۴۷۶۴۴۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تصفیه آب با انرژی خورشید

محققان در دانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو (UB)، دانشگاه فودان در چین و دانشگاه ویسکانسین مدیسون موفق شدند با استفاده از نوع جدیدی از مخازن خورشیدی آب های کثیف و غیر قابل شرب را تصفیه کنند

وب سایت کلیک: محققان در دانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو (UB)، دانشگاه فودان در چین و دانشگاه ویسکانسین مدیسون موفق شدند با استفاده از نوع جدیدی از مخازن خورشیدی آب های کثیف و غیر قابل شرب را تصفیه کنند.
تصفیه آب با انرژی خورشید

انرژی حاصل از حرارت و نور خورشید همانطور که زندگی بخش است و منبع بسیاری از نعمتها بر روی کره ی زمین است می تواند در امور دیگری هم کاربرد داشته باشد، محققان و پژوهشگران در یک تحقیق جدید موفق شدند با استفاده از نوع جدیدی از مخازن خورشیدی آب های کثیف و غیر قابل شرب را تصفیه کنند تا این آب ها قابل شرب و استفاده شود.از این فناوری می‌توان در مناطقی استفاده کرد که آب پاک به راحتی در دسترس نبوده و آبهای کثیف و یا شور را به آب آشامیدنی تبدیل کرد.

در دستگاه‌های پیشین حرارت از نور خورشید جذب شده و از آن برای تبخیر آب استفاده می‌کردند. در این فرآیند، آلاینده‌ها در یک ظرف جمع شده و آب شیرین و تصفیه شده در ظرف دیگری تقطیر می‌شود.

مخازن خورشیدی که پیشتر توسط محققان طراحی و توسعه یافته بود از قیمت بالایی برخوردار بودند.اما در حال حاضر این محققان برای توسعه مخازن خورشیدی جدید، از کاغذی که با کربن پوشش داده شده استفاده کردند که به گفته آنها ارزان تر بوده و بیش از دو برابر دستگاه‌های موجود کارآمد است.

محققین یک تیم تحقیقاتی موفق به ارتقا مخازن خورشیدی شدند.مخازن خورشیدی می‌توانند برای مردم کشورها و یا مناطق فاجعه زده بسیار سودمند باشند.محققان این پژوهش برای غلبه بر مشکلات پیشین، نسخه سفارشی این مخازن را طراحی کرده و آن را ژنراتور بخار خورشیدی نامگذاری کردند.

در مورد ابعاد این فناوری جدید باید گفت که به اندازه یک یخچال کوچک بوده و و از فوم پلی استیرین و یک کاغذ هیدروفیلیک پرمنفذ که با دوده پوشیده شده ساخته شده است.محققان این دستگاه را بر روی آب شناور کرده و دوده، نور خورشید را جذب کرده و از آن برای تبخیر آب جذب شده توسط کاغذ استفاده می‌کند.این دستگاه جدید به جای گرم کردن بخش عمده ای از آب، انرژی خود را فقط صرف آب های سطحی کرده و آنها را در ۴۴درجه سانتی گراد تبخیر می‌کند.

این کار به مخزن اجازه می‌دهد که تا ۸۸ درصد بهره‌وری داشته باشد که به اعتقاد این تیم تحقیقاتی، این رقم یک رکورد در بازده حرارتی محسوب می‌شود.در نتیجه دستگاه می‌تواند بین ۳ و ۱۰ لیتر آب تصفیه شده در روز تولید کند که این میزان در مقایسه با دستگاه‌های فعلی که بین ۱ تا ۵ لیتر آب تولید می کنند، میزان قابل توجهی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج