۴۷۴۷۴۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آسپیرین و ایبوپروفن تاثیری در کاهش دردهای کمر ندارند

کمر درد مشکلی است که بسیاری از ما در برهه ای از زندگی خود تجربه می کنیم و شاید بسیاری از ما برای تسکین درد به آسپیرین روی بیاوریم، اما تحقیقات جدید نشان داده که این دارو در رفع درد ناحیه کمر هیچ تاثیری ندارد.

وب سایت تک شات: کمر درد مشکلی است که بسیاری از ما در برهه ای از زندگی خود تجربه می کنیم و شاید بسیاری از ما برای تسکین درد به آسپیرین روی بیاوریم، اما تحقیقات جدید نشان داده که این دارو در رفع درد ناحیه کمر هیچ تاثیری ندارد.
آسپیرین و ایبوپروفن تاثیری در کاهش دردهای کمر ندارند

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) مانند آسپیرین و ایبوپروفن، جزو داروهای رایج بدون نسخه ای هستند که برای تسکین درد های کمر مورد استفاده قرار می گیرند. اما بر اساس تحقیقات اخیر تاثیر این داروها در کاهش دردهای ناحیه کمر از نظر بالینی از هیچ ارزشی برخوردار نیست.

علاوه بر این، داروهای NSAID نیز همانند بسیاری از داروهای دیگر، احتمال خونریزی های دستگاه گوارش را در شخص افزایش می دهد و حتی می تواند به مشکلات قلبی عروقی منجر شود. این ها بدین معنی است که افرادی که از درد کمر رنج می برند با مصرف این داروها ریسک ابتلا به مشکلات بزرگ تر را به جان می خرند بدون اینکه در میزان درد آنها تغییری ایجاد شود.

در این مطالعه، محققان موسسه ای در استرالیا، اطلاعات مربوط به ۶۰۶۵ بیمار که از درد ناحیه کمر شکایت داشتند را مورد بررسی قرار دادند. در بین این بیماران ۳۵ بیمار به طور اتفاقی برای دریافت دارونما (Placebo) انتخاب شدند.

این تیم متوجه شد که در ازای هر یک بیمار که پس از دو هفته دریافت داروهای NSAID کاهش درد را گزارش کرده بود، شش بیمار نیز هیچگونه تسکین دردی را تجربه نکرده بودند.

البته اگر تصور می کنید جایگزینی ایبوپروفن با استامینوفن می تواند مفید فایده باشد، بد نیست بدانید تحقیق دیگری که در سال 2015 در خصوص تاثیر استامینوفن در تسکین دردهای ناحیه کمر انجام شده بود نیز از بی تاثیر بودن این دارو در تسکین اینگونه دردها خبر داده است.

در تحقیقی که در مجله پزشکی JAMA Internal Medicine در سال 2016 منتشر شد، نشان داده شد که داروهای اپیویید مانند کدیین و اکسی توسین ممکن است بتوانند تاثیری خفیف در تسکین دردهای مزمن کمر داشته باشند. اما در این موارد هم معمولا تسکین درد خیلی بارز نبوده است.

محققان در تحقیق خود ذکر کرده اند: «وقتی نتایج این تحقیق را با سایر مطالعاتی که بر روی پاراستامول و اپیوییدها انجام شده کنار هم بگذاریم، می توان به وضوح دریافت که این سه داروی بسیار پر مصرف و تجویزی برای دردهای ستون فقرات از نظر بالینی تاثیری همانند مصرف دارونماها را دارند. البته منظور این نیست که در دردهای ناحیه کمر نباید از داروهای ضد درد استفاده کرد، اما بیماران باید بدانند که در این صورت میزان تسکین درد آنها بسیار ناچیز است و علاوه بر آن اثرات جانبی مصرف این داروها بسیار زیاد است. بهتر است این افراد با پزشک خود مشورت کنند و روش های دیگری همچون انجام تمرینات ورزشی خاص را برای رفع این مشکل پیش گیرند.»

نکته مثبت این است که در اکثر افراد کمر درد مشکلی گذراست که خود مرتفع می شود. اما اگر فردی از درد مزمن این ناحیه رنج می برد، باید بداند که مصرف این داروها به رفع مشکل آنها کمکی نمی کند و فقط ریسک خطرات دیگر را افزایش می دهد که در نهایت به زندگی ناسالم تری منتهی می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج