۴۷۷۱۰۰
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

دیوار تونل متروی قم ریزش کرد؛ اسامی جانباختگان

مدیر روابط عمومی شهرداری قم گفت: دیوار موقت بیرونی تونل مترو قم ریزش کرد.

خبرگزاری مهر: مدیر روابط عمومی شهرداری قم گفت: دیوار موقت بیرونی تونل مترو قم ریزش کرد.
حمیدرضا عابدی خرسند با اعلام ریزش دیوار موقت بیرونی تونل مترو قم گفت: آنچه که به عنوان ریزش تونل مطرح است، تکذیب می‌شود.

وی ادامه داد: برای تونل مترو اتفاق خاصی رخ نداده و آنچه ریزش داشته دیوار بیرونی بوده است.

مدیر روابط عمومی شهرداری قم درباره تعداد کارگرانی که در زیر آوار هستند، گفت: فعلا تعداد مشخصی معلوم نیست و آتش نشانی در حال تلاش برای بیرون آوردن کارگران است.

بر اساس آنچه که در فضای مجازی مطرح شده خبر ریزش آوار در تونل مترو قم در ایستگاه ولیعصر و محبوس شدن سه کارگر در زیر آوار است اما بر اساس گفته‌های مدیر روابط عمومی شهرداری قم این ریزش مربوط به دیوار تونل موقت بیرونی مترو است و تعداد مصدومین یا کشته‌های احتمالی هنوز مشخص نیست.
ریزش تونل متروی قم تاکنون یک مصدوم داشته است
خبرگزاری ایرنا: مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم گفت: ریزش تونل متروی قم که ظهر امروز رخ داد، تاکنون یک مصدوم بر جای گذاشته است که توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

محسن اوروجی افزود: این حادثه در محدوده میدان ولیعصر(عج) قم رخ داده است.

وی اضافه کرد: نیروهای امدادی از جمله اورژانس ۱۱۵، هلال احمر و آتش نشانی درحال امدادرسانی به مصدومان احتمالی این حادثه هستند.

در حالی که تعداد مصدومان این حادثه از سوی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم تاکنون یک تن اعلام شده است، برخی کانال ها در فضای مجازی، تعداد افراد زیر آوار مانده را سه تن ذکر کردند.

عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال ۸۸ با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد؛ راه اندازی خط مترو قم به ۲ مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.

طبق طرح اولیه خط A قطار شهری قم با طول حدود 14 هزار و 700 متر از مسیر جنوب غربی به شمال غربی این شهر یعنی از مسجد مقدس جمکران تا قلعه کامکار است که دسترسی به آن از طریق 14 ایستگاه میسر می ‌شود. هر ایستگاه خط A قطار شهری قم حدود یک کیلومتر است و ظرفیت حمل و نقل آن بیش از 22هزار نفر در ساعت خواهد بود.

در بخش نخست این طرح حدود ۳.۱۰ کیلومتر از تونل حد فاصل دپو پارکینگ شهرک کامکار تا میدان ولیعصر(عج) به روش مکانیزه و با استفاده از یک دستگاه ماشین حفار تمام مقطع (EPB TBM) حفاری شده است.

بخش دوم مسیر به صورت نیمه مکانیزه با روش مدرن اتریشی (NATM) حفاری می ‌شود. این بخش از طرح از ایستگاه ولیعصر(عج) آغاز می ‌شود و با عبور از زیر بزرگراه خلیج فارس به ایستگاه بقیه‌ الله می ‌رسد. در ادامه با حفاری یک هزار و 654 متر و تغییر جهت به سمت مسجد مقدس جمکران خط یک متروی قم به پایان می‌ رسد.
نجات محبوس‌ شدگان

مدیرکل روابط عمومی اورژانس قم از نجات یک نفر از محبوس‌شدگان در زیر آوار خبر داد و گفت: یک نفر از مصدومان دقایقی پیش از زیر آوار خارج شد. این مصدوم از کارگران مترو بوده است.

به گفته وی؛ دو نفر از امدادگران نیز در حین امداد و نجات مصدوم شده‌اند که به بیمارستان منتقل شدند.

پیدا شدن پیکر دومین کارگر مفقود حادثه ریزش دیوار تونل مترو قم

معاون مرکز فوریت های پزشکی استان قم گفت:با تلاش نیروهای امدادی پیکر یکی دیگر از کارگرهای مفقود در حادثه تونل دقایقی قبل خارج شد.

مهدی فراهانی در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به حادثه تونل مترو قم افزود:طبق احتمالات قبلی هر دو فرد به نام های حسین حکم آبادی متخصص برق و سید احمد صبوری کارگر کارگاه حفر تونل مترو قم جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد:امروز در حدود ۶ مصدوم به بیمارستان اعزام شدند که یکی از آنها کارگری بود که زیر آوار مانده بود.

فراهانی یادآور شد: این حادثه امروز صبح ساعت ۱۱:۱۰ دقیقه به اورژانس قم اعلام شد و در ظرف کمتر از سه دقیقه عوامل اورژانس خود را به محل حادثه رساندند و همچنان در کنار نیروهای امدادی در تلاش هستیم. آتش نشانان یکی از گروههای فعالی بودند که در قسمت پایین تونل در حال آواربرداری هستند و دیگر نیروها نیز هر کدام به نوعی در حال فعالیت در جهت بیرون آوردن فرد سوم از زیر آوار بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش

      ما امسال داریم رکورد حوادث رو به نام خودمون ثبت می‌کنیم

    • بدون نام

      ... خدا بدادمون برسه

    • محمد

      سالی که نکوست از بهارش پیداست...
      افتتاح نشده خراب شده !

    • بدون نام

      وقتی پروژه های عمرانی بزرگ و مهم را دست قرارگاهها و افراد نظامی بسپارن بهتر از این نمیشود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج