جاباما
۴۷۵۷۴۴
۴۷ نظر
۵۰۰۷
۴۷ نظر
۵۰۰۷
پ

روحانی: انتخابات چه ارزشی دارد که معصیت خدا می‌کنید؟!

حسن روحانی صبح امروز در مراسم جایزه کتاب سال در تالار وحدت درباره انتخابات ۹۶ گفت: چقدر انتخابات ارزش دارد که از حالا معصیت خدا را شروع می‌کنیم؟ تا شب احیاء که خیلی مانده، لااقل معصیت خدا را چند شب قبل از احیاء آغاز کنیم.

خبرگزاری ایسنا: حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در مراسم جایزه کتاب سال در تالار وحدت، افزود: عده‌ای از دعوا، خشونت و لشکرکشی خوششان می‌آید در حالی که ما یک ملت هستیم که یک انقلاب، قانون اساسی، رهبری، دولت، فرهنگ و هویت داریم و ایرانی هستیم. پس چرا باید رو درروی هم باشیم؟

وی در ادامه افزود: چقدر انتخابات ارزش دارد که از حالا معصیت خدا را شروع می‌کنیم؟ تا شب احیاء که خیلی مانده، لااقل معصیت خدا را چند شب قبل از احیاء آغاز کنیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بگذاریم همه با آزادی به صحنه بیایند. اسلام برای ما جمهوریت، صندوق آرا و حاکمیت ملی آورده است و جمهوریت هم برای ما تقویت فرهنگ اسلامی را در برردارد. ما دولت بدون فرهنگ نمی‌خواهیم؛ دولت بدون فرهنگ بی ارزش است. فرهنگ هم باید در چارچوب قانون باشد تا ما به اهداف بلند انقلاب برسیم.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با طرح این پرسش که امام (ره) چگونه توانست انقلاب را رهبری کرده و حتی نیروهای مسلح را به دامان ملت و انقلاب بکشاند، تصریح کرد: امام (ره) با قلم و کلام جامعه را به حرکت درآورد و در واقع عامل پیروزی انقلاب ما اندیشه، قلم و بیان بود. امام (ره) با دو نظریه همراهی دین با سیاست و وحدت ملت انقلاب را به پیروزی رساند.

رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه نظر امام (ره) این بود که دین از سیاست جدا نیست، گفت: بعضی این نظریه را نمی‌پسندیدند و فکر می‌کردند که اساساً جنس سیاست با دین سازگار نیست،زیرا دین و صداقت، معنویت و وفا به عهد استوار است اما جنس سیاست فریب، دروغگویی، کلاه سر هم گذاشتن و دورویی است. در حالی که سیاست به معنای اداره صحیح جامعه، ارتباط با سایر کشورها و حفظ منافع، امنیت و مصالح ملی عین دیانت است.

روحانی افزود: مگر پیامبر (ص) با دیگران معاهده صلح نداشت و آیا در مدینه مسلمانان و غیرمسلمانان با هم در چارچوبی زندگی نمی‌کردند؟ معنای اسلام این نیست که سایر افکار و ادیان را حذف کرد. دین اسلام کمال یافته همه ادیان گذشته است اما سایر ادیان هم جای خود را دارند.

وی ادامه داد: امام (ره) با این تفکر که دین از سیاست جدا نیست و اگر سیاستی هویت مردم را بر باد داد، دین باید قیام کند ، راه و رسم درست را در جامعه استقرار بخشید و اگر این نظریه نبود چیزی از نهضت اسلامی، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی نداشتیم.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه نظریه دوم امام (ره) این بود که یک ملت با یک صدا و در کنار هم می‌توانند در برابر هر قدرتی پیروز شوند، افزود: این نظریه را هم خیلی‌ها نمی‌پذیرفتند و می‌گفتند نمی‌شود با دست خالی کاری کرد. من در آبان، آذر و دی ۵۷ در پاریس که با امام خمینی (ره) صحبت می‌کردیم می‌دیدم ایشان هیچ تردیدی نداشت که انقلاب پیروز است. امام (ره) معتقد بود که وقتی ملت اراده کرد در برابر هر قدرتی پیروز می‌شود. در دوران ناامنی‌های اول انقلاب در کردستان و یا دوران جنگ تحمیلی هم امام (ره) از مردم دعوت کردند که به صحنه بیایند و با حضور مردم ما پیروز شدیم.

روحانی در ادامه گفت: چرا ما در مذاکرات هسته‌ای در برابر ۶ قدرت موفق شدیم؟ پایه توافق هسته‌ای رأی مردم در خرداد ۹۲ بود. رهبری در این سال تأکید کردند که رأی مردم حق‌الناس است و من هم یک رأی دارم و کسی از آن خبر ندارد. نظریه دیگر ایشان نیز نرمش قهرمانانه بود که این دو نظریه ما را پیروز کرد. در واقع همین تأکید رهبری بر حق‌الناس بودن رأی مردم، موجب حضور مردم پای صندوق‌های رأی شد. در آغاز مذاکرات هم عده‌ای می‌گفتند نباید با ۶ قدرت مذاکره کرد زیرا آنها کلاه گشادی سر ما می‌گذارند و ما هم گفتیم ما عمامه داریم و کلاه سرمان نمی‌رود. با این وجود با طرح نظریه نرمش قهرمانانه و با تکیه بر قدرت ملی و با منطق و استدلال ما مذاکرات را به جایی رساندیم که رئیس جمهور جدید آمریکا نمی‌تواند این توافق را تحمل کند و می‌گوید این بدترین توافقی است که در تاریخ آمریکا امضا شده است.

رئیس دولت یازدهم افزود: این در حالی است که این توافق به نفع همه و برد- برد است. می‌بینیم که پس از توافق هسته‌ای مذاکرات قزاقستان- آستانه به وجود آمد و مذاکرات هسته‌ای می‌تواند الگویی برای مذاکراتی باشد که به ثبات و امنیت منطقه کمک کند.

روحانی تأکید کرد: اگر نظریه تشویق مردم به حضور در پای صندوق‌های رأی و نرمش قهرمانانه نبود ما موفق نمی‌شدیم. ما با فکر، نظریه و اندیشه و کتاب می‌توانیم همه مشکلات را حل کنیم.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این که کتاب آینه‌ای است از یک اندیشه و فکر یک عالم، اندیشمند، هنرمند و صاحب قلم،‌ گفت: کتاب همان فکری است که خداوند به ما عنایت داده است که اندیشه ما با حرکت قلم به دیگران اعلام، تفهیم و ماندگار شود. اگر این عنایت پیش پای بشر نبود چگونه انسان می‌توانست در میان خود اتصال برقرار کند؟

وی در ادامه با بیان اینکه تنها راه انتقال اندیشه به غیر از انتقال سینه به سینه، کتابت است،‌ خاطرنشان کرد: معجزه آسمانی اسلام هم گاهی قرآن نامیده می‌شود و گاهی کتاب، گاهی بر بعد نوشتاری آن تأکید می‌شود و گاهی بر بعد تلاوت و بیان آن. معجزه پیامبر اسلام کتاب است و قرآن، یعنی نوشتن و خواندن و تلاوت کردن که همین معجزه بر کفر و استبداد پیروز شد.

روحانی در ادامه گفت: هرچه در کتاب سخن نو، راه نو و نظریه نویی مطرح شود جاذبه آن بیشتر خواهد بود. خیلی‌ها کتاب نوشته‌اند اما کتاب آنها ماندگار نبوده است در حالی که برخی کتاب‌ها در کتابخانه‌های مردم در کنار قرآن مجید قرار گرفته است. دیوان حافظ، گلستان سعدی یا اشعار مولانا در کنار قرآن و نهج‌البلاغه در قفسه کتاب مردم وجود دارد. این نشان می‌دهد که ما کتابت ماندگار در تاریخ داریم. فکر می‌کنید کتاب‌های بوعلی، فارابی، شیخ مفید یا شیخ طوسی از قفسه‌ها حذف می‌شود. هر مقدار که از فکر و اندیشه خود بهتر بهره ببریم کتاب ما ماندگارتر خواهد بود.

رئیس جمهور با طرح این پرسش که چرا جاذبه کتاب کم شده است خطاب به حاضران در این مراسم، اظهار کرد: شما باید جواب این سوال را بدهید و وزیر ارشاد هم حرف‌های شما را می‌شنود. اصولاً وزرای ارشاد دولت یازدهم گوش شنوایی دارند. ما باید برای کتاب جاذبه ایجاد کنیم و ببینیم مشکل کار کجاست؟ و وزارت ارشاد باید این مشکل را از طریق اندیشمندان، ناشران و صاحب نظران حل کند. ما باید مولفین و همچنین ناشرانی که به یک برند تبدیل شده‌اند را تقویت کنیم.

روحانی در ابتدای سخنرانی خود با تبریک ایام دهه فجر،‌ گفت: انقلاب اسلامی پیروزی منطق، بیان، استدلال، قلم، کتابت، علم و عهد استوار مردم با امام (ره) بود که توانست در برابر قدرت‌ها و انواع ابزارهای نظامی و امنیتی و پشتیبانی همه ابرقدرت‌ها از رژیم استبداد پیروز شود. انقلاب اسلامی این واقعیت را بر ما آشکار کرد که هر چند راه سخت و طولانی باشد اما پایانش پیروزی حق بر باطل است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عامل شکستشم میشه عمل نکردن به اندیشه و قلم و بیانتون..........

    • بدون نام

      یا خدا

    • حجت

      اقای روحانی تو رو خدا دیگه حرف وشعار بسه
      انقدر با کلمات بازی نکنید

    • بدون نام

      ند؟فرزند8ساله من هم میفهمد برجام نتیجه نداشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بدیهی است که فرزند 8 ساله تو چیزی از تحریم و برجام نمیفهمد ولی تعجب اینکه خودت با حداقل سی سال سن چگونه متوجه دستآوردهای برجام نشدی؟!!!! ....

    • بدون نام

      اینارو میگی دوباره رای جمع کنی بعدش به حرفات عمل نکنی...

    • داود

      سلام اتفاقا این سوالی هست که ما از ریس جمهور محترم داریم که انتخابات چیست که ایشون اینقد!

    • بدون نام

      بازی با کلماتت خیلی خوبه,البته که بهترین مشاوره ها بهترین متن سخنرانی را دراختیارت قرارمیدن وصدالبته بازی دادن مردم هم خودش هنربزرگیه که تواین هنررا داری,, تدبیروامید,,تومردما دربه

    • امیر

      قشنگ صحبت می کنند.

    • داود

      سلام چرا نظرمون رو درج نمیکنید ؟؟؟باب میلتون نیست ؟؟؟

    • بدون نام

      تو را خدا تو نیا تا دعوا نشه مردم هم یک نفس راحت بکشند

    • بدون نام

      صحبتهای قشنگی بود اما ایکاش خود روحانی هم به آن عمل میکرد!

    • رضا

      دکتر روحانی یک مرد فرهیخته وعالی است واقعا تا الان بخوبی اداره کرده ایشان یک دولت ورشکسته رو تحویل گرفت و به مرور زمان مملکت را تقویت میکند خدا نگهدار اینطور خدمتگزارها باشه

    • بدون نام

      راست میگه والله

    • علی

      سلام مرسی از اینکه هر روز شعار میگی یکم از تامپ یاد بگیر

    • بدون نام

      نه اينکه خودت مرام و اخلاق رو رعايت کردی؟

    • معصیت کار

      آقای روحانی نظرتون درباره این آدم معصیت کار و دروغگو چیه؟
      با برجام کلیه تحریم های ظالمانه برداشته شد!
      اقتصاد مملکت رو ۱۰۰ روزه متحول می کنم!
      پاسپورت ایرانی را...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینو خوب اومدی بجز تحریم بیشتر و گرونی و بدبختی بیشتر برای مردم هیچ دستاوردی نداشت توافق کردن تحریم رفع بشه باعث شکوفایی بیشتر اقتصاد بشه ولی همش همش برعکس شد آقای روحانی ما مردم دیگه بیش از حد شعار شنیدیم خواهشن دیگه تمومش کن

    • بدون نام

      جناب روحانی اگر انتخابات رییس جمهور شدن برای شما اررزشی ندارد.چرا کاندید شدید. بکشید کنار .

    • بدون نام

      چه ارزشی دارد؟؟؟ امروزه هر کسی به یه مقامی میرسد فکر چاپیدن است

    • بدون نام

      اگر ارزشی ندارد پس چرا کنار نمیکشید.

    • بدون نام

      چرا باید کنار بکشه ؟ روحانی کارش رو درست انجام میده با وجود این همه سنگ اندازی .ی کم مقایسه با دولت احمدی نژاد ذهن بیمارتون رو شفا میده

      پاسخ ها

      • قزوینی

        یکی از فانتزی هام اینکه آقای روحانی باز هم دور بعدی رئیس جمهور شه!!!ببینم اونموقع هم میتونن بگن تقصیر دولت قبله؟؟؟

    • بدون نام

      این حرفا رو برید به ذخایر نظامتون تو دولت بی تدبیر و نا امید کننده بگید

    • بدون نام

      کمی منصف باشید در دولت روحانی چالشهای فراوانی وجود داشت کشور زمانی که به دست گرفته چیزی نمانده بود نمیگویم الان گلستان شده نه بلکه ضربه ها واسیبهای دوران احمدی نژاد خخیای گسترده وفاجعه امیزتر از ان است که در فکر اندیشه شود در دوران اختلاص به نهایت رسید دوزی خوردن پول بیمه پولهای که برای دکلهای که هنوز مشخص نیست هزینه سفرهای که هیچ تاثیری در روستا وشهرها نداشت سفر کاروانیبه امریکا پولشویی دادن وامهای بدون برگشت خوردن پولهای مردم؟که با فروش دار وندارخود بهر امیدی برای مسکن مهر انقدر بی در وپیکر شده ایران که تخلف دولت نهم تمامی ندارد بعد اگر یک دیوانه دارد با برجام تهدید میکند وهر روز تحریم این که به روحانی ربط ندارد او وتیم هسته ای تلاش خود را کردند حال با یکزبان نفهم روبرو شده ایم او چه کند چرا تمام اتهامات سمت روحانی است میگویم هنوز هم زیر خط فقریم گرانی تورم اشوب وحوادث گوناگون بر زندگی ما که از قشر فقرزده هستیم خیلی اثر گذاشته بیکاری نداشتن در امد اجارهای سرسام اور ولی همه اینها نهالی است که دولت نهم کاشت پولها گم شد وهیچکس جوابگو نیست خدا میداند بعد از این چه خواهد شد فشار همه جانبه بر سر مردم است مردمی که ندارن برای سرمایه دار واقازادها باکی نیست هر زجری است برای ما قشر کم درامد وفقیر ایران است این ما هستیم که تاوان دولت نهم را باید بدهیم

    • بدون نام

      از همتون خسته شدیم

    • بدون نام

      به کوری چشم. دلواپسان. روحانی. دوباره. رئیس جمهور میشود

    • روهام

      ما مردم قدرنشناسی هستیم وزود همچیز رافراموش میکنیم ماراخس وخاشاک خوانند اقتصاد به زوال رفت دزدی واختلاس ودکل دزدی وکامیونها طلا به یغما بردند وآب ازآب تکان نخورد ودم نزدیم حالا دنبال ارزش پاسپورت وغیره هستیم اما نمبگوییم خدایی وضعیت خیلی بهتر شده ماسالیان سال تحریم ابر قدرتها پوشالی هستیم وخود میدانیم اما ۰۰ دکتر روحانی مرهم زخم هستند پس دلواپسان نمک نپاشید یاحق

    • hamed

      اینو خوب اومدی بلکه همینجور که خوب اومدی خوبم برگردی

    • hamed

      خدمت مدیر غیر بی طرف نشر متن این شخص بی ادب که گفته به کوری چشم دلواپسان ارزش چاپ نداشت دقت کن الان با این اوضاع مملکت همه دلواپسن پس باید بگه به کوری چشم ملت واقعا شما نمیتونی بی طرف باشی

    • بدون نام

      توکه راست میگی بیا یکبار هم شده برای ثابت کردن این شعار دادنت این دفعه شرکت نکنه

    • پرویز

      عشق هست روحانی

    • بدون نام

      جمله ای که ایشون گفتند اینه:
      "ما یک ملت هستیم که یک انقلاب، قانون اساسی، رهبری، دولت، فرهنگ و هویت داریم و ایرانی هستیم ."
      اما درستش اینه :
      "ما یک ملت هستیم ، ایرانی هستیم و یک هویت و یک فرهنگ و یک قانون اساسی و یک انقلاب و یک رهبر و یک دولت داریم".

    • بدون نام

      با توهین واهانت دردی کم نمیشود این یک فضای مجازی با مخاطبیان لحن وگویش بعضیها نشان از تربیت اوست باورمان باشد با بی ادبی واهانت تنها ضعف خود را نشان میدهیم

    • بدون نام

      حالا خوبه تو سخنرانیش اینبار حواله جهنم برای کسی صادر نکرده !!!!!!! جای شکرش باقیه .!!!

    • شهرام

      روحانی دىگر حرفى براى گفتن ندارد دلش خوش بود به برجام که ان هم شکست خورد با انکه اىنهمه کوبیدن توسر احمد نژاد باز هم دستاوردهای او بىشتر ازروحانى است

    • بدون نام

      این همه فرمایش... در رابطه با وعده های محقق نشده چیزی یادشون نیومد بگن؟؟؟!!بالخره بیکاری ،کاهش قدرت خرید مردم،و.......... یعنی هیچکدومو یادشون نیوووووومد؟

    • پویا

      راست میگن ...
      بخاطر انتخابات دروغ نگیم ، وعده ی الکی ندیم ، به منتقدین فحش ندیم ، حالا که اینقدر سیاست بداخلاقی داره نمیدونم چرا جناب روحانی بازهم اینقدر مشتاق کاندید شدن هستند ....
      معصیت چهارسال دیگه ؟ وای وای وای
      لالایی بلدید چرا خودتون خوابتون نمیبره ؟

    • محمد

      این سوالی که مردم ازشماهادارند .واینکه چراشماها مرگ وفراموش کرید

    • بدون نام

      اگر ارزش ندارد این بار به خاطر مملکت کاندید نشو

    • ali

      شهرام درسته دستاورد های احمدی نژاد بیشتر از روحانی هست البته در زمینه نابود کردن
      برجام هم شکست نخورده نبود روزی 900هزار نفت می فروختیم و به جاش غذا می گرفتیم از گرسنگی نمیریم یادت نره زمان احمدی نژاد کالا روزانه 2برابر می شد و ادامه می یافت احتمالا پراید 100میلیون بود یه کیلو موز هم 100هزار تومن نا انصاف نباشید فکر کنید

    • راستگو

      چه حرفای قشنگی ایناراکه گفته است همونی که بعد ازچها رسال هنوزایرادای دولتش به دوش دیگرانه ازاین صداقت شوکه شدم‌لطفا عمل کنید.

    • بدون نام

      افراد دلواپس کمی منصف باشند و برای حفظ منافع و ماله کشی خرابکاری های دولت پاکدست!!!! دست به هر عمل غیر اخلاقی نزنند.
      افرادی که ناجوانمردانه دولت تدبیر و امید را نقد میکنند اگر اندکی معرفت و وجدان داشتند از حادثه پلاسکو چند نکته را می آموختند:
      در حادثه پلاسکو شاهد بودیم که براثر حریق ظرف مدت دو سه ساعت ساختمان نابود شد. آواربرداری ساختمان ده روز طول کشید. ساخت مجدد حداقل سه سال طول میکشد.
      متاسفانه احمدی نژاد ظرف مدت 8 سال مملکت را نابود کرد و دولت تدبیر و امید با تلاش و کوشش ظرف مدت 42 ماه هنوز موفق به آورابرداری از خرابه ها و ویرانه های به ارث رسیده از دولت مهرورز!! نشده است. بدیهی است که بازسازی خرابیها سالها طول میکشد که شرایط مملکت بشابه سال 1384 بشود.
      حال آقایان دلواپس بر اساس چه عقل و منطقی توقع دارند یک شبه همه مشکلات مملکت حل شود و مملکت به حالت پایداری برسد.
      .........

    • با روحانی تا 1400

      دوست عزیز ، شما که خیلی دلواپس ملت هستی ، چرا تو هشت سال احمدی نژاد روزه سکوت گرفته بودی؟ چرا وقتی اقتصاد مملکت رو به نابودی کشوند حرف نزدی؟ چرا موقعی که قطعنامه ها رو کاغذ پاره خوند براش کف زدی ؟ چرا وقتی 11 روز از آقا تمرد کرد بهش هیچی نگفتی؟ چرا، چرا ، چرا ؟؟؟
      این مشکلاتی که الان می بینی نتیجه اون سکوت تو و دوستانت هست ، شما هم در گناهش شریک هستید! دکتر روحانی پیامبر نیست که معجزه کنه یک شبه یا صد روزه یا 4 ساله مملکت گلستان بشه ! همین که الان مثل کشور دوست و برادر ونزوئلا نشدیم باید قدردان زحمات دکتر روحانی و تیم با تجربه دولت باشیم . پس لطفا فرافکنی و فرار رو به جلو نکنید که خداوند از همه آگاه تر است. با این کاراتون هیزم برای آتش جهنم بار نزنید دوستان ، تفکرات فاسدتون رو بریزید دور و با مردم باشید نه بر مردم!
      #با_روحانی_تا_1400

    • دوس کیهان

      آقایان دلواپس کاری که محمود خان مغلتون کرد هیتلر در جنگ جهانی دوم نکرد فکرکنم همه این متنها کیهان هست تا کیهان دارریم نیازی به دشمن خارجی نیس

    • بدون نام

      ظریفم حتی اعتراف کرد به بی ارزشی برجام. بسه دیگه,مردم خودشون عقل دارن.

    • بدون نام

      با کلمات بازی نکن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج