جاباما
۴۷۵۷۰۳
۹ نظر
۵۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۹
پ

صالحی: سال ۹۶ سال گشایش اقتصادی است

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه برخی بر شیپور یأس و ناامیدی مردم می‌دمند، گفت: به رغم همه مشکلات، سال ۹۶ شاهد گشایش‌های خوبی در عرصه اقتصادی خواهیم بود.

خبرگزاری مهر: علی اکبر صالحی شامگاه دوشنبه در دیدار با نخبگان علمی، فرهنگی و صنعتی استان قم که در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، انقلاب اسلامی را نماد آزادگی و استقلال بی نظیر در جهان معرفی کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی و رهبری داهیانه امام خمینی(ره) ایران مستقل‌ترین و جسورترین کشور جهان در مقابل استکبار جهانی است.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی تنها کشوری است که بدون ترس در میان ۲۱۸ کشور جهان فریاد حق خواهی می‌زند، اظهار کرد: لازم است قدر انقلاب و خون شهدا را به بهترین نحو ارج نهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با طرح این مطلب که نباید همه مشکلات کشور را ناشی از تحریم‌ها و ترفندهای دشمنان بدانیم، گفت: انقلاب اسلامی از آن جهت مهم است که در دوران حکومت مکاتب فکری التقاطی و مادی سر برافراشت.

صالحی با بیان اینکه رویداد انقلاب برگرفته از یک برانگیختگی بوده است، گفت: الآن بعد از گذشت نزدیک به ۴۰ سال در دوران بالندگی قرار داریم و دیگر وقت آن رسیده است که وارد دوره فرهیختگی شویم.

وی رمز ماندگاری انقلاب را ایمان و یقین به ارزش‌ها اعلام کرد و گفت: خون شهدا و شهادت طلبی نشانه بارز ایمان و یقین ملت انقلابی ایران است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به نقش آفرینی و تأثیرگذاری ایران در معادلات جهانی گفت: متأسفانه ۵۷ کشور اسلامی که برخی مانند اندونزی از لحاظ اقتصادی هم پیشرفته هستند هیچ نقش مهمی در فرایند جهانی ندارند.

مشکل غرب با درون مایه انقلاب است

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی در مقابل ایسم‌های جهانی ایستاد و آنها را به چالش کشیده است، افزود: ذات انقلاب اسلامی تنها به دنیای افراد بسنده نمی‌کند و درصدد ارتقای معرفت و روحانیت بشر است.

صالحی احیای ولایت فقیه را فلسفه سیاسی جدید انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر امروز دنیا در مقابل انرژی هسته‌ای ایران قد علم کرده است در واقع با فلسفه سیاسی و شیوه حکمرانی ما مخالف است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایجاد محدودیت و فشار غربی‌ها در حوزه هسته‌ای را یک موهبت الهی اعلام کرد و گفت: غربی‌ها اگر می‌خواستند با ابزارهایی مانند حقوق بشر و برخی دیگر از برنامه‌های سیاسی با ما مقابله کنند اوضاع الآن پیچیده‌تر بود.

وی افزود: زمانی که غرب تصمیم گرفت موضوع دعوا برنامه‌های هسته‌ای باشد اما همین رویه سبب قدرت‌نمایی جهانی و ایجاد روحیه خودباوری و بسیج عمومی میان ملت ما شد.

صالحی با اعلام اینکه جوانان ایرانی توانسته‌اند در کمتر از دو سال ۲۰ درصد سوخت مورد نیاز راکتورهای مستقر در تهران را راه‌اندازی کنند، گفت: این در حالی است غربی‌ها با بهانه‌های واهی و سیاسی کاری از اینکه همین راکتورها را در اختیار ما بگذارند امتناع می‌ورزیدند.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه کشور دچار مشکلات عدیده‌ای است، گفت: خوشبختانه روند رو به رشدی داریم و شیب توسعه مثبت است.

وی سال ۹۶ را سال گشایش و رهیافت‌های اقتصادی در کشور دانست و گفت: متأسفانه برخی نقدهای سیاسی را در چارچوب منافع حزبی مطرح می‌کنند و اخلاقیات و عدالت را زیر پا گذاشته‌اند.

اوج فشارها علیه دولت

صالحی با بیان اینکه بی‌انصافی علیه دولت اوج گرفته است، گفت: عده‌ای شیپور یأس و ناامیدی در دست گرفته‌اند و واقعاً نمی‌دانیم در مقابل آنها چه واکنشی داشته باشیم چرا که هیچ اصول و نظامی را رعایت نمی‌کنند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه برجام دستاوردهای بسیاری داشته است، گفت: برخی فکر می‌کنند برای تیم مذاکره کننده تعیین تکلیفی نشده و ما سرخود مذاکره کرده و بدون چارچوب کار کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه فشارهای بی حد و حصر برخی جریان‌ها بعضاً همکاران من را خسته کرده است، گفت: البته پوست من کلفت شده و با قدرت ادامه خواهم داد.

صالحی یکی از ضعف‌های اقتصادی کشور را بازاریابی و تجارت مناسب اعلام کرد و گفت: ما وقتی نمی‌توانیم قیمت تمام شده کالا را مدیریت کنیم و کاهش هزینه داشته باشیم نمی‌توانیم با دیگران رقابت کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی یکی از مهم‌ترین معضلات کشور را اسراف دانست و گفت: الآن مصرف گاز خانگی روزانه کشور معادل ۵۰۰ میلیون مترمکعب است که این میزان با مصرف کل اروپا مطابقت دارد!

وی با بیان اینکه ایران هنوز صنعتی نشده و کارخانه‌داری می‌کند، گفت: خوشبختانه بعد از برجام راه‌های تجارت خارجی عادی شده و شرایط ورود مواد اولیه به کارخانه‌ها فراهم شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گشایش اقتصادی برای چه افرادی؟!

    • بدون نام

      چهارسال قبل آقای روحانی همین شعارها دادند
      رونق اقتصادی و ایجاد فضای کسب و کار
      الان هم همون شعارها توسط طرفداراشون داده میشه
      مردم دیگه خسته شدن مرد عمل میخوان نه مرد شعار

    • بدون نام

      هر سال همینو میگی

    • بدون نام

      وعده سرخرمن،درجواب ب مردم ب هیمن خیال باشید

    • بدون نام

      عالی از اینکه هر سال تمدیدش میکنید .

    • hamed

      خیلی تکراری و در پیت بود 96 هم میشه 97 امسال نه سال 91 نه سال 92 نه سال 93 بلکه سال 95 و سال بعد 96 عه پس سال نودو چهار کجا رفت از اول حساب کن

    • hamed

      اصلا مگه دکتر حسن روحانی نگفت در مورد اقتصاد شما صحبت نکن خب نکن اون ما فوقته حرفشو گوش کن

    • بدون نام

      والله هر سال سالامون اسم اقتصاد توشه هر سالمون هم فقر و اقتصادمون بیشتر میشه خدایی بزارینش سال فقر شاید خدا دلش برامون سوخت

    • یاران

      تنها راه ، بتوانید مردم ایران از این وضعیت آشفته اقتصادی نجات بدید، شاد کردن مردم هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج