز باید دو نکته جدی را مطرح کنم. زمانی که می‌خواستم امروز برای نشست به برج میلاد بیایم از مدیر تولید درخواست کردم تا یک بز شاخدار گیر بیاورد. هر چه گشتیم گفتند اعضای شورای شهر آنقدر فعال شدند که دیگر شاخی وجود ندارد. ما می‌خواستیم کمپین بز شاخدار را راه بیاندازیم.

خبرگزاری ایسنا: در نشست رسانه‌ای فیلم «سارا و آیدا» مازیار میری بیان کرد: تصویری که از روز اول جشنواره در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد بسیار غم‌انگیز بود. تصویری از بهزاد فراهانی که پشت در بسته ایستاده بود و مسئولان او را به داخل سالن راه نداده بودند و گفتند شما را نمی‌شناسیم. من تا امروز دلم نمی‌خواست به کاخ جشنواره بیایم زیرا همه ما بهزاد فراهانی و خانواده هنرمندش را می‌شناسیم. حالا اگر مسئولان جدید اینجا او را نمی‌شناسند اتفاق عجیبی نیست.

این کارگردان همچنین در بخش دیگری از نشست بیان کرد: در زمانه‌ای هستیم که برخی مسئولان کشور ما پای مسائل نمی‌مانند و هیچ چیز را به گردن نمی‌گیرند. به همین دلیل گروه فیلم‌سازی ما نتیجه گرفت که انتهای فیلم را با اعتراف سارا به پایان برساند تا امیدی در مردم ما ایجاد شود. فیلمسازان اجتماعی کشور که در جهان موفق بوده‌اند به عبارتی ثبت زمانه می‌کنند. شراطی که در جامعه ما حاکم است جدا از فیلمسازان ما نیست. شرایطی است که بی‌اخلاقی نهادینه شده است و زمانی که در این شرایط ما می‌خواهیم درباره امید صحبت کنیم. به سختی این کار را می‌کنیم و مورد نقد و شعارزدگی قرار می‌گیریم. سینمای ایران در حال تلاش است تا در میان تمام بی‌اخلاقی‌ها امید را نشان دهد.

مازیار میری ادامه داد: باید قبول کنیم شرایط جامعه ما نامساعد است و جامعه شناسان باید این موضوع را بررسی کنند چه اتفاقی می‌افتد. ما به عنوان فیلم‌ساز باید صبر کنیم.

همایون اسعدیان -مجری طرح- نیز در بخشی از این نشست بیان کرد: این سالن خوف‌ناک است و ترس دارد. من از سال گذشته برای حضور در این سالن استرس داشتم اما باید بدانیم زمانی که ما یک فیلم می‌سازیم، درست مثل پرتاب نیزه می‌ماند و نمی‌دانم این نیزه کجا پایین می‌آید و نتیجه را اینجا می‌بینیم که شما متر در دست می‌گیرید و می‌گویید خوب است یا بد.

او ادامه داد: من بر این باورم که فیلم آبرومندانه‌ای ساخته‌ایم. به ما گفته شد انتهای فیلم را عوض کنیم و ما به یک چیز پایبند بودیم که این ‌کار را نکنیم. شاید اگر پایان فیلم را تغییر می‌دادیم، نظرات شما متفاوت‌تر می‌شد. در جامعه‌ای که همه چیز سقوط می‌کند، حتی اگر شعار هم بدهیم. برای من به شخصه خوش‌آیند است. به اندازه کافی اطراف ما ناامیدی دیده می‌شود. اگر اجازه دهید این ناامیدی را درسینما رشد ندهیم.

او با بیان اینکه من قصد دفاع از فیلم را ندارم، گفت: فکر می‌کنم این فیلم آبرومندانه است و ما سرمان را بالا می‌گیریم و از این حرف ها نمی‌زنیم که آینده درباره فیلم ما حرف می‌زند. زیرا هر فیلمی در زمان خودش معنی دارد.

پگاه آهنگرانی -بازیگر این فیلم- نیز درباره اینکه خبرنگاران پرسشی از عوامل فیلم نداشتند، بیان کرد: خیلی عجیب است که کسی درباره فیلم سوالی ندارد اگر می‌خواهید ما از شما سوال بپرسیم.

شیوا رشیدیان (طراح صحنه ولباس)، احمد مرادپور (تدوین‌گر)، امیر عربی (فیلمنامه نویس)، مصطفی زمانی و غزل شاکری (بازیگران) از دیگر عوامل فیلم «سارا وآیدا» در نشست رسانه‌ای بودند.

فیلم «سارا و آیدا» درباره مشکلات دو شخصیت اصلی فیلم است که ناخواسته درگیر مشکلاتی شدند که این مشکلات را دیگران برای آن‌ها به وجود آورند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج