جاباما
۴۷۴۶۰۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

با این خوراکی ها خستگی معنا نداره!

با استفاده از مواد مغذی ضروری مانند پروتئین، چربی و کربوهیدرات پیچیده، ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توان شرایط را برای عملکرد صحیح و مبارزه با علائم خستگی فراهم کرد.

وب‌سایت زیبامون: بی‌حالی و بی‌میلی دو اصطلاح رایج برای توصیف احساس خستگی و ضعف هستند. عوامل مختلفی در شیوه‌ی زندگی مانند مصرف زباد کافئین، فعالیت بدنی بیش ازحد، عدم فعالیت، خواب ناکافی، عادات غذایی ناسالم ویا شرایط پزشکی خاص مانند کم‌خونی، سرطان، بیماری‌های قلبی، کلیوی، اختلالات تیروئیدی و دیابت از عوامل مهم ایجاد خستگی در بدن هستند.

برخی از نشانه‌های دیگر خستگی شامل درد عضلات، فقدان انگیزه، اختلال تمرکز، سرگیجه، سردرد، از دست دادن اشتها و کمبود انرژی است که می‌توان به راحتی و با استفاده از مواد غذایی در دسترس با آن مبارزه کرد.

با استفاده از مواد مغذی ضروری مانند پروتئین، چربی و کربوهیدرات پیچیده، ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توان شرایط را برای عملکرد صحیح و مبارزه با علائم خستگی فراهم کرد.

برخی از این مواد غذایی عبارتند از:

موز

موز حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که بدن با استفاده از آن نیاز خود را به قند و انرژی تامین می‌کند. همچنین موز سرشار از مواد مغذی مهم مانند ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، اسیدهای چرب امگا۳و۶، فیبر و کربوهیدارت‌ها است که به کمک آن‌ها می‌توان با خستگی مبارزه کرد. با خوردن ۱ موز در روز می‌توانید بدن خود را پرانرژی نگه دارید.

گردو

با این خوراکی ها خستگی معنا نداره!

یکی دیگر از مواد غذایی از بین برنده‌ی خستگی، گردو است. این آجیل شامل مقدار مناسبی از منگنز، منیزیم، فسفر، آهن، مس و ویتامین‌هاست. مقدار زیاد اسیدهای چرب امگا۳ موجود در گردو به راحتی می‌تواند با علایم خستگی مقابله کند و همچنین باعث از بین رفتن علائم خفیف افسردگی نیز می‌شود.

گردو شامل پروتئین و فیبر است که سبب افزایش انرژی بعد از ورزش می‌شود.

هندوانه

اگر شما در یک روز گرم احساس خستگی دارید و یا در اثر ورزش دچار کم‌آبی شده‌اید، هندوانه می‌تواند انرژی از دست رفته را دوباره بازگرداند. هندوانه سرشار از آب بوده و در حفظ آب بدن نقش مهمی ایفا می‌کند و باعث از بین رفتن علائم خستگی می‌شود، همچنین این میوه سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم، لیکوپن، بتاکاروتن، ویتامینC و آهن است.

دفعه بعد که احساس خستگی کردید و نیاز به انرژی فوری داشتید یک تکه هندوانه میل کند. با استفاده از هندوانه، عسل و آب‌لیمو می‌توانید یک اسموتی سالم برای بعد از تمرینات خود داشته باشید تا علائم خستگی را به‌طور کامل از بدن شما دور کند.

تخمه کدو تنبل

دانه کدو تننبل یک میان وعده ایده‌آل برای مبارزه با خستگی است. این دانه حاوی پروتئین سالم، اسیدهای چرب امگا۳، ویتامین‌های گروهB و مواد معدنی‌ای مانند منگنز، فسفر، آهن و مس است. همه‌ی این مواد مغذی با هم کار می‌کنند تا سیستم ایمنی بدن افزایش یابد، انرژی مورد نیاز بدن تامین شود و علائم خستگی به‌طور کامل از بین برود.

لوبیا

لوبیاها به عنوان یک غذای معجزه‌گر شناخته شده‌اند و آن هم به دلیل داشتن مواد مغذی بسیاری شامل فیبر فراوان، کربوهیدرات، پروتئین پیچیده و مجموعه‌ای از مواد معدنی از جمله پتاسیم، منیزیم، فسفر، مس و آهن است. این ترکیبات سبب شده تا لوبیا به یک تغذیه منحصربه‌فرد تبدیل شود و با ایجاد انرژی طولانی مدت مانع از ایجاد احساس خستگی در بدن می‌شود. شما می‌توانید انواع مختلف لوبیار را در وعده‌های غذایی مختلف در طول روز مصرف کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج