۴۷۵۶۱۵
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

سردار سلامی: ناوهای هواپیمابر آهن‌قراضه هستند

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به دستیابی به فناوری موشک‌ های بالستیک در کشور، اظهار کرد: آمریکایی‌ها خود اعتراف کرده‌اند که ناوهای هواپیمابر دیگر تبدیل به یک آهن‌قراضه شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در سومین همایش سراسری مدیریت جهادی که در سالن‌ همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با بیان این که هم امام خمینی (ره) و هم رهبر معظم انقلاب مدیران جهادی جامعه را در طراز افق‌های اندیشه‌ای خود تربیت کردند، اظهار کرد: امام خمینی (ره) با تکیه بر قدرت الهی نظام، موازنه قدرت جهان و صفحه سیاسی را تغییر داد و همانند پیامبر اسلام (ص) بعثت مجددی را برای مبارزه با جاهلیت مدرن آغاز کرد و مسیر سرنوشت بشریت را تغییر داد.

وی با تاکید بر این که امام خمینی (ره) عدالت، آزادی، کرامت انسان و استقلال را برای ملت‌های مستضعف ترسیم کرد، افزود: هر انسانی بر اساس شاکله وجود خود عمل می‌کند، بنابراین جهان‌بینی انسان و تفسیر او از حقایق عالم نشان‌دهنده ابعاد معنوی وجود اوست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه با اشاره به ویژگی‌های یک مدیر جهادی اظهار کرد: یک مدیر جهادی از منظر الهی به محیط پیرامون خود نگاه می‌کند و جهان را حقیر می‌داند؛ چرا که زمانی که انسان از زاویه خود دشمن را کوچک ببیند؛ حتما اعتماد به نفس او برای غلبه بر دشمن افزایش خواهد یافت.

سردار سلامی ادامه داد: یک مدیر جهادی می‌داند مسیر جهاد حین جهاد آموخته می‌شود.

وی در بخش‌هایی از صحبت‌های خود با اشاره به روند ساخت موشک‌های بالستیک توسط شهید تهرانی مقدم، خاطرنشان کرد: زمانی ما با شهید تهرانی مقدم در جست‌وجوی یافتن راهی برای غلبه بر ناوهای جنگی و هواپیمابر دشمن بودیم و این موضوع تبدیل به معمایی شده بود که حل آن می توانست انقلابی عظیم در قدرت دفاعی کشور ایجاد کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ما زمانی مجهز به موشک‌های کروز بودیم اما این موشک‌ها برای بر هم شکستن‌ ناوهای جنگی کافی نبود؛ چرا که از ویژگی آن‌ها سرعت و ارتفاع کم بود و با توجه به این موضوع ممکن بود که نتوانند در مقابل سیستم‌های ضدموشک مقاومت کنند. در این شرایط ما باید راهی را می‌ساختیم که طی آن موشک‌های بالستیکی را که مسیر پروازی آن یک سهمی است و دارای سرعت چندین برابر سرعت صوت هستند و قدرت تخریب بالا و دقت صددرصدی علیه اجرام متحرک دارند، دارا می‌شدیم.

سردار سلامی با بیان این که دستیابی به تکنولوژی این نوع موشک‌ها پدیده‌ای شگفت‌انگیز است، گفت: اطلاعی نداریم که آمریکا یا روسیه توانسته باشند موشک‌های بالستیکی بسازند که بتواند شناورهای در حال حرکت در دریا را با دقت ۱۰۰ درصد مورد هدف قرار دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به فناوری‌های موجود در کشور در ۱۰ سال گذشته خاطرنشان کرد: در آن زمان ما با فقر فناوری در بسیاری از حوزه‌ها روبرو بودیم اما با همت بلند و روح بزرگ و اندیشه‌های آرمانی، موقعیت‌ها تغییر کرد و غیرممکن‌ها به شکل اعجاب‌آمیزی ممکن شدند.

وی با بیان این که تمام زنجیره‌های فناوری ساخت موشک و توانمندی‌های مربوط به آن ناممکن به نظر می‌رسید، اظهار کرد: بارها آزمایش‌های مختلفی صورت گرفت و هر بار با ناکامی‌هایی روبرو می‌شد اما دوستانی که تحت مدیریت شهید تهرانی مقدم بودند هرگز تسلیم این شکست‌ها نمی شدند تا این که روز تاریخی شلیک نخستین موشک بالستیک فرا رسید.

سردار سلامی با بیان این که این روز شیرین‌ترین روز زندگی من بود، خاطرنشان کرد: در آن روز صفحه‌ای به اندازه دوسوم ناو هواپیمابر در دریا انداختیم و در صفحه مانیتور هم تصویر موشک و هم تصویری که موشک می‌دید را با هم نگاه می‌کردیم. مشاهده کردیم که پس از پرتاب موشک زمانی که چشم موشک باز و بر روی هدف قفل شد، موشک لحظه به لحظه به هدف نزدیک‌تر شد و در نهایت روی هدف فرود آمد و واقعه‌ای استثنائی و معجزه‌ای اتفاق افتاد؛ چرا که آن روز داستان ناوهای هواپیمابر و همه شناورها برای ما پایان یافت.

وی تاکید کرد: دشمن نیز پیام ما را دریافت کرد و بعد از آن روز تاریخی وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که استراتژی دریایی‌شان را باید تغییر دهند. ما پیش از آن گفته بودیم که ناوهای هواپیما هم همانند آهن‌قراضه‌هایی هستند اما آن زمان کسی به این سخن توجهی نشان نداد اما بعدها خود آن‌ها اعلام کردند که ارتش‌هایشان گفته‌اند ناوهای‌هواپیمابر درست مانند یک آهن‌قراضه هستند.

سردار سلامی در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر این که یک مدیر جهادی در مسیر راه خود بن‌بست را نمی‌شناسد و از ملامت و سرزنش دیگران هراسی ندارد، گفت: ما همچنان نیازمند روحیه جهادی هستیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های حاصل شده در کشور در دوران پس از انقلاب ادامه داد: باید دقت کنیم که آنچه امروز به عنوان نمادهای پیشرفت علمی و فناوری داریم همه محصول مجاهدت‌های علمی جوانان در دوران تحریم‌ است. هر کجا که دشمن فشار آورد ما در آن‌جا پیشرفت کردیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر این که امروز در همه عرصه‌ها شاهد جنگی همه‌جانبه هستیم، گفت: فقط با الگو و مدل جهادی می‌توان در چنین جنگ‌های نابرابری پیروز شد.

وی همچین با تاکید بر اینکه نرخ تغییر قدرت دفاعی ما به روز است، خاطرنشان کرد: دستیابی به چنین دست‌اوردهایی فقط با مدیریت جهادی امکان پذیر است.

سردار سلامی در بخش‌های دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این که در اقتصاد هم می‌توانیم مدل مدیریت جهادی را که در عرصه‌های مختلف داریم، پیاده‌سازی کنیم، اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در طراز بین‌المللی دارای شخصیتی شده که می‌تواند در مقابل استراتژی‌های دشمن بایستد، پیشرفت کند و دشمن قدرتمند را در مقابل ابتکارات و نفوذ خود منفعل نماید.

وی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در حل مسائل منطقه‌ای که همه قدرت‌ها خود را صاحب نظر می‌دانند در صحنه سیاسی و میدان حرف اول را می‌زند و قدرت‌های بزرگ در حاشیه تحولات قرار گرفته و هیچ قدرت عملی ندارند. این واقعیتی از هویت و شخصیت جدیدی است که ایران اسلامی به آن دست یافته است.

سلامی در پایان با بیان این که ما روند رو به جلوی خود را ادامه می‌دهیم و ابدا متوقف نمی‌شویم و شکست برای ما یک گزینه نیست، اظهار کرد: هر عدم موفقیتی که در مسیر ما اتفاق بیفتد نقطه‌ای از مسیر ما خواهد بود که در آن متوقف نخواهیم شد بلکه به دنبال پیروزی نهایی پیش خواهیم رفت. امروز این مژده را می‌دهم که ایران ظرف سال‌های آینده تبدیل به مهد تمدنی شکوهمند در علم و فناوری و اندیشه و آزادی و ساخت هویت جدید برای عصر جدید خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      بسم الله الرحمن الرحیم
      آقای سلامی وهمه زحمت کشان خدا قوت

    • خرمشهر

      ای ول بر شما افتخار افرینان

    • دلسوزی و واقع بینی

      وای به روزی که موشکهای ما هم مثل تیروکمان شده باشد.نباید مغرور شویم و به موشکهای خود اکتفا کنیم و از حرکت بایستیم و همه قدرت خود را در موشک ببینیم فکرنکنیم دنیا توقف کرده تا فقط ما حرکت کنیم.ما باید بدانیم دنیا هم درحال پیشرفت و حرکت میباشد و آنها هرگز توقف نکرده اند که ما به آنها برسیم.

    • بدون نام

      ناو پنجاه درصد قدرت کشورا رو افزایش میده

    • بهروز

      درود بر شما مرد شجاع ونترس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج