جاباما
۴۷۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

در خانه تكاني اتاق‌ها را زير و رو كنيد!

دقت در انتخاب رنگ اتاق‌هاو پرده‌ها باعث روشني فضاي خانه و بالا رفتن روحيه و آرامش اعضاي خانواده مي شود. رنگ‌هاي شاد در اتاق كودك و رنگ‌هاي آرامش بخش در سرويس بهداشتي از نمونه‌هايي است كه مي‌تواند تاثير فراواني در شكل زندگي شما داشته باشد. پيشنهادهاي ما را اجرا كنيد تاثير آن را در سال ۰۹ ببينيد.

تاثيرات انتخاب لوازم تزئيني

در خانه تكاني اتاق‌ها را زير و رو كنيد!

به كار بردن وسايل تزئيني باعث جذاب‌تر شدن خانه مي‌شود. رنگي‌تر شدن محيط، به زندگي شادي مي‌بخشد. به كار بردن پرده و انواع مبلمان به تنهايي كافي نيست. لوازم اضافي مي‌تواند به هدف شما در طراوت بخشي محيط كمك كند. به كار بردن انواع گلدان، روميزي و آويز مي‌تواند نقش مهمي داشته باشد.


رنگ‌ها را به هم بريزيد

در خانه تكاني اتاق‌ها را زير و رو كنيد!

زرد، سفيد، فيروزه‌اي و نارنجي رنگ‌هايي هستند كه در ظاهر، تطابق خوبي با هم ندارند. به كار بردن اين رنگ‌ها در كنار هم جسارت خاصي مي‌خواهد اما تركيب بعضي رنگ‌هاي به ظاهر متناقض، بهتر از آنچه به‌نظر مي‌رسد در خواهد آمد. انتخاب قاليچه زيبا و رنگ سفيد صندلي‌ها باعث به‌وجود آمدن محلي پر از آرامش مي‌شود.


چه رنگي انتخاب كنيد؟

در خانه تكاني اتاق‌ها را زير و رو كنيد!

اين اتاق خواب را درنظر بگيريد. فرض كنيد همين مبلمان و وسايل در اتاق باشد ولي قاب تخت خواب به رنگ قهوه‌اي يا سفيد گچي باشد. با اين‌كه وسايل اتاق بسيار شيك هستند ولي فضا چندان جذاب و موزون نيست. گاهي اوقات لازم است در اتاق از رنگ‌هاي تند و شاد استفاده شود تا از فرم افسرده‌كننده به محيطي دراماتيك تبديل شود.


بهترين ايده براي سرويس بهداشتي

در خانه تكاني اتاق‌ها را زير و رو كنيد!

وقتي صحبت از زيباتر كردن سرويس بهداشتي مي‌شود خيلي‌ها فكرشان به سمت چند حوله زيبا و انواع خوشبوكننده‌ها مي‌رود. اين تفكر، سرويس را به يك سلول پر از كاشي‌هاي سفيد مبدل مي‌كند كه بيشتر در بيمارستان‌ها ديده مي‌شود. اين فضاي كوچك را مي‌توان به كمك كاغذ ديواري‌هاي شكيل، تركيبي از كاشي‌هاي رنگارنگ و آينه‌اي بسيار شيك، زيباتر كرد.


كاربرد كلاسيك براي آرايش جديد

در خانه تكاني اتاق‌ها را زير و رو كنيد!

تركيب كلاسيك آبي تند و سفيد، تركيبي قديمي است كه مورد توجه خيلي‌هاست. در كنار آنها مي‌توان از زرد ليمويي يا حتي سبز زيتوني استفاده كرد. اين تركيب به مدرن‌تر شدن طراحي داخلي خانه شما كمك مي‌كند. در به كار بردن رنگ‌ها شهامت به خرج دهيد. به رنگ ديوارها و كف نيز توجه كنيد.


رنگ نا اميدي نزنيد

در خانه تكاني اتاق‌ها را زير و رو كنيد!

رنگ كردن ديوار با يك رنگ چشم‌نواز، روشي سريع و مؤثر براي به‌وجود آوردن كانون توجه است. مي‌توانيد يكي از ديوارها را به رنگ صورتي درآوريد. دقت كنيد اگر تمام ديوارهاي اتاق را رنگ كنيد، مايوس‌كننده به‌نظر خواهد رسيد. سايه بنفش در ساير ديوارها و وسايل تزئيني زرد مي‌تواند فرم جالبي به اتاق شما بدهد و آن را از حالت رخوت خارج كنند.


رنگ‌ها را هماهنگ كنيد

در خانه تكاني اتاق‌ها را زير و رو كنيد!

اتاق غذاخوري را مي‌توانيد با تركيب رنگ‌هاي مشابه طراحي كنيد. منظور از رنگ‌هاي مشابه، رنگ‌هايي هستند كه در تركيب رنگ‌ها در يك خانواده قرار مي‌گيرند. مثلا سبز، سبز متمايل به زرد و زرد. طراحي با رنگ‌هاي مشابه باعث ايجاد‌هارموني و زيبايي فراواني مي‌شود. پيشنهاد مي‌شود از چند رنگ متضاد مثل وسايل مشكي و گل‌هاي نارنجي براي بهتر شدن تركيب استفاده كنيد.


يك تركيب ملايم

در خانه تكاني اتاق‌ها را زير و رو كنيد!

رنگ‌هاي با نشاط هميشه به معني رنگ‌هاي روشن و تند نيست. اتاق نشيمن خود را مي‌توانيد بدون به كار بردن رنگ‌هاي تند به محيطي گرم و مناسب پذيرايي تبديل كنيد. براي اين منظور، سفيد كلاسيك مي‌تواند پيشنهاد خوبي باشد. همچنين مي‌توانيد از وسايل متناسب و مبلمان با رنگ‌هاي ملايم استفاده كنيد.


گرم و سرد رنگ كنيد

در خانه تكاني اتاق‌ها را زير و رو كنيد!

در آشپزخانه مي‌توانيد از رنگ‌هاي سرد و گرم مثلا تركيبي از رنگ كرم و آبي استفاده كنيد. اين كار باعث مي‌شود آشپزخانه به محيطي دنج تبديل شود. توجه داشته باشيد در اين حالت، چشم بين اين رنگ‌ها جابه‌جا مي‌شود و وسايل درون آن بيشتر به چشم مي‌آيند. در انتخاب كابينت هم دقت كنيد. اگر فقط از يك رنگ باشند نمود كمتري در اين شكل طراحي خواهند داشت.


اين تركيب طبيعي را امتحان كنيد

در خانه تكاني اتاق‌ها را زير و رو كنيد!

يكي از طرح‌هاي مورد توجه در طراحي داخلي خانه‌ها توجه به طبيعت است. شما مي‌توانيد از اين رنگ‌ها استفاده كنيد تا اتاق‌هاي بي‌رنگ و روي خود را به محيطي سرزنده تبديل كنيد. رنگ‌هايي مثل زرد، آبي و سبز چمني رنگ‌هايي هستند كه در اين فرم طراحي زياد به كار مي‌روند. پس زمينه ملايم، انتخاب بلندمدتي خواهد بود و اگر خواستيد مجددا طراحي داخلي كنيد فقط لازم است تزئينات داخلي را عوض كنيد.


چگونه كنتراست بدهيد؟

در خانه تكاني اتاق‌ها را زير و رو كنيد!

روش مطمئن براي به چشم آمدن اجسام، قرار دادن آنها در تركيب سياه و سفيد است. اگر مي‌خواهيد رنگ آبي آشپزخانه شما بهتر ديده شود مي‌توانيد در تركيبي از سفيد و سياه قرار دهيد. مثلاا طبقات پاييني كابينت را سياه و طبقات بالا را سفيد انتخاب كرده و رنگ آبي را لابه‌لاي آن به كار ببريد. بهتر است كاغذ ديواري نيز از تركيب آبي و سفيد انتخاب شود تا فضاي آشپزخانه تاريك نشود.


سه نكته تكميلي

اگر ظروف آلومينيومي تان سياه شد:

هنگام پختن حبوبات داخل قابلمه چند قطره سركه يا آبليمو به آن اضافه كنيد؛ با اين كار هم ظرف شما سفيد مي‌ماند و هم طعم حبوبات بهتر مي‌شود.

اگر مي‌خواهيد آب سريع‌تر جوش بيايد:

اگر عجله داريد و مي‌خواهيد آب قابلمه شما سريع‌تر جوش بيايد، كمي نمك به آن اضافه كنيد.

اگر مي خواهيد سماور زودتر جوش بيايد:

اگر مي‌خواهيد آب سماور زودتر جوش بيايد، ابتدا سماور را تا نيمه آب كنيد. بعد از گرم شدن، بقيه آب را داخل سماور بريزيد.

منبع : مجله سیب سبز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج