۴۷۷۰۵
۱۵ نظر
۵۱۰۵
۱۵ نظر
۵۱۰۵
پ

نگاهی به معنای لوگوهای مشهور خودروسازان

طراحان لوگو با در نظر گرفتن همه جوانب، معنای خاصی برای لوگوی خود در نظر می گیرند. در ادامه به معنا و مفهوم لوگوی برخی از شرکت های خودروسازی مشهور پرداخته می شود.

نگاهی به معنای لوگوهای مشهور خودروسازان

کسب و کار: کلمه لوگو (logo) از واژه یونانی (logos) به معنای زبان مشتق شده؛ لوگو یک نماد و علامت، و نمایانگر یک سازمان، محصول و ... است. معادل فارسی لوگو و آرم را «نشانه» قرار داده اند. نشانه ها ممکن است حرف،عدد، تصویر، طرح گرافیکی یا ترکیبی از آنها باشند.

نشانه نمایانگر حجم زیادی از اطلاعات است که در یک بیان بصری متراکم شده است؛ به همین دلیل در طول تاریخ، از نمادها و نشانه ها که دارای هویتی بصری هستند، به عنوان ابزاری برای ایجاد ارتباط استفاده شده است. نشانه یک سازمان باید مروج بصری آن باشد؛ هویتی که به آسانی و به سرعت قابل تشخیص باشد.

لوگو یک نمای گرافیکی و یا تصویری است که می تواند ارتباط لازم را میان ذهن مشتری و برند ایجاد کند. یک شکل مناسب می تواند هزاران حرف برای گفتن داشته باشد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، لوگوی یک برند یکی از مهمترین عناصر خارجی دیداری برای مشتریان است؛ از این رو صاحبان کسب و کار سعی می کنند تا برای جلب نظر مشتریان، هر چه بیشتر به زیبایی عناصر دیداری برندشان توجه کنند.

در طراحی لوگو باید به رنگ، قالبق و دیگر اجزای آن توجه کرد؛ زیرا هر یک از آنها معنا و مفهوم خاص خود را به مخاطبان منتقل می کنند و تاثیر خاص خود را بر آنها می گذارند؛ برای مثال، بر اساس تحقیقات انجام شده دیدگاه افراد به شکل کلی لوگوها کاملا متفاوت است و در ذهن مخاطبان، لوگوهای گرد و یا زاویه دار معانی مختلفی می یابند.

افراد لوگوهای گرد را نشان دهنده تعامل و ارتباط میان محیط و داخل می دانند. گردی با نزدیک بودن، صمیمی بودن و هماهنگی ارتباط دارد. در مقابل، اشکال زاویه دار نشاندهنده انرژی، محکم بودن و قدرت هستند. لوگوی مطلوب فرهنگ های مشرق زمین، گرد است و در فرهنگ غربی لوگوهای زاویه دار بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

صاحبنظران بر این عقیده اند که با جهانی شدن برندها، گرایش عمومی بیشتر به سمت و سوی طرح های مشرق زمین سوق پیدا کرده است و طبق تحقیقات، 68 درصد شرکت ها تمایل دارند تا لوگویشان را از شکل زاویه دار به گرد تغییر دهند. همانگونه که گفته شد، طراحان لوگو با در نظر گرفتن همه جوانب، معنای خاصی برای لوگوی خود در نظر می گیرند. در ادامه به معنا و مفهوم لوگوی برخی از شرکت های خودروسازی مشهور پرداخته می شود.

نگاهی به معنای لوگوهای مشهور خودروسازان

تویوتا

لوگوی تویوتا از سه بیضی تشکیل شده است که معرف قلب مشتری، قلب تولید و قلب پیشرفت فنی است که در حال گسترش است و نمایانگر فرصت های بیکرانی است که دور دو بیضی دیگر قرار گرفته است.


نگاهی به معنای لوگوهای مشهور خودروسازان

مرسدس بنز

ستاره سه پری که نشان مرسدس بنز است، به معنای تسلط آن بر زمین، دریا و آسمان است. این لوگو اولین بار روی دایملر مدل ۱۹۰۹ دیده شد. لوگوی کنونی که در آن حلقه ای به دور یک ستاره اضافه شده است، در سال ۱۹۳۷ طراحی شد و نشان تاج افتخاری است برای این برند.


نگاهی به معنای لوگوهای مشهور خودروسازان

سیتروئن

لوگوی این خودرو در ظاهر حرکت رو به بالا را نشان می دهد اما در واقع طراح آن با هدف دیگری آن را خلق کرده است. آندره سیتروئن، کار در صنعت موتور را با تولید چرخدنده آغاز کرد و علامت نظامی دوتایی آن در واقع نماد دندانه های چرخدنده است.


نگاهی به معنای لوگوهای مشهور خودروسازان

مزدا

آرم مزدا چیزی شبیه یک لاله خوش فرم است و نمایانگر بال های باز شده است. در فرهنگ ژاپن علامت ۷ به معنای ابتکار، درک هدف و لطافت است.


نگاهی به معنای لوگوهای مشهور خودروسازان

رنو

لوگوی رنو شبیه الماس است و اولین بار به صورت آرم ایستاده، روی در موتور به کار ایستاده، روی در موتور به کار رفت و بوق خودرو پشت آن قرار می گرفت. در سال ۱۹۲۲ قسمت مرکزی نشان برای خروج هوا بریده شد. رنو نشان امروز خود را از سال ۱۹۲۴ با خود همراه دارد.


نگاهی به معنای لوگوهای مشهور خودروسازان

سوبارو

سوبارو اولین کارخانه ژاپنی تولیدکننده خودرو بود. نشان این شرکت به ستارگان خوشه پروین در صورت فرکی اشاره دارد.


نگاهی به معنای لوگوهای مشهور خودروسازان

بی ام و

از وقتی BMW به تولید موتور هواپیما روی آورد، آرم امروز خود را برگزید. این آرم نشانگر یک ملخ خوش فرم و در حال چرخش هواپیما است و رنگ آبی آن یادآور آسمان است.


نگاهی به معنای لوگوهای مشهور خودروسازان


هیوندای

لوگوی هیوندای یک بیضی است که حرف H با فوت خاص بیضی مانند، درون آن قرار دارد. می توان آن را به نوعی سمبلی از هدف کارخانه برای پیشرفت دانست؛ بدین صورت که بیضی نمادی از گسترش و افق جهانی است و حرف H مورب نمادی از دو انسان یعنی کارخانه و مشتری است که به یکدیگر دست مشارکت داده اند.


نگاهی به معنای لوگوهای مشهور خودروسازان

ولوو

دایره پیکان دار در آرم و لوو، نشانه قراردادی فولاد است. دایره و پیکان همچنین یادآور سپر، نیزه وسیاره مریخ است که سمبل شیمیایی برای آهن نیز هست.


نگاهی به معنای لوگوهای مشهور خودروسازان
پیکان

اولین نشانه ای که در صنعت خودروسازی ایران به کار رفت، تصویری از یک ارابه باستانی و یک اسب در حال حرکت بود که در سال های میانی دهه 40 بر روی پیکان نقش بست. نشانه ای که گه گاه در تبلیغات پیکان به حرکت درمی آمد و به صورت انیمیشن جان می گرفت. این آرم تا پایان تولید پیکان بر روی آن باقی ماند.


نگاهی به معنای لوگوهای مشهور خودروسازان

سمند

پیش از آنکه سمند در خط تولید انبوه قرار گیرد، نشانه خود را یافته بود. در کشاکش سخت تولید خودروی ملی، مسئولان ایران خودرو، طراحی آرم جدیدی برای این محصول را به فراخوان عمومی گذاشتند و در نهایت طرح سر یک اسب به عنوان بهترین اثر برای قرار گرفتن بر روی بدنه خودروی سمند برگزیده شد. طرحی که آشکارا با نام خودرو نیز همخوانی داشت.


نگاهی به معنای لوگوهای مشهور خودروسازان


سایپا

این آرم علاوه بر تحرک، واجد صفاتی چون بالندگی و توسعه است و هم اکنون تبدیل به یکی از آشناترین نشانه های صنعتی ایران شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرتضی جعفری پور

      هیوندا هم نام خود هم لوگوی خود را از هوندا گرفته درضمن بهتر بود جای کله اسب کله گوسفند را برای سمند طراحی میکردند

    • بدون نام

      ارابه باستانی خیلی برای پیکان اسم مناسبیه !

      پاسخ ها

      • کاربری دیگر

        ببخشید ولی رو دست پیکان ماشین نیومده.

    • عزرائیل

      سایپا ! بیشتر نماده مرگ هستش تا بالندگی

      پاسخ ها

      • دلقک

        خیلی برا طراحی آرم سایپا زحمت نکشیدن آرم ی شرکت سیگار خارجی رو فقط برعکس کردن

    • بدون نام

      آرم سايپا تقليد از همان آرم بنز است فقط با اين تفاوت كه ديوارهاي مانع از تسلط آن بر زمین، دریا و آسمان است .

      پاسخ ها

      • سعید

        دمت گرم داداش . عجب تحلیلی

    • ریحان

      در مورد آرم تویوتا گفته میشه اسم تویوتا به این صورت نوشته شده. شامل حروف TOYOTA

    • مهراب کاکایی

      به نظر من آرمهای تویوتا و بنز از همه ابهت وزیبایشان بیشتره

    • رضا بهمنی

      ارم فقط تراختور

    • مهدی یوسفوند

      دم تون گرم همه زدید وسط هدف منم سرباقی شو میزارم سگ تو ارم سایپا سمندپیکان بابادم پژو گرم ازاینا بهتره

    • h

      .....ضمنا آرم تویوتا به معنی کله گاوه یعنی قدرت زیاد

    • Reza forsat

      هیچ نظری ندارم

    • بدون نام

      این همه ماشین لوگو سایپاو سمند چرا فرقون ازاینابهتره.دم تویوتا گرم

    • فاطمه

      میشه خواهش کنم مفهوم ارم هوندا چیه؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج