جاباما
۴۷۴۵۰۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ساخت رایانه ای که با افراد فلج صحبت می کند

محققان موفق به ابداع روشی برای برقراری ارتباط با بیمارانی شده اند که به علت فلج شدید اعضای بدن حتی قادر به تکان دادن چشم یا انگشتان خود نیستند.

خبرگزاری مهر: محققان موفق به ابداع روشی برای برقراری ارتباط با بیمارانی شده اند که به علت فلج شدید اعضای بدن حتی قادر به تکان دادن چشم یا انگشتان خود نیستند.
ساخت رایانه ای که با افراد فلج صحبت می کند

به نقل از زددی نت، آنان یک رابط کاربری رایانه ای را طراحی کرده اند که مانند کلاهی بر روی سر قرار می گیرد و از این طریق می توان با افراد فلج و فاقد توان برقراری هرگونه ارتباط، تماس برقرار کرده و حتی با آنها صحبت کرد.

البته این ابزار تنها برای برقراری ارتباط با افرادی قابل استفاده است که علیرغم فلج شدن دارای احساسات بوده و ذهنشان نیز سالم باشد.

این رابط کاربری رایانه ای بر روی چهار بیمار کاملا فلج با موفقیت آزمایش شده که حتی با حرکات چشم نیز نمی توانند مقصود خود را بیان کنند. محققان در این رابط کاربری رایانه ای که شباهت زیادی با کلاه شنا دارد از طیف مادون قرمز برای بررسی تغییرات در موج های الکتریکی مغز معلولان و همین طور تغییرات جریان خون آنها استفاده کرده اند تا از این طریق قادر به درک خواست ها و نیازهای آنان باشند.

سه بیمار از چهار بیمار یاد شده در پاسخ به این سوال که آیا می خواهند زندگی کنند، پاسخ مثبت داده و در پاسخ به این سوال که آیا شاد هستند هم گفته اند: بله. از بیمار چهارم به دلیل درخواست والدینش چنین سوال هایی پرسیده نشد.

به این افراد معلول نحوه استفاده از این رابط کاربری رایانه ای آموزش داده شده و آنها می دانند باید از بخش جلویی مغزشان برای پاسخ به سوالات پرسیده شده استفاده کنند. البته این پاسخ ها فعلا محدود به بله و نخیر است. این اختراع حاصل تلاش های Niels Birbaumer دانشمند ساکن شهر ژنو است و وی وعده داده که آن را در آینده ارتقا خواهد داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج