۴۷۶۰۸۵
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

رونمایی از ۴ تقریظ رهبر معظم انقلاب

ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت به همراه رونمایی و انتشار چهار تقریظ حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای بر کتاب‌های «وقتی مهتاب گم شد»، «گلستان یازدهم»، «دختر شینا» و «آب هرگز نمی‌میرد» برای نخستین‌بار، با تقدیر از راویان و نویسندگان این کتاب‌ها در شهر همدان برگزار خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت به همراه رونمایی و انتشار چهار تقریظ حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای بر کتاب‌های «وقتی مهتاب گم شد»، «گلستان یازدهم»، «دختر شینا» و «آب هرگز نمی‌میرد» برای نخستین‌بار، با تقدیر از راویان و نویسندگان این کتاب‌ها در شهر همدان برگزار خواهد شد.

علی بقایی معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در گفت‌وگو با ایسنا،با اشاره به برگزاری ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در همدان اظهار کرد: این مراسم روز ۲۰ بهمن‌ماه ساعت ۹:۳۰ در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور مقامات لشگری و کشوری و جمعی از نویسندگان حوزه ادبیات دفاع مقدس و پایداری برگزار می‌شود.

بقایی با بیان اینکه این برنامه با همکاری دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری و نهادهای فرهنگی همدان برگزار می‌شود، ادامه داد: در این برنامه ضمن پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت، از چهار تقریظ رهبر معظم انقلاب بر سه اثر ارزشمند «وقتی مهتاب گم شد»، «دختر شینا» و «گلستان یازدهم»، «آب هرگز نمی‌میرد» در همدان رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این برنامه ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت است که همدان میزبان آن است، از برگزاری چهار برنامه پاسداشت در تهران و برنامه پنجم پاسداشت در کرمان خبر داد و گفت: ویژگی خاص ششمین برنامه پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در همدان، تعداد کتاب‌های آن بیشتر از دوره‌های قبل است چرا که در سایر آثار راوی و نویسنده و قهرمان داستان غیربومی بودند اما در هر ۴ کتابی که رهبری بر روی آن تقریظ نوشته‌اند، قهرمانان داستان و نویسندگان متعلق به استان همدان هستند.

بقایی با بیان اینکه میهمان و سخنران این مراسم سردار سرلشکر جعفری، فرمانده‌کل سپاه پاسداران خواهد بود، اظهار کرد: این مراسم با حضور پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت استان همدان، نویسندگان و فعالان حوزه‌ ادبیات مقاومت، مسئولان و شخصیت‌های استانی و کشوری از جمله علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امیر سرتیپ حمیدرضا گرامی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، سردار علی شادمانی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)، حجت‌الاسلام علی شیرازی نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران، علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و گلستان جعفریان نویسنده کتاب‌های دفاع مقدس در روز چهارشنبه ۲۰ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: میثم نیلی احمدآبادی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، مجتبی رحماندوست جانباز و نویسنده شاخص همدانی و علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور از دیگر میهمانان این مراسم هستند.

بقایی اضافه کرد: احمد یوسف‌زاده نویسنده توانای کتاب تحسین شده «آن بیست و سه نفر»، سردار آزادی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج و فرمانده سابق سپاه همدان، سیدناصر حسینی نویسنده کتاب تحسین شده «پایی که جا ماند»، مرتضی سرهنگی نویسنده سرشناس حوزه ادبیات پایداری و محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کشور از دیگر میهمانانی هستند که در مراسم حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به تازگی مطالعه‌ کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» را به پایان رسانده و در ایام الله دهه فجر (بهمن‌ماه ۹۵) در ابتدای این کتاب مربوط به ادبیات دفاع مقدس، یادداشتی نوشته‌اند که این تقریظ حاوی مضامین برجسته‌ای درباره فرهنگ جهاد و شهادت، راوی و نویسندهی کتاب است.

وی گفت: از آنجا که طبق اعلام قبلی قرار بود ششمین مراسم پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت روز چهارشنبه ۲۰ بهمن‌ماه در همدان برگزار و درآن از سه تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر سه کتاب دوران دفاع مقدس رونمایی شود، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرد تقریظ بر کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» نیز در همین مراسم و در کنار کتاب‌های «وقتی مهتاب گم شد»، «گلستان یازدهم»، «دختر شینا» منتشر خواهد شد.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه این ظرفیت والا، مسئولیت مسئولان فرهنگی این استان را در حوزه توجه به دفاع مقدس را بیشتر می‌کند، عنوان کرد: نویسندگانی چون بهناز ضرابی‌زاده و سردار حسام، تنها دو تن از از نویسندگان شاخص استان هستند که معتقدم همه آنها باید مورد حمایت قرار بگیرند.

وی با اشاره به حضور مسئولان کشوری و لشگری، خانواده شهدا، نویسندگان، آحاد مردم و دوستداران ادب و فرهنگ در این برنامه اظهار کرد: خوشبختانه استان همدان بارها مورد تجلیل مقام معظم رهبری قرار گرفته‌ که باید با برگزاری مطلوب این برنامه، زمینه توجه به دارالمومنین همدان بیشتر شود.

بقایی با اشاره به حمایت مجموعه فرهنگی سپاه از ۴ کتاب ارزشی «وقتی مهتاب گم شد»، «دختر شینا»، «گلستان یازدهم» و« آب هرگز نمی‌میرد»، افزود: همه باید به عنوان یک ید واحد، در حوزه فرهنگی به صورت جبهه‌ای وارد کار شویم تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

گفتنی است؛ کتاب «وقتی مهتاب گم شد» روایت عاطفی و انسانی از خاطرات جانباز سرافراز علی خوش‌لفظ، همرزم حاج احمد متوسلیان است که به قلم حمید حسام نوشته شده است. کتاب «گلستان یازدهم» دربردارنده‌ خاطرات پناهی روا، همسر شهید علی چیت‌سازیان - از شهدای شاخص استان همدان- است که به قلم ضرابی‌زاده به رشته‌ تحریر در آمده است.

کتاب «دختر شینا»، خاطرات قدم‌خیر محمدی کنعان از همسر شهیدش، حاج ستار ابراهیمی‌هژیر است. این کتاب نیز توسط ضرابی‌زاده نوشته ‌شده و از آثار حوزه خاطرات زنان از جنگ ایران و عراق است.

پس از کتاب «دختر شینا»، «وقتی مهتاب گم شد» و «گلستان یازدهم» که پیش از این توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تقدیر و تقریظ قرار گرفته بود، کتاب «آب، هرگز نمی‌میرد» سردار حمید حسام نیز در زمره این آثار قرار گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج