۴۷۴۴۶۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ساخت مستند زندگی اریک کلپتون

لیلی فینی زانوک، کارگردان و تهیه کننده، فیلمی درباره یکی از افسانه های راک اند رول و تنها کسی که توانسته ۱۸ بار برنده جایزه گرمی شود می سازد.

روزنامه بانی فیلم: لیلی فینی زانوک، کارگردان و تهیه کننده، فیلمی درباره یکی از افسانه های راک اند رول و تنها کسی که توانسته ۱۸ بار برنده جایزه گرمی شود می سازد.

به نقل از هالیوود ریپورتر، بالاخره فیلمی مستند درباره اریک کلپتون ساخته خواهد شد. مستند «اریک کلپتون: یک زندگی در ۱۲ میزان» که در دست ساخت است، به عنوان سفری عمیقا شخصی درون زندگی یکی از افسانه های تمام دوران های موسیقی توصیف شده و لیلی فینی زانوک که کارگردان فیلم سال ۱۹۹۱ «Rush» و تهیه کننده فیلم برنده جایزه اسکار «راندن خانم دیزی» بود، مسئولیت کارگردانی آن را بر عهده خواهد داشت.
ساخت مستند زندگی اریک کلپتون

جان باتسک از فیلم های «یک روز در سپتامبر» و «دغل باز» برای کمپانی پَشِن پیکچرز این فیلم را تهیه می کند و کریس کینگ تدوین گر برنده جایزه بفتای فیلم های «ایمی» و «سنا» در اتاق تدوین حضور دارد. کمپانی التیتود فیلم سیلز برای فروش بین المللی وارد این پروژه شده و نخستین تصاویر آن را به خریداران در برلین نشان خواهد داد. بازوی توزیع التیتود هم حقوق رسمی فروش فیلم در بریتانیا را خریداری کرده است.

کلپتون که تنها کسی است که نامش سه بار وارد تالار مشاهیر راک اند رول شده و ۱۸ بار جایزه گرمی را از آن خود کرده است، توسط خیلی ها به عنوان بهترین اجراکننده تاریخ شناخته می‌شود و این مسئله وقتی واضح‌تر شد که گرافیتی‌هایی با شعار «کلپتون اوج است» سرتاسر لندن را فرا گرفت. اما پشت صحنه، بی قراری و تراژدی بزرگی خوابیده چون او از گروه های موسیقی موفق کناره گیری کرد تا کار خودش را ادامه دهد و مشکلات زیادی با مواد مخدر و الکل و همچنین مرگ دردناک پسرش در یک سانحه داشت.

زانوک می‌گوید: «موسیقی کلپتون بنیان فیلم ماست؛ تعهد او نسبت به بلوز، سنت‌ها و پیشگامان آن از همان روزهای اولش کامل بوده است. او همچنین همیشه دنبال وسیله ای مناسب برای شکل دادن و رشد دادن صدای هنری خود است و اغلب با تغییرات ناگهانی در جهت گیری موسیقیایی، گروه ها، آهنگ ها، سبک گیتار، لحن و ظاهر فیزیکی اش هواداران و رسانه ها را شگفت زده می کند.»

باتسک هم اضافه کرد: «ما دسترسی خاصی به آرشیو بزرگ موسیقی کلپتون از کلیپ های اجرای کلاسیک، تصویرهای رو و پشت صحنه، عکس های نمادین، پوسترهای کنسرت، نامه های دست نوشته، طراحی و خاطرات شخصی داریم؛ عناصری که قدرت این را دارند تا مخاطبان را از عصری به عصر دیگر منتقل کنند، از یک دانشجوی وسواسی تا چهره ای برتر در تاریخ موسیقی و یکی از بزرگترین گیتاریست های تاریخ.»

اریک کلپتون متولد۳۰ مارس ۱۹۴۵ ‏در ساری، انگلستان، موسیقیدان ۷۱ ساله است. او گیتاریست، خواننده، ترانه‌سرا و آهنگساز مشهور راک و بلوز انگلیسی است.

وی سال ۱۹۶۱ وارد کالج هنری کینگستون شد ولی در پایان سال تحصیلی به‌دلیل تمرکز فقط برروی موسیقی و بی‌توجهی به دروس هنر، از کالج اخراج شد. در همین زمان بود که نوازندگی او به‌دلیل حرفه‌ای شدن مورد توجه قرار گرفت و در سال ۱۹۶۳ به گروه «روسترز» پیوست. هر چند این همکاری تنها هفت ماه به‌طول انجامید، و او در دهه ۱۹۶۰ برای مدتی در چند گروه سرگردان شد، اما در میان علاقه‌مندان موسیقی شناخته شد و اوایل دهه ۷۰ میلادی اولین آلبوم سولوی خود را که همنام خودش بود روانه بازار کرد که در Top ۱۵ آمریکا و Top ۲۰ بریتانیا قرار گرفت.

او در دهه ۷۰ بسیار موفق بود و در آلبومی با باب دیلن و رانی وود همکاری کرد و در دهه ۸۰ با دو موزیسین بزرگ راجر واترز و فیل کالینز همکاری کرد.

دهه ۹۰ با اتفاق‌های تلخ وش یرین همراه بود که سقوط پسر پنج ساله‌اش از آسمان خراشی در نیو یورک برای او ضربه روحی مهلکی بود.

او در ابتدا در سال ۱۹۹۲ از اعضای گروه افسانه‌ای The Yardbirds بود بعد به گروه خامه (Cream) پیوست و در هر حال توانایی های خود را نشان داد.

وی در دو آهنگ خود به نام «لیلا» و «مال توام» از اشعار شاعر ایرانی، نظامی گنجوی الهام گرفته است.

مجله رولینگ استون در سال ۲۰۰۳ و در رده‌بندی ۱۰۰ گیتاریست برتر تمامی دوران، اریک کلپتن را در رتبه دوم قرار داد. همچنین مجله تایم هم او را در سال ۲۰۱۱ در رتبهٔ دوم قرار داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج