۴۷۶۷۹۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آمار جدید از تعویض اپراتور موبایل توسط مشترکان

مدیرعامل اپراتور دوم تلفن همراه درخواست اختصاص فرکانس ۲.۳ به فناوری نسل چهارم ارتباطات را مطرح کرد و گفت: فرکانس ۳.۵ که اکنون به TD-LTE اختصاص داده شده روی موبایل قابل دریافت نیست و نیاز به مودم دارد.

خبرگزاری فارس: علیرضا قلمبر دزفولی امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های ایرانسل به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: تمرکز توسعه در ایرانسل در برنامه‌های اخیر بر پهنای باند بوده که در این راستا هم‌اکنون ۱۵۰ شهر تحت پوشش نسل ۴.۵ قرار گرفته است.

مدیرعامل ایرانسل ادامه داد: ۳۰ درصد مجموع پهنای باند کشور به شبکه ایرانسل اختصاص دارد و ترافیک روزانه این اپراتور ۱.۷۰۰ ترابایت و رشد سرانه مصرف در یک سال گذشته ۱۵ برابر شده است.

وی از توافق ایرانسل با دو اپراتور مجازی تلفن همراه خبر داد و گفت: دو شرکت همراه هوشمند آینده و آوا به عنوان اپراتور MVNO ایرانسل خواهند بود.

دزفولی با اشاره به رشد چشم‌گیر تراکنش‌های موبایلی در شبکه ایرانسل گفت: در یک سال اخیر تراکنش‌های موبایلی ۲۰ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل ایرانسل با اعلام آماری از طرح ترابردپذیری شماره تلفن همراه (تعویض اپراتور با حفظ شماره موبایل) از مرکز پایا (مرکز حاکمیتی هماهنگ‌ کننده ترابردپذیری) اظهار داشت: ایرادهایی به گزارش قبلی وارد شد، اما این گزارش از مرکز پایان است که طبق آن تعداد درخواست‌های خروج از همراه اول و ورود به ایرانسل حدود ۶۶ هزار نفر بوده که ۲۳ هزار نفر معادل یک سوم با موفقیت خارج شده‌اند و ضریب موفقیت ۳۸ درصد بوده است.

وی ادامه داد: تعداد درخواست‌‌های خروج از ایرانسل و ورود به همراه اول ۲۳ هزار درخواست بوده که ۱۸ هزار نفر با موفقیت خارج شده‌اند و میزان موفقیت ۸۱ درصد بوده است.

مدیرعامل اپراتور دوم تلفن همراه با استناد به این آمار گفت:‌ استقبال از طرح ترابردپذیری مناسب بوده، اما هنوز برخی مشکلات وجود دارد.

دزفولی از ۸ برابر شدن درآمد برنامه‌های کاربردی در یک سال اخیر خبر داد.

وی با اشاره به وجود ۱۰ هزار سیم‌کارت ایرانسل در صنعت برق در ۳۶ شهر از آمادگی این اپراتور برای تأمین زیرساخت‌های ارتباطی در پروژه‌های ملی هوشمندسازی در صنایع برق، آب و حتی گاز خبر داد.

دزفولی مبلغ پرداخت ایرانسل به دولت را ۱۹ هزار میلیارد تومان پرداخت مستقیم در ۱۰ سال و ۲۷ هزار میلیارد تومان پرداخت غیر مستقیم در همین مدت اعلام کرد.

به گفته وی، ۶.۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری تا دی‌ماه ۹۵ در ایرانسل انجام شده که این حجم سرمایه‌گذاری در بخش ارتباطی کشور بی‌سابقه بوده است و از این میزان ۲ میلیارد دلار به سرمایه‌گذاری خارجی تعلق دارد.

مدیرعامل اپراتور دوم تلفن همراه با اشاره به نقش ایرانسل در شبکه ملی اطلاعات گفت:‌ ایرانسل در توسعه شبکه دسترسی و افزایش و سرعت دسترسی نقش داشته و در فاصله بین اجرای فاز اول و دوم شبکه ملی اطلاعات ترافیک روزانه در شبکه ایرانسل ۷۰ درصد رشد کرده است.

دزفولی از معاون وزیر ارتباطات دریافت فرکانس ۲.۳ برای ارائه نسل چهارم ارتباطات ثابت (TD-LTE) درخواست کرد و توضیح داد: برای فرکانس ۳.۵ چیپ‌ست مخصوص گوشی تلفن همراه برای این فناوری وجود ندارد و استفاد از این فناوری مستلزم استفاده از مودم است اما اگر فرکانس ۲.۳ برای این فناوری با تعرفه سایر فرکانس‌ها به اپراتور داده شود امکان ارائه این فناوری روی گوشی میسر خواهد شد که باعث رشد سریع این فناوری می‌شود.

وی یاد‌آور شد:‌ TD-LTE هم‌اکنون در ۱۳۲مرکز استان و شهر فعال است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج