۴۷۶۸۰۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

اعتراض کارگردان «بیست و یک روز بعد»

کارگردان فیلم «بیست و یک روز بعد» گفت: از روز اول از دبیرخانه پرسیدیم چرا تنها فیلم بخش مسابقه باید دو روز بعد از اعلام نامزدی باشد؟

خبرگزاری ایسنا: کارگردان فیلم «بیست‌ویک روز بعد» گفت: از روز اول از دبیرخانه پرسیدیم چرا تنها فیلم بخش مسابقه باید دو روز بعد از اعلام نامزدی باشد؟

سید محمدرضا خردمندان در نشست رسانه‌ای فیلمش در برج میلاد بیان کرد: من به همه کارگردان‌هایی که فیلم در جشنواره داشتند احترام می‌گذارم اما مسئله من این است چرا در بخش مسابقه که ۳۴ فیلم حضور پیدا می کنند، فیلم ما را دو روز بعد از اعلام نامزدها و در زمان سوخته به نمایش می گذارند اما متاسفانه هیچ یک از مسئولان جشنواره پاسخ ندادند. تهیه کننده فیلم این پرسش را از تک تک مسئولان دبیرخانه جشنواره پرسید اما هیچ‌کدام پاسخی ندادند. من تعمدی به این موضوع می‌بینم زیرا ضربه آخر را داوران به فیلم ما زدند.

او با بیان اینکه «بیست‌ویک روز بعد» فیلم منتخب آرای مردمی‌ است، افزود: خود ما به تک‌تک سالن‌هایی که فیلم اکران شد سرزدیم و این قضیه را از نزدیک پیگیری کردیم. مخاطبان وقتی سالن را ترک می‌کردند از این فیلم راضی بودند. آیا فیلم ما کمدی‌است؟ شوخی جنسی بد دارد؟ «بیست و یک روز بعد» یک فیلم اجتماعی با کاراکتر نوجوان است.

چرا این فیلم شایستگی حضور درهیچ بخشی را به جز جلوه‌های ویژه نداشته است؟ جالب است بدانید که اتفاقا همین بخش که کاندید شده است، ناقص بود و ما قرارداد بستیم که بعد از جشنواره آن را کامل کنیم. ما هنوز نسبت به این مسئله سوال داریم و حرف‌مان این است اگر داوران فیلم ما را دیدند. در چه شرایطی آن را تماشا کرده‌اند.

کارگردان فیلم «بیست‌ویک روز بعد» درباره ادغام بخش نگاه نو با فیلم‌اولی‌ها را نیز اظهار کرد: این کار در ابتدای امر خوب به نظر می‌رسید و من فکر کردم که حتما مسئولان تدبیری برای آن اندیشیده‌اند که فیلم‌اولی‌ها را در کنار کارگردانانی که سابقه زیادی دارند، گذاشته‌اند. من چهار سال از عمرم را برای فیلمنامه و این فیلم گذاشتم و تمام عوامل با جان و دل پای کار آمدند. چرا باید اینقدر راحت فیلم نادیده گرفته شود؟ حالا در روز آخر جشنواره می‌بینیم که این ادغام با این نحوه داوری کاملا اشتباه است.

خردمندان در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره فیلم گفت: من متاثر از فضای کارهای مجیدی هستم اما فیلم در شرایط معاصر اتفاق افتادده است و مسئله آن فراتر از کودک و نوجوان است. این فیلم از نگاه یک نوجوان به یک منظر اجتماعی می پردازد و این وجه تمایز کار من با کارگردانانی مثل اقای مجیدی است. این موضوع می‌تواند برای نوجوان جذاب باشد اما می بینیم که جشنواره کودک و نوجوان هم در حال انقراض است.

کارگردان فیلم «بیست‌ویک روز بعد» با بیان اینکه این فیلم یکی از پر لوکیشن ترین فیلم‌های جشنواره فجر است، گفت: این فیلم ۴۰ لوکیشن دارد و ما سعی کردیم اوج و فرودها را در آن هماهنگ کنیم.

او با تشکر از اهالی رسانه که در اخرین روز جشنواره این فیلم را دیده‌اند، اظهار کرد: فکر نمی‌کردم در ایامی که برج میلاد بعد از اعلام کاندیدها به حالت نیمه تعطیل در می‌آید این تعداد از اهالی رسانه و منتقدان برای تماشای فیلم بیایند. شما من را هیجان‌زده کرده‌اید. با این که یک سری از حرف‌ها را آماده کرده بودم که بگویم اما آن‌قدر حالم خوب است که نمی‌خواهم حرف بزنم.

تهیه‌کننده این فیلم نیز در بخش دیگری از نشست گفت: متاسفانه استارت فیلم ما در آخر جشنواره خورد و توقع نداشتیم این حضور پررنگ را ببینیم. همینکه مسئولان جشنواره به ما نگفتند هنگامی که از برج بیرون می‌روید چراغ‌ها را هم خاموش کنید، خیلی است. فکر می کنم حالا که فیلم ما را دیدید، به اشکالاتی که در اعلام کاندیداها مطرح کردید بیشتر بپردازید. من که از این موضوع نمی گذرم.

ساره بیات بازیگر این فیلم نیز در انتهای نشست بیان کرد: من اهل جنجال و حاشیه نیستم و تا کنون نیز کسی از من صدایی نشنیده، من در این مدت فقط سکوت کردم و حدود ۱۵ سال است که برای مملکتم، مردم و سینمای ایران فعالیت می کنم. من ساره بیات هستم و برای کسانی که فکر می‌کنند من‌را نمی‌شناسند خودم را معرفی می کنم. آن‌هایی که من را می‌شناسند به شعور و شخصیت من توهین می‌کنند، این بی احترامی را نمی‌بخشم.

این بازیگر ادامه داد: من امسال سفر نرفتم. از خانواده‌ام زدم تا پروژه‌هایم را به پایان برسانم. در این روزها بسیاری از نویسندگان و منتقدان با من تماس گرفتند و از من بابت اینکه نادیده گرفته شدم، عذرخواهی کردند. وقتی لیست روزهای اکران را در اختیارم گذاشتند دیدم فیلم «بیست و یک روز بعد» بعد از اعلام آرا اکران می‌شود به همین دلیل در همه اکران‌های فیلم حضور داشتم تا بگویم فیلم خوبی است.

او خطاب به کارگردان فیلم گفت: آقای خردمندان فیلم خوب مسیر خودش را پیدا می‌کند. من از تو معذرت می‌خواهم که جشنواره فیلم فجر از تو که فیلم‌اولی بودی استقبالی نکرد و عذرخواهی می‌کنم که فیلم تو و عواملش را نادیده گرفتند.

بیات در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: من از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵ که فیلم بازی کردم جایزه‌هایی متفاوتی گرفتم. دیپلم افتخار جشنواره فجر را دارم و برای چندین کار در خانه سینما برگزیده شدم. بیش از ده‌ها جایزه بین‌المللی دارم که یکی از آن‌ها جایزه حلقه منتقدان و نویسندگان لندن است. مریل استریپ یکی از کسانی بود که در کنار من کاندید بود.

این بازیگر با نشان دادن یک پاکت ادامه داد: من جریان این پاکت را نمی‌فهمم. چرا مسئولان جشنواره برای آن از من عذرخواهی نمی‌کنند. برای من کارت کاندیدا می‌فرستند در حالی که اسم من در لیست نیست. اگر اشتباه کرده‌اید حداقل اشتباهات خود را بپذیرید. این چه بازی مسخره ای است؟ متاسفم که این فیلم را نادیده گرفتید و من را ببخشید که مجبور شدم حرف‌هایی که نباید را بزنم.

در ادامه این نشست دو خبرنگار سایت خبری برای تبلیغات رایگان این فیلم اعلام آمادگی کردند. همچنین صداگذار فیلم با انتقاد از تنظیم صدای فیلم پخش شده در برج میلاد بیان کرد: صدای این برج یک معضل شده و امیدوارم این معضل برای سال‌های‌ آینده برطرف شود.

در ادامه صحبت‌های او، رضا اسدی (مسئول بخش فنی جشنواره) توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا برازنده (مدیر فیلمبرداری)، احسان ثقفی (فیلمنامه نویس)، محمد رضا شفاه (تهیه کننده)، مهدی قربانی و حسن شریفی (بازیگران) از دیگر عوامل حاضر در نشست رسانه‌ای بودند.

فیلم «بیست‌ویک روز بعد» درباره کودکی است که به فیلمسازی علاقه دارد و در عین حال که تلاش می‌کند برای یک جشنواره فیلم بسازد، تصمیم دارد که به مادرش که مبتلا به سرطان است کمک کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج