جاباما
۴۷۵۹۱۴
۵۰۳۲
۵۰۳۲
پ

۲ دسر شگفت انگیز با «انار»

انار یکی از میوه هایی است که هم در خیلی غذاها و هم در تعداد زیادی از دسر ها می توانیم از آن استفاده کنیم. حالا که فصل انار تمام نشده، در این مطلب طرز تهیه دو دسر هیجان انگیز را با انار به شما آموزش می دهیم.

ماهنامه سرآشپز - بهار اسدی: انار یکی از میوه هایی است که هم در خیلی غذاها و هم در تعداد زیادی از دسر ها می توانیم از آن استفاده کنیم. حالا که فصل انار تمام نشده، در این مطلب طرز تهیه دو دسر هیجان انگیز را با انار به شما آموزش می دهیم.

انار ژله ای

مواد مورد نیاز:
  • ژلاتین: ۲ ساشه
  • انار (دانه شده) ۲ پیمانه
  • آب انار (سرد): ۲ پیمانه
  • شکر: یک دوم پیمانه

2 دسر شگفت انگیز با «انار»
روش تهیه:
۱- ژلاتین را به تدریج درون آب انار حل کرده و به مدت ۱ دقیقه کنار بگذارید. سپس آب انار داغ را به آن افزوده و روی حرارت غیرمستقیم بخار آب جوش (روش بن ماری) قرار داده تا ذرات پودر ژلاتین کاملا حل و مایه شفافی حاصل شود. بعد شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید.
۲- کف کاسه ای را با روکش نایلونی بپوشانید. سپس مقداری انار داخل آن بریزید، بعد مایه ژلاتینی را به آن اضافه کرده و روکش را به سمت بالا به صورت گرد جمع کنید و ببندید. سپس آن را داخل یخچال بگذارید تا بگیرد.
۳- ژله را از روکش جداکرده و تاج انار را روی آن بگذارید.


دسر کاسه ای

مواد مورد نیاز:
  • ژله انار: 100 گرم
  • ژله آلوئه ورا: 100 گرم
  • انار (دانه شده): 1 پیمانه
  • خامه صبحانه: 200 گرم

2 دسر شگفت انگیز با «انار»
روش تهیه:
1- ژله انار را در یک و یک چهارم پیمانه آب جوش ریخته و هم بزنید. سپس روی حرارت غیرمستقیم بخار آب جوش بگذارید تا ذرات ژلاتین در آب حل شود. بعد آن را کنار بگذارید تا به دمای محیط برسد. (برای تهیه ژله آلوئه ورا نیز این کار را انجام دهید).

۲- ۱ قاشق سوپخوری از خامه را به ژله انار و بقیه آن را به ژله آلوئه ورا اضافه کرده و مخلوط کنید. سپس آن ها را از صافی ریز رد کنید تا اصف و یکدست شوند.

3- مقداری از مخلوط ژله انار را درون کاسه شیشه ای بریزید و یک کاسه کوچک تر را داخل کاسه حاوی ژله انار بگذارید. بعد داخل کاسه کوچک را با یخ پر کرده و حدود 10 دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا زله نیم بند شود. سپس از فریزر خارج کرده، یخ را بردارید و داخل کاسه کوچک را با آب جوش پر کنید تا ژله به راحتی از ظرف جدا شود.

۴- داخل ژله انار را که به صورت کاسه شکل گرفته، با مقداری از ژله سفید (مخلوط ژله آلوئه ورا و خامه) پر کنید. بعد حدود ۱۰ دقیقه داخل فریز قرار دهید تا لایه سفیدرنگ نیم بند شود. سپس روی آن را با دانه انار پر کنید.

5- کاسه را حدود 6 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا ژله کاملا سفت شود. سپس کاسه را درون آب جوش نگه دارید تا ژله از آن جدا شود و درون بشقابی که کمی نمناک شده، برگردانید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج