۴۷۶۶۳
۶ نظر
۵۰۱۹
۶ نظر
۵۰۱۹
پ

جزییات زلزله ۶.۱ ریشتری در استان بوشهر

تا این لحظه خبر می رسد که آمار جان باختگان به ۳۷ تن رسیده و تعداد مجروحان ۸۵۰ تن گزارش شده است.

تابناک: تا این لحظه خبر می رسد که آمار جان باختگان به ۳۷ تن رسیده و تعداد مجروحان ۸۵۰ تن گزارش شده است.

ساعت ۱۶ و ۲۲ دقیقه عصر امروز زلزله ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر شهر کاکی در شهرستان دشتی (۸۹ کیلومتری استان بوشهر) را لرزاند.

جزییات زلزله 6.1 ریشتری در استان بوشهر

به گزارش مركز لرزه‌نگاری كشوری وابسته به دانشگاه تهران، این زلزله در عمق دوازده کیلومتری زمین رخ داده و در ادامه پس لرزه های بزرگی به وقوع پیوسته که با بزرگی ۴.۸ و ۵.۳ ریشتر در این مرکز به ثبت رسیده است.

دکتر مهدی زارع، معاون پژوهشی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی کانون زلزله را در نزدیکی گنبد نمک جاشک و در نزدیکی روند گسل برازجان گزارش کرد.

گزارش ها حاکی است که شدت زلزله به اندازه ای بود که لرزش زمین در مناطق بسیاری از استان احساس شده و موجب وحشت مردم شد تا جایی که بسیاری به خیابان ها ریختند.

اطلاعات دریافتی نشان می دهد که به رغم لرزش شدید بسیاری از مناطق استان بوشهر و فاصله حدود هفتاد کیلومتری کانون زلزله با نیروگاه اتمی بوشهر، این نیروگاه هیچ خسارتی ندیده است. حسن وند، استاندار بوشهر نیز در این باره گفت: منطقه زلزله با نیروگاه اتمی بوشهر ۱۵۰ کیلومتر فاصله داشته و هیچ خسارتی به نیروگاه بوشهر وارد نشده است.

جزییات زلزله 6.1 ریشتری در استان بوشهر

بر اساس اطلاعات ثبت شده در بانک داده بر خط مرکز لرزه نگاری کشوری، حدود ۲۵ دقیقه بعد از وقوع زمین لرزه نخست، زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر شهرستان خورموج را لرزاند.

فارس نوشت، تا کنون پیکر بی جان سه تن از هموطنانمان از زیر آوار خارج شده است.

سید علی هاشمی، فرماندار دشتی گفت: زلزله عصر امروز خسارت تخریبی زیادی در شهر شنبه داشته است. در همین ارتباط ستاد بحران شهرستان دشتی تشکیل شده است و درخواست نیروهای کمکی از شهرستان‌های دیر، جم و تنگستان صورت گرفته است.

جزییات زلزله 6.1 ریشتری در استان بوشهر

فرماندار دشتی در ادامه خواستار اختصاص بالگرد برای ارزیابی مناطق و کمک به زلزله زدگان شد.

اعزام نیروهای ارزیاب به منطقه

محمود مظفر، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از اعزام تیم‌های ارزیاب در پی زلزله شش ریشتری بوشهر خبر داد.

وی به ایسنا گفت: در پی وقوع این زمین‌لرزه، چهار تیم ارزیاب شامل ۲۰ امدادگر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به منطقه اعزام شدند.

سازمان لرزه نگاری آمریکا شدت لرزه را ۶.۳ ریشتر و کانون آن را در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اعلام کرده است.

جزییات زلزله 6.1 ریشتری در استان بوشهر

شنیده می‌شود که بر اثر شدت لرزش، قسمتهایی از کوه دیرمی و کوه مند در اطراف کاکی ریزش کرده و گرد و غبار زیادی پدید آورده که از دور دست قابل مشاهده است.

با گذشت حدود صد دقیقه از وقوع زلزله (تا ساعت ۱۸) پس لرزه ها همچنان ادامه دارد و شدت این پس لرزه ها تا ۵ ریشتر نیز ثبت شده است اما هنوز آماری از تلفات و خسارات احتمالی گزارش نشده است.

جزییات زلزله 6.1 ریشتری در استان بوشهر

محمدتقی طالبیان، رئیس اورژانس کشور نیز از اعزام گروههای ارزیاب اورژانس به منطقه زلزله زده خبر داد و به فارس گفت: هنوز مأموران اورژانس به محل حادثه زلزله در استان بوشهر نرسیده‌اند اما گروههای ارزیاب اعزام شده‌اند و به زودی برآورد خود را از تعداد مجروحان و حادثه دیدگان را اعلام می‌کنند. همزمان دو دستگاه اتوبوس آ‌مبولانس از شیراز و اهواز به سمت منطقه زلزله زده در استان بوشهر اعزام شده‌اند تا در کنار امکانات خود استان بوشهر به زلزله زدگان رسیدگی کنند و امکانات کافی در این استان برای پوشش همه نیازها برقرار بماند.

شهر شنبه از حالت عادی خارج شده / چهار استان به کمک بوشهر شتافته اند

ابراهیم درویشی، بخشدار شنبه با اشاره به وضعیت تخریبی زیاد شهر شنبه گفت: به دلیل زلزله ۶.۱ ریشتری شهر از شرایط عادی خارج شده است و مردم به خیابان‌ها ریخته‌اند. سیستم آبرسانی و برق منطقه‌ای شنبه نیز بر اثر زلزله قطع شده، تخریب‌های منازل زیاد است و تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر به بیمارستان انتقال یافته‌اند.

جزییات زلزله 6.1 ریشتری در استان بوشهر

شاپور رستمی، معاون عمرانی استاندار بوشهر نیز گفت: ستاد بحران استان بوشهر تشکیل شده است و بسیج امکانات نیز صورت گرفته است و همچنین با هماهنگی معاون اول رئیس جمهور و سازمان جمعیت هلال احمر چهار استان فارس، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان و چهارمحال بختیاری که در مجاورت بوشهر بوده‌اند نیروهای امدادی خود را به سمت مناطق زلزله‌زده اعزام کرده‌اند.

مجروح شدن ۵۰۰ تن و تخریب دو روستا

رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از مجروح شدن ۵۰۰ نفر در زمين لرزه بوشهر خبر داد و به مهر گفت: بر اساس آمار اوليه در زلزله منطقه دشتي ۵۰۰ نفر مجروح شده اند كه ۴۵۰ نفر به صورت سرپايي درمان و مابقي به بيمارستان منقل شده اند. با هماهنگيهاي صورت گرفته آمبولانسهايي از اصفهان و كرمان به منطقه دشتي اعزام شده اند.

مظفر افزود: بر اين اساس با ارزيابيهاي صورت گرفته دو روستاي منطقه بالاي ۸۰ درصد تخريب شده اند علاوه بر اين روستاهای ديگر نيز دچار شكاف عميق شده اند.

وي يكي از دلايل عمده كاهش خسارت در اين زلزله را نزديكي منطقه به دريا عنوان كرد و افزود: يكي ديگر از دلايل اينكه خسارت كمتري به منطقه زلزله زده دشتي وارد شده مربوط به اين است كه این منطقه در نزديكي كوهستان است.

آمار کشته شدگان به ۳۱ تن رسید

غلام رضا حیدری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از کشته شدن ۳۱ نفر در زلزله عصر امروز در شهرستان دشتی تاکنون خبر داد.

جزییات زلزله 6.1 ریشتری در استان بوشهر

اعلام سه روز عزای عمومی در بوشهر

از سوی آیت‌الله صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر از فردا به مدت سه روز در استان بوشهر عزای عمومی اعلام شد.

همچنین به دستور استاندار بوشهر مدیران ،فرمانداران، بخشداران و شهرداران برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان با مسئولان ذی‌ربط در تماس بوده و آماده امدادرسانی می‌باشند.

همچنین مدیر روابط عمومی فرمانده سپاه امام صادق(ع) به فارس گفت: در پی زلزله شهرستان دشتی گردان‌های عاشورا، الزهرا(س)،امام حسین(ع) و امام علی(ع) شهرستان‌های دشتی، دیر، کنگان، تنگستان،بوشهر و دشتستان به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند و در حال آواربرداری هستند.

توزیع ۵۰۰ چادر و ۲۰۰۰ تخته پتو در میان زلزله‌زدگان

سید اسماعیل جعفری، رئیس هلال احمر دشتی گفت: ۵۰۰ چادر ، ۲۰۰۰ تخته پتو ، ۲۰۰ طاقه موکت و ۲ تن مواد غذایی در بین زلزله‌زدگان دشتی توزیع خواهد شد.

حیدر عباس‌زاده، فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر نیز گفت: بعد از وقوع زلزله فرماندهی انتظامی با بسیج امکانات و نیروهای موجود با کمک فرماندهی انتظامی دیر و تنکستان به محل حادثه اعزام شدند. هم‌اکنون مشکل انتظامی نداریم و پلیس راه در منطقه حضور دارد و شاهد ترافیک شدید به سمت شنبه هستیم.

تعداد مصدومان زلزله بوشهر به ۸۰۰ نفر رسید

محمود مظفر، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: تعداد مصدومان زلزله بوشهر به حدود ۸۰۰ نفر رسیده و بیش از ۲۰۰ خانوار در شهر شنبه و روستاهای آن بی‌خانمان شده و خانه آنها بین ۲۰ تا ۸۰ درصد تخریب شده است. تاکنون حدود ۸۰۰ نفر مصدوم شده‌اند که حدود ۸۰ نفر آ‌نها به بیمارستان خورموج منتقل شدند و بقیه سرپایی درمان شدند.

وی افزود:‌۱۰۰ تیم امدادگر و ۸ تیم سگ زنده یاب نیز در محل زلزله هستند و کار تجسس زنده‌ها و اجساد ادامه دارد. کار اسکان اضطراری و تغذیه زلزله زدگان نیز با کمک لجستیکی استانهای لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و فارس آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

ترافیک سنگین در مسیرهای منتهی به مناطق زلزله‌زده

سرهنگ رضا سلبی، رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا به فارس گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده از مناطق زلزله‌زده استان بوشهر بار ترافیکی در جاده‌های بوشهر به کنگان، هرمز به کنگان پرحجم و نیمه‌ سنگین است و همچنین محورهای فرعی کاکی به شنبه و همچنین تمام جاده‌های فرعی منتهی به مناطق زلزله‌زده برای بار ترافیکی سنگین‌ است.

وی افزود: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده توسط پلیس‌راه استان بوشهر ۱۲ تیم ویژه پلیس راهور به این جاده‌ها به منظور روان‌سازی بار ترافیک منطقه و تسهیل آمد و شد نیروهای امدادی و مردم به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

جزییات زلزله 6.1 ریشتری در استان بوشهر

۳۱ پس لرزه بالای دو ریشتر در بوشهر

به گزارش پایگاه داده برخط مرکز لرزه نگاری کشوری، پس از وقوع زلزله ۶.۱ ریشتری کاکی، تا این لحظه (ساعت ۲۱ و ۲۵ دقیقه) ۳۱ لرزه و پس لرزه با بزرگی بیش از دو ریشتر در استان بوشهر به ثبت رسیده است.

پزشکی قانونی ۲۴ کشته زلزله بوشهر را تأیید کرد

محمود خدادوست، مسئول کشیک سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: مسئولان سازمان پزشکی قانونی در استان بوشهر تا این لحظه ۲۴ جسد از کشته شدگان حادثه زلزله بوشهر را تحویل گرفته‌اند. البته گزارشهای دریافتی نشان می دهد که تعداد کشته شدگان این زلزله بیش از این تعداد است و تعدادی از اجساد متوفیان در بیمارستان خورموج مانده که هنوز تحویل پزشکی قانونی نشده است.

وی افزود: آمار دقیق کشته‌ها احتمالاً فردا مشخص می‌شود.

نجات ۲۰ نفر از زیر آوارهای زلزله

حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: ۸ قلاده سگ و ۱۰ دستگاه زنده‌یاب توسط امدادگران هلال احمر برای جست‌وجو و نجات افراد از زیر آوار به کار گرفته شدند و تا این لحظه ۲۰ نفر زنده از زیر آوار بیرون کشیده شدند و به نظر می‌رسد کار جست‌و‌جو تا یک ساعت دیگر به پایان برسد.

به گفته درخشان اسکان اضطراری زلزله‌زدگان آغاز شده و ظرفیت اسکان ۳ هزار نفر وجود دارد.

اعزام نیروهای یگان ویژه، یگان امداد و بالگرد به مناطق زلزله‌زده

سردار احمدرضا رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله در استان بوشهر نیروهای یگان امداد در مناطق زلزله‌زده حضور پیدا کردند و سپس با توجه به حساسیت موضوع نیز یگان ویژه به این مناطق اعزام شدند.

وی افزود: همچنین تعدادی از بالگردهای نیروی انتظامی به این مناطق اعزام شدند و در حال حاضر با حضور نیروی انتظامی و همکاری مردم از نظر نظم و امنیت و امدادرسانی به این مناطق مشکل خاصی وجود ندارد.

آمار جان باختگان به ۳۷ تن رسید

حسن وند، استاندار بوشهر در آخرین گزارشی که از وضعیت مناطق زلزله زده داد، تعداد جان باختگان این حادثه را ۳۷ تن اعلام کرد.

۱۲ روستا صد درصد تخریب شد

حسن قدمی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه تا ۲ ساعت دیگر (حدود ساعت دو بامداد) عملیات امداد و نجات به پایان می‌رسد، گفت: تاکنون ۱۲ روستا صد درصد تخریب شده و چادرهای اسکان اضطراری نیز در مناطق حادثه‌دیده برپا شده است.

قدمی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۷ کشته و ۷۵۰ نفر زخمی شده‌‌اند، گفت: تا دو ساعت دیگر عملیات امداد و نجات و جستجو در مناطق حادثه‌دیده به اتمام می‌رسد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان داشت: ارزیابی نهایی از تعداد بی‌خانمان‌ها صورت نگرفته و چادرهای اسکان اضطراری در مناطق حادثه دیده برپا شده است. حدود ۱۲ روستا صد درصد تخریب شده‌اند که علت تخریب روستاها نیز بافت فرسوده بوده است و البته تعداد سکنه این روستاها هنوز مشخص نشده است.

پایان عملیات جستجوهای امدادی

مظفر، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر به فارس گفت: با بکار گیری ۱۰۰ تیم امدادی و ۵۰۰ امدادگر عملیات جستجو و امداد در منطقه زلزله زده بوشهر پایان یافته و عملیات اسکان اضطراری همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار هلال احمر ۸۵۰ نفر در زلزله بوشهر مصدوم شده‌اند، افزود: با توجه به زمان‌بر بودن برپایی چادرها و اسکان اضطراری ۱۷ تیم تخصصی وارد منطقه شده و ساعت‌هاست که کار اسکان را آغاز کرده‌اند.

مظفر در مورد خسارت‌های بجا مانده از زلزله گفت: ۸۰۰ واحد مسکونی صد در صد تخریب شده و ۱۰۰ واحد مسکونی نیز بین ۲۰ تا ۸۰ درصد آسیب دیده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرنوش

      من خودم ساکن بوشهرم ، واقعا وحشتناک بود زمان زلزله خواب بودم از شدت تکون از خواب پریدم . وحشت زده شده بودم . خدا به داد اونایی که تو خود روستا بودن برسه .
      انشاالله دیگه بدتر نشه . آخه جالبه که پس لرزه هاش داره شدت بیشتری پیدا میکنه همین امروز ساعت 6:28 دقیقه صبح با شدت 5.4 دوباره اومد .
      خدایا خودت کمکشون کن . آمین

    • بدون نام

      خيلي برام تلخ بود وقتي 1عده از هم وطنهامون از دنيا رفتند،از اين ور و اون ور گزارش پخش مي شه که به نيروگاه آسيب نرسيده، همه چي آرومه و ....!!!کي بايد احترام به جون انسانها رو ياد بگيريم؟!!!

      پاسخ ها

      • فرنوش

        با عرض پوزش یکمی از مسئله نیروگاه رو بزرگش کردن به خاطر اینه که اگر اورانیومی پخش بشه جان ما بوشهریا در خطر میوفته . البته فقط یکم از گزارشارو قبول دارم نه همشو !!!!

    • يه دوست

      اميدوارم خدا به همه بازماندگان صبر بده و مسئولين دلسوزانه تر عمل كنن

    • نیلوفر

      من فقط از خدا میخوام که اونایی که زیر اوار موندن سالم بیرون بیان وصدمات بیشتری به مردم بوشهر وارد نشه

    • زینب احمدی

      امیدوارم خدابه همه بازماندگان صبر بده ماروشریک غم خودقراربدن.دوستم خونشون شهر شنبه هست خیلی براش ناراحت هستم هیچ کاری از دستم برنمیادبراش کنم محبوبه جان فقط میتونم برات دعا کنم....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج