۴۷۴۹۳
۱ نظر
۵۰۴۰
۱ نظر
۵۰۴۰
پ

چرا ویندوز RT محکوم به شکست است؟

هنوز مدت زیادی از عرضه ویندوز RT روی تبلت‌های جدید نمی‌گذرد اما از همین حالا می‌توان نشانه‌های یک بازنده را در چهره مایکروسافت دید. این مطلب حاوی فهرستی از مهم‌ترین نقطه ضعف‌های سیستم عامل مایکروسافت است که در نهایت باعث شکست‌شان خواهد شد.

چرا ویندوز RT محکوم به شکست است؟

هفت صبح: هنوز مدت زیادی از عرضه ویندوز RT روی تبلت‌های جدید نمی‌گذرد اما از همین حالا می‌توان نشانه‌های یک بازنده را در چهره مایکروسافت دید. این مطلب حاوی فهرستی از مهم‌ترین نقطه ضعف‌های سیستم عامل مایکروسافت است که در نهایت باعث شکست‌شان خواهد شد.

تبلت‌ های ویندوز RT کند هستند

مسئله اول این است که RT را نمی‌توان سیستم عامل موبایل به حساب آورد. میراث به جای مانده از سورس کدهای افسانه‌ای و البته جاگیر، روی حافظه دستگاه‌ها تاثیر می‌گذارد و از این‌رو نیاز به فضای ذخیره‌سازی بیشتر نسبت به آندروید و iOS! وجود دارد. کدها باعث می‌شوند دقیقا همان سخت‌افزار، کندتر از رقبا باشد. مثلا جیلی بیلی روی نکسوس 7 بسیار سریع‌تر از ویندوز آر تی روی سرفیس است، حال آنکه تگرا 3 به کار رفته در نکسوس 7 فرکانس پایین‌تری هم دارد.

چرا ویندوز RT محکوم به شکست است؟


برای سرعت بهتر، گران‌ترش را بخر

مایکروسافت در مشخصات سخت‌افزاری مشابه با رقبا به سرعت پایین‌تری دست پیدا کرده است. بنابراین راهی نیست جز اینکه پول بیشتری برای سخت‌افزارهاي قوی‌تر بپردازد. قضیه زمانی بدتر می‌شود که مایکروسافت از تولیدکنندگان 90 دلار بابت لیسانس ویندوز آر تی و تا 200 دلار بابت ویندوز 8 پرو طلب می‌کند. این باعث می‌شود کار شرکت‌ها در رقابت با دستگاه‌های آندرویدی و البته آی‌پد، سخت‌تر شود.

اگر یک تولیدکننده بخواهد محصولی مشابه آی‌پد بسازد؛ یعنی نمایشگر رتینا، کیفیت پردازشی و فضای ذخیره‌سازی مناسب از قیمت پایه 500 دلاری دور می‌شود چون باید یک پردازنده 200 دلاری اینتل Core برای پردازش خوب و یک باتری بزرگ تهیه کند تا به دستگاهی با عملکرد مشابه آی‌پد برسد. این روزها تبلت‌هایی با پردازنده Core i3، نمایشگر بسیار ضعیف‌تر از رتینا و جنس بدنه معمولی حداقل 700 دلار قیمت دارند. در نتیجه نه فقط از نظر قیمت، بلکه از نظر تک‌تک مشخصات هم قادر به رقابت نیستند.

وضع وقتی بدتر می‌شود که تولیدکنندگان آندرویدی را در افق رقابت داشته باشیم که از اپل حاشیه سود کمتری دارند و قیمت‌های پایین‌تری ارائه می‌کنند. در حقیقت، تولید‌کننده‌های آندرویدی نه فقط پولی به گوگل نمی‌پردازند بلکه از آندروید درآمد هم کسب می‌کنند.


چرا ویندوز RT محکوم به شکست است؟


بدقولی‌های مایکروسافت

کسی به یاد دارد که مایکروسافت قول 100 هزار برنامه ویندوز 8 تا 90 روز بعد از انتشار سیستم عامل را داده بود؟ این هرگز رخ نداد. در عوض دو برابر آن زمان برد تا به نصف هدف برسد. اگر این را جزو موارد سنجش موفقیت ویندوز 8 در نظر بگیریم، مایکروسافت فقط به یک چهارم انتظارات رسیده است. اگر وضع به همین صورت باقی بماند، ویندوز RT همچنان پشت سر آندروید و iOS خواهد ماند. تبلت بدون اپلیکیشن و برنامه به درد هیچ کس نمی‌خورد.


جمع‌بندی

سه دلیل برای شکست ویندوز RT وجود دارد. مهم‌ترین آنها رقابتی نبودن آنهاست چیزی که HP، ایسر، Dell و سامسونگ را دلسرد کرده است. HP بیش از پیش به ‌آندروید و کروم OS توجه نشان می‌دهد. ایسر، دل و سامسونگ نیز نارضایتی خود از ویندوز RT و ویندوز فون ۸ ابراز کرده‌اند و در حال حرکت به سوی کروم OS و اوبونتو هستند.

در آن سو سامسونگ در فضای رقابت با آندروید یکه تازی می‌کند. شاید با آماده شدن تایزن، سامسونگ دیگر به کلی از بازار ویندوز فون ۸ کنار بکشد. آنها از خودشان می‌پرسند چرا باید به دنبال جایگزینی برای آندروید باشند؛ آن هم جایگزینی که در فروش ضعیف عمل می‌کند و آینده روشنی برایش وجود ندارد.

چشم‌انداز فعلی کاملا برای مایکروسافت ناخوشایند است و باید به ویندوز بلو یا همان آپدیت ویندوز ۸.۱ هم به دیده تردید نگریست. در این شرایط چرا من و شما پول زبان بسته خودمان را براي خریدن چنین دستگاه جوان‌مرگ شده‌ای هدر بدهیم؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهراد

      ایول. ما که پوله این چیزا رو نداریم!
      ولی واقعیتا جالبی رو نوشتید ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج