۴۷۴۵۸۶
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

خنجر از پشت چینی‌ها به طرف روسی

برخی منابع خبری مدعی هستند که هکرهای دولتی چین، با استفاده از نوعی بدافزار، سامانه‌های نظامی و برخی سازمان‌های وابسته به صنعت هوافضای روسیه را هک کرده است.

وب سایت سایربان: برخی منابع خبری از حمله تروجان های دولتی چین به برخی اهداف نظامی و هوافضایی روس‌ها خبر می‌دهند، خبری که هنوز روسیه به آن واکنشی نشان نداده است.
خنجر از پشت چینی‌ها به طرف روسی

برخی منابع خبری مدعی هستند که هکرهای دولتی چین، با استفاده از نوعی بدافزار، سامانه‌های نظامی و برخی سازمان‌های وابسته به صنعت هوافضای روسیه را هک کرده است. در گزارشی که در این رابطه منتشر شده، ادعا شده است که پس از امضای توافق سایبری بین چین و آمریکا مبنی بر عدم حمله متقابل این دو کشور به یکدیگر در زمینه سایبری، کاهش قابل‌توجهی در میزان حملات سایبری دولتی چینی‌ها به آمریکا رخ‌داده و همین موضوع سبب شده است تا چین، در زمینه سایبر، به سراغ کشورهای دیگری نظیر روسیه برود و حملات دولتی خود را روی این کشورها متمرکز کند.

بر اساس گزارش‌هایی که به‌تازگی، شرکت امنیت سایبری پروف پوینت (Proofpoint) منتشر کرد، در برخی سامانه‌های نظامی کشورهایی نظیر روسیه، بلاروس و تعدادی از کشورهای همسایه آن‌ها، بدافزارهایی یافت شده است که پیش‌تر، مشابه آن‌ها توسط دولت چین، برای حمله سایبری به تعدادی از کشورها مورد استفاده قرار گرفته بود. بر اساس گزارش‌های موجود، ظاهراً این حمله از تابستان 2016 آغاز شده و هم‌اکنون کارشناسان امنیتی، موفق به کشف آن شده‌اند.

درصورتی‌که این حمله سایبری چینی‌ها مورد تائید قرار بگیرد، می‌توان آن را نوعی خیانت چینی‌ها به روسیه و تمایل آن‌ها به بهبود روابط با آمریکای زمان ترامپ قلمداد کرد؛ چرا که چین و روسیه، سال گذشته توافقی را با یکدیگر امضا کردند که بر اساس آن، مقرر شد که هیچ کدام از دو کشور، آغاز کننده یک حمله سایبری به یکدیگر نباشند. البته تائید نقض این قرارداد از طرف چینی‌ها، قطعاً تبعاتی را نیز برای پکن به همراه خواهد داشت که با توجه به رفتار روس‌ها در عرصه بین‌الملل، پیش‌بینی واکنش متقابل روسیه در این زمینه، دشوار خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بینام

      روسیه رو که از هر دو طرف چه دپو کردن پول مردم این مملکت و چه در زمان تحویل دادن کالا به ایران سود میبرد و سو استفاده میکند. مثل تحویل موشکهایی s300 از سال 2009تا 2015 که پولشویی 2009 دادیم ولی اولین محموله تحویلی بعد 6 سال( 2015) را رفتیم. یا نیروگاه اتمی بوشهر. مگه چین از پس روسیه بر بیاد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج