۴۷۴۷۰۲
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

آخرین وضعیت فروش اموال امیرمنصور آریا

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه از تیرماه امسال فروش اموال قاچاق مکشوفه در بازار متوقف شده، گفت:خودروهای ٢٥٠٠سی‌سی متروکه مشتری نداردوتنها دو دستگاه آن فروش رفته است.

خبرگزاری مهر: امین دلیری در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: در دولت یازدهم فروش اموال تملیکی ١٤١ درصد افزایش داشته؛ ضمن اینکه معضل قاچاق عامل تاثیرگذار در عملکرد سازمان است و وقت مدیران ارشد و میانی سازمان را به خود مشغول کرده اگرچه از تیرماه فروش اموال قاچاق متوقف شده است.

وی افزود: آئین‌نامه صادرات کالاهای قاچاق به زودی اصلاح خواهد شد؛ این در حالی است که در سال قبل، فروش اموال منقول ٢٩٥٦ میلیارد ریال بوده و فروش اموال غیرمنقول نیز به ١٤٣٤ میلیارد ریال رسیده است.

وی تصریح کرد: در پنج ماهه اول سال جاری رشد سریع خوبی در اموال منقول و غیرمنقول داشتیم؛ به نحوی که رشد اموال منقول مناسب بوده و رقم به ٦٦٣ میلیارد ریال بوده و اموال غیرمنقول نیز ٢٣٧ میلیارد ریال بوده است که رشد کل را ٩٠٠ میلیارد ریال را حکایت می کند.

به گفته دلیری، فروش قاچاق در مردادماه متوقف شد، بنابراین در ده ماهه ابتدای امسال فروش اموال منقول ١٠٨٦ میلیارد ریال و اموال غیرمنقول ٣٦٨ میلیارد ریال بوده که کاهش ۵۴.۵ درصد را رقم زده است.

انبارها مملو از کالای قاچاق تعیین تکلیف نشده است

وی اظهار داشت: در سال ٩٤، امحای کالاهای قاچاق در کنار استرداد و اعانه ها رشد داشت ولی انبارها مملو از کالاهای قاچاق است که تعیین تکلیف نشده است.

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خاطرنشان کرد: برای معضلاتی که سازمان دچار آن شده تمهیداتی اندیشیده شده به نحوی که کشفیات قاچاق افزایش یافته ولی مشکلات خاص خود را دارد. در این میان تلاش شده کالهای متروکه و غیرقاچاق را تعیین تکلیف کنیم. این در حالی است که کالاهای متروکه ظرفیت زیادی را برای سازمان ایجاد می کند و در حدود ٤٠٠ میلیارد ریال به زودی فروخته خواهد شد و ٦٠٠ میلیارد ریال نیز هم اکنون دارای مشتری است.

وی با اشاره به برنامه های تدارک دیده شده برای فروش الکترونیکی اموال غیرمنقول و منقول خاطرنشان کرد: بیش از ٧٦ درصد فروش ها از طریق الکترونیکی به فروش می رسد.

وی افزود: کالاهای سازمان را متروکه، قاچاق، ضبطی قضایی و ضبطی گمرکی است که تعیین تکلیف می شوند و فرایند فروش آنها متفاوت است.

دلیری گفت: تمامی کالاهای وارده به انبارها ضبط خواهد شد که بر این اساس کنترل ٩٠ درصدی روی آنها صورت می گیرد؛ این در حالی است که پلمپ الکترونیکی نیز به صورت پایلوت انجام شده و اگر این سامانه به تولید انبوه برسد، بسیار حائز اهمیت خواهد بود همچنین سامانه صدور حواله الکترونیکی، واترمارک نیز طراحی شده است.

وی ورود به بورس کالا برای فروش اموال را از جمله دیگر دستاوردهای سازمان دانست و خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک تنوع کالایی را در بورس کالا شاهد خواهیم بود؛ ضمن اینکه خودرو هم وارد بورس می شود.

دلیری گفت: بورس کالا مسیری مطمئن برای فروش کالاها است؛ در عین حال اتصال ما به سازمانهای مرتبط از جمله گمرک نیز در دستور کار قرار گرفته و استانهای هرمزگان و تهران اکنون زیر بار این سامانه قرار گرفته است؛ البته مبارزه با قاچاق نیازمند سامانه های هوشمند است.

امحای اقلام قاچاق بزودی عملیاتی می شود

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خاطرنشان کرد: دستورالعمل صادرات و امحا نیز به تصویب رسیده و ابلاغ شده و اکنون امحای کالاهای قاچاق روش خاص خود را دارد و این موضوع در حال اجرایی شدن است.

وی با اشاره به ازدحام زیاد کالاهای قاچاق در انبارها خاطرنشان کرد: انبارها نسبت به سال ٩٣ سه برابر شده است؛ در این میان هرمزگان، بوشهر، فارس، تهران، اصفهان، کردستان و آذربایجان شرقی بیشترین حجم قاچاق را داشته و انبارهای ما تکمیل است؛ این در حالی است که در برخی استانها حجم زیادی انبار اجاره شده است.

وی افزود: تعداد پرونده های قاچاق در سال ٩٢ معادل ٤٤٩ فقره، ٩٣ معادل ٢١٨٤، سال ٩٤ معادل ٧٧٣٦ و در ده ماهه امسال ١٦٤٢٨ بوده است.

دلیری گفت: حجم میوه های قاچاق بسیار کاهش یافته است.

خودروهای ۲۵۰۰ سی سی متروکه مشتری ندارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خودروهای در اختیار ما ٩٥١ دستگاه اعم از متروکه و قاچاق و ضبطی قضایی و گمرکی است، افزود: سهم متروکه ٨٤ دستگاه و قاچاق ٨٧ دستگاه است و بالای ٢٥٠٠ سی سی نیز ١٧١ دستگاه متروکه و قاچاق است. همچنین دیوان عدالت رای داده مبنی بر اینکه خودروهایی که از مبادی رسمی وارد کشور شده و جلوی فروش گرفته شده در دو بخش قبل از مصوبه و بعد از آن تقسیم می شود که مزایده ٢٨ دستگاه خودروی بالای ٢٥٠٠ سی سی برگزار شده و تنها دو دستگاه پروشه آن به فروش رفته است، البته در این میان بنز و سایر خودروها هم وجود دارد. در دسته خودروهایی که بالای ٢٥٠٠ سی سی هستند و باید صادر شود نیز کار در حال انجام است.

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تصریح کرد: صاحب کالای متروکه باید اموال را مرجوع کند و کسی هم مراجعه برای مرجوع کردن نداشته است. در عین حال، افرادی که این خودروها را وارد کرده اند به نظر می رسد خیلی نیاز به این خودروها ندارند در غیر این صورت حتما آنرا تعیین تکلیف می کردند.

فروش سهام فولادی امیرمنصور آریا در انتظار افزایش قیمت

دلیری همچنین در خصوص اموال امیرمنصور آریا نیز گفت: ٤١ سند از اموال آریا در اختیار دولت قرار گرفت که ١٧ پرونده ملکی به ارزش ١٠١٨ میلیارد ریال در سال ٩٤ و در سال جاری نیز ١٧ پرونده ملکی به ارزش ٢٣٩ میلیارد ریال از اموال وی به فروش رسیده است البته رکود در کشور و بازار املاک حاکم است.

وی افزود: گروه فولاد از اموال امیرمنصور آریا با قیمت اولیه ٤ هزار میلیارد ریال در دست پیگیری است و هنوز تعیین تکلیف نشده چراکه قیمت سهام افت کرده که اگر با این رقم به فروش رسد، ضرر متوجه کارمندان آن خواهد شد.

دلیری در خصوص اموال مازاد بانکها نیز با اشاره به تکلیف دولت برای فروش این املاک تصریح کرد: این تکلیف را وزارت اقتصاد به گردن بانکها گذاشته و این کار در دست پیگیری است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مسعود لک

      جالبه!من یکی از پیمانکارآن. امیر منصور آریا بودم و الان حدود پنچ ساله دنبال پنجاه میلیون. طلبم هستم و کسی جواب گو نیست. و تند تند هم اموالش را می فروشند. ولی هیچ مسئولی فکر نمیکنه که طلب ملت بیگناه را باید بهشون پرداخت کنیم. ما چه گناهی کردیم که دیگران خوردن و بردن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج