۴۷۶۳۰
۵ نظر
۵۰۳۷
۵ نظر
۵۰۳۷
پ

این رفتارهای زشت را ترک نکنید!

از همان ابتدای کودکی به طور مدام می شنویم که باید عادت های بد خود را ترک کنیم زیرا بسیاری از آنها برای سلامتی ما مضر هستند. اما شاید جالب باشد بدانید برخی از این عادت ها نه تنها مضر نیستند، بلکه مفید هم هستند.

این رفتارهای زشت را ترک نکنید!
برترین ها: از همان ابتدای کودکی به طور مدام می شنویم که باید عادت های بد خود را ترک کنیم زیرا بسیاری از آنها برای سلامتی ما مضر هستند. اما شاید جالب باشد بدانید برخی از این عادت ها نه تنها مضر نیستند، بلکه مفید هم هستند.

در این مطلب به شما نشان می دهیم عادت های وحشتناکی همچون بادگلو کردن، شکستن بندهای انگشت یا حتی بیرون انداختن آب دهان، صرف نظر از زشت بودن از نظر اخلاقی و اجتماعی، به هیچ وجه برای بدن ضرر ندارند.

این رفتارهای زشت را ترک نکنید!

جویدن ناخن

ناخن جویدن عادتی است که بیشتر افراد مضطرب شدیدا سعی در ترک آن دارند، اما برخی از متخصصان سیستم دفاعی بدن ادعا می کنند این عادت برای بدن مفید هم هست. به غیر از مواقعی که دست شما بسیار آلوده است، میکروب هایی که زیر ناخن تجمع کرده اند و هنگام جویدن ناخن وارد بدن می شوند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند.

دلیل این امر این است که سیستم دفاعی بدن حافظه داخلی دارد. به همین دلیل می داند با میکروب هایی که یکبار با آنها مقابله کرده است، چگونه بجنگد.

هنگامی که میکروب برای بار دوم وارد بدن می شود، سیستم دفاعی به حافظه خود مراجعه و وسیله دفاعی لازم -که لمفوسیت حافظه نامیده می شود - را رها می کند. بنابراین، جویدن دایمی ناخن باعث می شود تا سیستم دفاعی بدن در مقابل میکروب ها قوی تر عمل کند.

بادگلو

بهتر است این مساله را به کودکان خود نگویید، اما باد گلو کردن با صدای بلند باعث محافظت بدن در برابر اسیدهای معده می شود. صدای ناشی از این کار در نتیجه خروج سریع گاز از دریچه مری در انتهای گلو است. گازهای باد گلو ترکیبی از مواد مختلف و همچنین هوایی است که ما هنگام جویدن غذا می بلعیم. این گاز حاوی دی اکسید کربن است. این ماده در معده در ترکیب با صفرای قلیایی به وجود می آید (که از دل و روده ای که زیر معده قرار دارند بیرون می آید).

غذاهای بسیار چرب همچون چیپس یا سس های غلیظ، الکل و سیگار می توانند این پروسه را تقویت کنند که به آن رفلاکس معده و اثنی عشر می گویند.

آزاد شدن این گاز یکی از بخش های طبیعی روند گوارش و هضم غذا است و سرکوب کردن آن ممکن است ایجاد مشکل کند. اگر بادگلو نکنید و این گاز در معده شما باقی بماند، دریچه ای که مری را جدا می کند و باعث استراحت معده می شود، به اسید معده اجازه ورود به مری را می دهد و باعث سوزش معده و به اصطلاح ترش کردن می شود. حتی ممکن است باعث شود تا انتهای مری دچار گرفتگی شود و فرد در ناحیه سینه احساس درد کند.

با اینکه بادگلو مرحله ای طبیعی از گواراش غذا به شمار می رود، اما برخی شرایط باعث می شود تا فرد بیش از حد بادگلو کند. این شرایط می تواند در نتیجه زخم معده یا سوزش روده اثنی عشر یا مری و در نتیجه مصرف الکل یا آسپرین به وجود بیاید.

اگر معده هیچ اسیدی تولید نکند - که در نتیجه ابتلا به باکتری هلیکوباکتر پالوری یا کم خونی شدید (که بدن نمی تواند ویتامین B۱۲ کافی جذب کند) است - نوع باکتری های موجود در معده تغییر خواهند کرد. گاهی مواقع این باکتری ها هیدروژن تولید می کنند که باعث بادگلوهای سوزنده می شود.

این رفتارهای زشت را ترک نکنید!

شکستن بند انگشت

شاید صدای شکستن بندهای انگشت برای اطرافیان ناخوشایند باشد اما این کار هیچ ضرری برای مفاصل ندارد، حتی باعث انعطاف پذیری بیشتر آنها نیز می شود. بیشتر مردم در همه جای دنیا اعتقاد دارند این کار باعث آسیب دیدن مفاصل می شود اما متخصصان روماتیسم این نظریه را رد کرده اند. آنها اظهار داشته اند هیچ گونه مدرک علمی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

محقان به مدت ۵ سال روی این که آیا شکستن بندهای انگشت منجر به ایجاد ورم مفاصل می شود یا خیر تحقیق و ثابت کرده اند این مساله صحت ندارد. افراد مورد آزمایش همچون دیگر افراد مفاصل سالمی داشتند.

صدای این کار در نتیجه کیسه های هوای مایعی است - مایع مفصلی - که اطراف مفاصل را احاطه کرده اند. شکستن هنگامی رخ می دهد که این کیسه ها زیر فشار مفاصل بند انگشت می ترکند. این کار باعث می شود تا مفصل احساس راحتی و نرمی بیشتری داشته باشد زیرا مفاصل کش می آیند و جای بیشتری برای حرکت دارند.

غذا خوردن در رختخواب

برخلاف آنچه والدینمان به ما گفته اند، غذا خوردن در رختخواب به گوارش آن کمک هم می کند. دلیل آن نیز این است که روند گوارش غذا در این حالت با فعالیت سیستم عصبی پاراسمپاتیک و به ویژه عصب بلندی به نام وگیوز انجام می شود. استرس از هر نوعی که باشد روی این مکانیسم تاثیر می گذارد و باعث توقف روند هضم می شود.

این رفتارهای زشت را ترک نکنید!

اگر با سرعت زیاد یا با اضطراب غذا میل کنید، روده شما دچار تضاد و این مساله منجر به هضم نشدن غذا و مسایلی همچون نفخ می شود. بهترین روش برای خوردن غذا، محیطی آرام است که بتوان از غذا لذت برد. و چه مکانی راحت تر و آرام تر از رختخواب؟

همیشه بهتر است در شرایطی آرام دور میز همراه با خانواده یا دوستان غذا میل کنیم و اگر تنها بودیم، این کار را در رختخواب انجام دهیم. البته باید صاف بنشینید زیرا قوز کردن باعث هضم نشدن غذا می شود.

بیرون انداختن آب دهان

با اینکه این حرکت بسیار زشت و زننده است اما هنگام ورزش کردن این کار کمک می کند تا راحت تر نفس بکشید. هنگام ورزش، دهان و گلوی ما بزاق زیادی ترشح می کنند.

به صورت نرمال ما از طریق بینی خود نفس می کشیم - این باعث گرم شدن هوا و ایجاد محیطی مرطوب می شود و به بدن اجازه می دهد تا اکسیژن بیشتری را از آن جذب کند. هنگام ورزش، ما نفس های عمیق تری از دهان می کشیم تا هوای بیشتری وارد بدن خود کنیم. اما این هوا گرم و مرطوب نیست و هنگامی که این هوای سرد و خشک به پشت گلوی ما می رسد، سلول ها سعی می کنند با برافروختگی از خود حفاظت کنند. اما این مساله به هیچ وجه خطرناک نیست. این برافروختگی باعث می شود تا سلول ها گلو را مجبور به تولید لایه ای از بزاق کند تا آنها را در برابر هوای سرد بپوشاند.

به همین دلیل است که بیشتر دونده ها آب دهان خود را بیرون پرت می کنند زیرا پی برده اند این کار با تنفس بهتر رابطه مستقیم دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آره اتفاقا میگن خوردن آب بینی هم به هضم غذا کمک میکند و انواع حرفهای بدو بیراه و فحش و دشنام و شایعه و غیبت دیگران موجب مشهور شدن میشوند و تف انداختن به دیگران موجب ترس دیگران از ما میشوند و در کل همه اینها به رشد شخصیت ما کمک میکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قابل توجهتون باید بگم که بله خودن آب بینی هم باعث تقویت سیستم دفاعی بدن میشه!
        که فک کنم از سطح فکری شما بالا تره!

    • Sina

      الان دقیقا این جا چی نوشته؟؟؟
      مگه ممکنه همچنین چیزایی؟؟!!!!

    • شیرین

      با این اوصاف تربیت کردن بچه ها چه آسون شده هاااا.....دست تو دماغ چی ؟ خوبه؟ آخه راه تنفسی رو باز میکنهااااا...هه...هه..

    • کرم کتاب

      با سلام اطلاعاتتون شاید غلط نباشه اما قطعا به روز نیس. بزاق دهان بزرگترین منبع پتاسیم(K) در بدنه ،بطوری که غلظت این یون در بزاق 10 برابر غلظتش در خونه.بنابراین افراد با تف کردن خودشونو ازین منبع محروم میکنن.کمترین مشکلی هم که ایجاد میکنه رعشه در دوران پیری هستش.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج