جاباما
۴۷۵۹۴۲
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

سفیر روسیه: روحانی عازم روسیه می شود

لوان جاگواریان سفیر روسیه در ایران طی یک مصاحبه درباره سفر آتی رئیس جمهور ایران و رایزنیها با مقامات ارشد مسکو اظهارنظر کرده و موضوع بحران سوریه را از موضوعات مهم دستور کار او دانسته است.

خبرگزاری فارس: لوان جاگواریان سفیر مسکو در تهران در مصاحبه با یک رسانه روس از سفر آتی رئیس جمهور ایران به مسکو و همچنین موضوع سوریه صحبت کرده است.

پیشتر در خبرها آمده است که رئیس جمهور ایران قرار است در صدر هیاتی سفری به مسکو ترتیب داده و با همتای روس خود دیدار کند.

حالا امروز دوشنبه سفیر روسیه در ایران در مصاحبه با ریانووستی درباره این سفر و دیگر موضوعات اظهارنظر کرده است.

لوان جاگواریان گفت که قرار است سفر رئیس جمهور ایران در اواخر ماه مارس انجام شود. به گفته این دیپلمات روس، قرار است روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی و همچنین مسائل مهم منطقه ای از قبیل وضعیت و شرایط افغانستان، مشکلات مربوط به دریای خزر و بحران قره باغ در این سفر مورد رایزنی قرار گیرد.

سفیر روسیه در ایران از برنامه دو کشور برای امضای چندین سند همکاری و توافقات دوجانبه در جریان سفر حسن روحانی به مسکو خبر داده است.

جاگواریان تصریح کرد که البته مسائل مربوط به سوریه، جایگاه مهمی در دستورکار مذاکرات و رایزنیهای تهران و مسکو در جریان سفر رئیس جمهور ایران به روسیه خواهد داشت.

خبرنگار ریانووستی نظر سفیر کشورش را درباره اظهارنظر رئیس جمهور آمریکا و پادشاه عربستان سعودی مبنی بر «ایفای نقش ثبات زدای ایران در منطقه» جویا شد.

سفیر مسکو در تهران جواب داد: ما نمیتوانیم موافق این اظهارنظر باشیم بلکه برعکس ما متقاعد شده ایم که هدف ایران، ایجاد ثبات است. اگر اینطور نبود روسیه با ایران در تعدادی از موضوعات حساس منطقه همکاری نمیکرد.

در بخش دیگری از این مصاحبه، خبرنگار به برخی خبرها و گمانه زنیها درباره نزدیکی مواضع مسکو و واشنگتن با توجه به روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ و احتمال میانجیگری روسیه در قبال ایران سوال کرد.

خبرنگار پرسید آیا با توجه به تشدید تنشها بین تهران و واشنگتن، تلاشی از سوی روسیه برای میانجیگری بین ایران و آمریکا در حال انجام شدن است؟ آیا ایران به این نقش میانجیگری مسکو نیاز دارد؟

دیپلمات ارشد روس گفت: به طور طبیعی ما درباره تشدید درگیری و تنشهای لفظی بین آمریکا و ایران نگران هستیم. به نظر من، روسیه هر آنچه می‌تواند برای کاهش درجه تنش انجام خواهد داد. اینکه آیا ایران به تلاشهای میانجیگرانه نیاز دارد یا نه،‌این موضوعی است که مستقیما باید با شرکای ایرانی مان مطرح شود. تا کنون چنین درخواستهایی(از سوی ایران برای میانجیگری مسکو در قبال آمریکا) دریافت نشده است.

سفیر روسیه در ایران به موضوع مذاکرات آستانه درباره سوریه که با حضور ایران برگزار شد، هم اشاره کرد.

جاگواریان گفت: ما میدانیم که در ایران، رویکرد به شدت منفی نسبت به ارتباط واشنگتن با ساختار (مذاکرات و چارچوب کنفرانس و نشست) آستانه وجود دارد. این را همه میدانند که سفیر آمریکا در قزاقستان به عنوان ناظر در نشست حضور داشت. ما معتقدیم که محدوده و چارچوب مشخصی از همکاری با دولت جدید آمریکا در ارتباط جنگ علیه تروریسم وجود دارد. ما امیدواریم که با دولت جدید، همکاری سازنده صورت گیرد و نتایج ملموسی به بار بیاید.

سفیر روسیه همچنین از برنامه این کشور برای برگزاری نشست «کنفرانس بین‌المللی امنیتی» در ماه آوریل در مسکو با حضور وزیر دفاع ایران خبر داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hamed

      خیلی وقت با امیر کبیر پنجم ظریف نیویورک نرفتید یه سرم بزنید اونجا کنار دریا یه قدمی با جان کری و یه قهوه و یه گپی و یه عکس یادگاری که خودتم نداری

    • شکیبه

      رفت وامدها ی بی حاصل.ماکه نابود شدیم رفت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج