جاباما
۴۷۴۴۴۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اپل متهم به دستکاری عمدی برنامه فیس تایم شد

بر اساس شکایتی که از اپل تقدیم دادگاهی در کالیفرنیا شده، این شرکت به دستکاری عمدی برنامه فیس تایم برای صرفه جویی مالی متهم شده است.

وب سایت برسام - بر اساس شکایتی که از اپل تقدیم دادگاهی در کالیفرنیا شده، این شرکت به دستکاری عمدی برنامه فیس تایم برای صرفه جویی مالی متهم شده است.
اپل متهم به دستکاری عمدی برنامه فیس تایم شد

به گزارش برسام و به نقل از فارس، این شکایت توسط یک زن علیه اپل مطرح شده و وی مدعی است که اپل عمدا فیس تایم کاربران نسخه ۶ سیستم عامل آی او اس را دستکاری کرده تا آنها را مجبور به بروزرسانی سیستم عامل یاد شده و استفاده از آی او اس ۷ کند.

وی برای اثبات ادعای خود به ایمیل های داخلی اپل متوسل شده که موضوع آن واکنش به شکایت شرکتی به نام ویرنکس ایکس است. این شرکت اپل را به استفاده غیرمجاز از اختراعات ثبت شده خود متهم کرده بود.

بر اساس محتوای ایمیل های یاد شده اپل برای برقراری تماس های ویدئویی فیس تایم از سرورهای شرکت Akamai استفاده می کرد و این کار برای این شرکت هر ماه میلیون ها دلار هزینه داشت. با عرضه آی او اس ۷ استفاده از این سرورها و روش برقراری تماس ها تغییر کرد و استفاده از سرورهای شرکت مذکور کاهش یافت. اما کاربران آیفون های قدیمی تر ۴ و ۴ اس کماکان از روش قدیمی برای استفاده از فیس تایم بهره می بردند و اپل برای مجبور کردن انها به مهاجرت به سیستم عامل جدید و صرفه جویی در هزینه هایش استفاده از یک مجوز امنیتی در آی او اس ۶ را زودتر از موعد مقرر متوقف کرد و استفاده از فیس تایم را مختل نمود.

اپل در آن زمان مدعی شد، علت این کار وجود یک حفره امنیتی در گواهی یاد شده است و کاربران برای حل مشکل باید به سیستم عامل جدیدتر آی او اس ۷ مهاجرت کننند.

شاکی اپل می گوید در ایمیل های داخلی این شرکت به صراحت به این موضوع و ضرورت کاهش مصرف پهنای باند کاربران اشاره شده است. در یکی از این ایمیل ها امده است: ما ای او اس ۶ را مختل کردیم و با این کار تنها راه استفاده از فیس تایم ارتقا به سیستم عامل آی او اس ۷ بود. اپل در مورد این اتهامات واکنشی از خود نشان نداده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج