جاباما
۴۷۷۱
۲ نظر
۵۰۳۹
۲ نظر
۵۰۳۹
پ

بررسی یک دغدغه خانم ها

درمان چين‌ و چروك بدون بـوتــاكس

امروزه درمان چين و چروك صورت، حفظ نشاط، شادابي و زيبايي آن به يكي از دغدغه‌هاي خانم‌ها تبديل شده است؛ دغدغه‌اي كه براي دستيابي به آن، دست به دامن شيوه‌هاي مختلف درماني از قبيل تكنيك‌هاي طب مدرن در برطرف كردن چين‌هاي صورت با تزريق بوتاكس يا ژل مي‌شوند

درمان چين‌ و چروك بدون بـوتــاكس


درمان چين‌ و چروك بدون بـوتــاكس

امروزه درمان چين و چروك صورت، حفظ نشاط، شادابي و زيبايي آن به يكي از دغدغه‌هاي خانم‌ها تبديل شده است؛ دغدغه‌اي كه براي دستيابي به آن، دست به دامن شيوه‌هاي مختلف درماني از قبيل تكنيك‌هاي طب مدرن در برطرف كردن چين‌هاي صورت با تزريق بوتاكس يا ژل مي‌شوند اما شايد اين گروه از افراد، اطلاعات كمتري درباره شيوه درماني طب سوزني و اثرات معجزه آساي آن در درمان چين و چروك‌ها، تيرگي پوست، التهاب آن و درمان كك و مك صورت داشته باشند. خوشبختانه درمانگران اين شيوه درماني با ارائه تكنيك‌هاي خاص خود و با استفاده از سوزن‌هاي شفابخش مي‌توانند كم عارضه‌ترين شيوه درماني براي درمان چين و چروك و اختلالات پوستي را به بيماران ارائه دهند.


سازمان غذا و داروي آمريكا استفاده از تزريق بوتاكس را تنها براي نيمه بالاي صورت مجاز دانسته و استفاده از آن براي از بين بردن چروك‌ها و خط‌هاي عميق نيمه پايين صورت و گردن را مجاز نمي‌داند. درحالي‌كه در شيوه درماني طب سوزني، درمانگران مجازند از سوزن‌هاي شفابخش خود در تمامي نقاط صورت استفاده كنند. به اين ترتيب اين امكان وجود دارد كه بيماراني كه قصد دارند خط لبخند يا چين و چروك‌هاي اطراف لب يا غبغب خود را درمان كنند با كمك اين شيوه درماني كم عارضه به نتيجه دلخواه خود نزديك شوند


درمان چين‌ و چروك بدون بـوتــاكس

درمان چروك؛ بوتاكس يا طب سوزني؟

امروزه بسياري از مردم از تزريق بوتاكس براي درمان چين و چروك‌هاي خود استفاده مي‌كنند. در اين شيوه سمي با نام «بوتولينوم» به عضلات و محل چين و چروك تزريق مي‌شود كه با فلج كردن موقت عضله آن ناحيه به درمان چين و چروك مي‌پردازد. در اين حالت فرد ديگر قادر به استفاده از آن عضله نخواهد بود و همچنين عضله كاربري گذشته را ارائه نخواهد كرد تا تاثير اين سم بعد از ۳ تا ۵ ماه از عضله خارج شود. اما در شيوه طب سوزني، بدون آن‌كه از تزريق ماده‌اي استفاده شود، سوزن‌هايي به نقاط خاصي از صورت زده مي‌شود كه با ايجاد التهاب‌هاي ريز در ناحيه صورت به ترشح كلاژن در پوست كمك كرده و به مرور پس از ۵ تا ۶ جلسه به درمان چين و چروك‌ها منجر مي‌شود. در اين شيوه هيچ عضله‌اي فلج نمي‌شود و تنها درمانگر با تحريك محل چين و چروك و افزايش كلاژن و خونرساني به اين ناحيه، به درمان كمك مي‌كند.


درمان اساسي پف زير چشم با سوزن

در طب سوزني چين تكنيك‌هايي وجود دارد كه به واسطه آن مي‌توان به درمان چين و چروك، التهاب صورت، پف و تيرگي زير چشم پرداخت كه در مقايسه با ساير تكنيك‌هاي درماني طب مدرن كه به‌صورت سطحي به درمان چين و چروك‌ها مي‌پردازد، بسيار موفق عمل كرده است. در اين شيوه درماني كه زير مجموعه طب مكمل قرار مي‌گيرد، درمانگر با ارائه سوزن‌هايي به بيمار به پاكسازي اندام‌هاي دروني او مانند كبد، ريه و طحال مي‌پردازد و به اين ترتيب عوامل بروز بيماري و چين و چروك را از بين مي‌برد.


به‌نظر مي‌رسد اين ۲ شيوه درماني در ۲ مكتب طب مدرن و طب مكمل بتوانند به‌صورت همزمان براي درمان بيماران مورد استفاده قرار بگيرند و نتايج خوبي را براي بيمار داشته باشند


سلامت پوست‌تان را تضمين كنيد

يكي از بزرگ‌ترين امتيازهايي كه طب سوزني چين در مقايسه با ساير درمان‌ها دارد اين است كه به‌صورت ريشه‌اي به درمان بيماري مي‌پردازد. به اين معنا كه براي درمان چين و چروك، التهاب و تيرگي پوست پيش از آنكه به درمان بپردازد به‌دنبال عامل به‌وجود آورنده اين بيماري‌هاست تا آن را متوقف كند. در اين شرايط درمانگر سن بيمار، عوامل محيطي او از قبيل نوع كار، فشارها و تنش‌هاي روحي، اضطراب و استرس، عوامل ژنتيك و قرار گرفتن در معرض نور خورشيد را درنظر مي‌گيرد و به بررسي عملكرد اندام‌هاي دروني مثل طحال و كبد مي‌پردازد و براي ايجاد تعادل و توازن در عملكرد آن‌ها اقدام مي‌كند. به اين ترتيب درمانگر با ايجاد تعادل در عملكرد كبد به درمان تيرگي‌ها و لك‌هاي پوست كمك مي‌كند و با ايجاد آرامش در بيمار چين و چروك‌هاي ناشي از استرس و كار زياد را مورد درمان قرار مي‌دهد.


تنها عارضه طب سوزني

عوارض ناشي از استفاده از شيوه درماني طب سوزني براي بهبود چين و چروك‌هاي صورت در مقايسه با ساير شيوه‌هاي درماني طب مدرن بسيار اندك است. در طب سوزني تنها ممكن است، بيمار پس از دريافت سوزن‌هاي بسيار ريز و يك بار مصرف توسط درمانگر با خارش يا خونريزي بسيار سطحي در پوست روبه‌رو شود كه با كمپرس آب سرد در مدت ۲ روز برطرف مي‌شود. اين خونريزي ممكن است هنگام تزريق بوتاكس به‌صورت نيز ديده شود اما در شيوه تزريق بوتاكس عوارض مختلفي براي بيمار ممكن است به‌وجود ‌آيد كه يكي از آن‌ها تزريق سم بيش از حد نياز به عضله مربوطه است كه ممكن است موجب از شكل افتادن عضله صورت ‌شود. از طرفي چون تاثير تزريق بوتاكس ۳ تا ۵ ماه باقي مي‌ماند بيمار علاقه به تجديد تزريق دارد كه در نهايت تكرار آن موجب تنبلي عضله شده و به مرور عملكرد عضله را درصورت از بين مي‌برد به‌گونه‌اي كه غم و شادي را درصورت فرد نمي‌توان تشخيص داد.


۱۰ جلسه كافي است

در طب سوزني، بيمارغالبا با دريافت 10 جلسه درماني مي‌تواند به نتيجه دلخواه خود برسد البته بايد توجه داشت كه درمان چين و چروك‌هاي سطحي پوست با اين شيوه درماني امكان پذير است و در شرايطي كه بيمار دچار افتادگي‌هاي شديد عضله باشد بهتر است براي بهبود شرايط به شيوه‌هاي درماني ديگر مراجعه كند اما در شرايط عادي اين شيوه در افرادي كه در گروه افراد سالم قرار مي‌گيرند و ميزان انرژي جواني در آنها زياد است به سرعت نتيجه بخش است. حتي ممكن است اين افراد پس از دريافت يك تا 2 جلسه احساس رضايت از نتيجه درماني داشته باشند اما براي افرادي كه در گروه سني بالاتر( بالاي 60 سال) قرار دارند براي درمان با طب سوزني بايد پيش از هر چيز به ايجاد تعادل و توازن اندام‌هاي دروني و عملكرد آن‌ها پرداخت و پس از آن اقدامات لازم براي درمان چين و چروك‌ها يا ديگر بيماري‌هاي پوستي را آغاز كرد. پس از گذشت اين 10 جلسه تكرار روند درماني هر 5 ماه يك بار 2 تا 3 جلسه به بيمار توصيه مي‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهرام جلالی

      سلام.از اینکه مطالب را به این وسعت و زیبایی گردآوری و ارایه میکنید سپاسگزاری میکنم .

    • فرشته

      من هم به نوبت خودم از شما تشکر میکنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج