۴۷۷۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

ایران رکورددار تابلوهای تبلیغات کنار زمین

دوشنبه شب عادل فردوسی پور در برنامه ۹۰ انتقاد تندی به تابلوهای تبلیغاتی کنار زمین در استادیوم آزادی داشت. او انتقاد داشت که تبلیغات به قدری زیاد شده اند که حواس تماشاگر را از بازی پرت می کنند.

ایران رکورددار تابلوهای تبلیغات کنار زمین

تماشا: دوشنبه شب عادل فردوسی پور در برنامه 90 انتقاد تندی به تابلوهای تبلیغاتی کنار زمین در استادیوم آزادی داشت. او انتقاد داشت که تبلیغات به قدری زیاد شده اند که حواس تماشاگر را از بازی پرت می کنند.

در دیدارهایی که این فصل در ورزشگاه آزادی برگزار می شود، چهار طبقه تبلیغات دور زمین دیده می شود. اتفاقی که در هیچ کجای دنیا دیده نمی شود. در دو ردیف از تابلوهایی که در ورزشگاه آزادی وجوددارد، تابلوها دیجیتالی و با پخش تصاویر انیمیشنی و با نور زیاد یک برند خاص را تبلیغ می کنند.

مدیران شرکتی که تبلیغات دور زمین را در اختیار دارند در حالی این تصمیم را گرفته اند که تقریبا در تمام لیگ های معتبر دنیا بیش از یک ردیف تبلیغ در دور زمین دیده نمی شود. آنها ترجیح می دهند در دور زمین چند برند خاص را تبلیغ کنند.

در بازی هایی که در استادیوم های ایران برگزار می شود تعداد زیاد برندهای مختلف تبلیغات می کنند و البته هم نور تابلوها و سرعت انیمیشن در تابلوهای تبلیغاتی به قدری زیاد است که برای تماشاگران دردسرساز می شود.

حمید رضا صدر، کارشناس فوتبال در گفت و گو با تماشا معتقد است که این تعداد تابلو در استادیوم از جذابیت بازی کم می کند: «صددرصد من با حرف شما موافق هستم. این مسئله باعث می شود تماشاگران با نگاه کردن به تصاویر رنگارنگ تابلوها، حواسشان از بازی پرت شود.»

ایران رکورددار تابلوهای تبلیغات کنار زمین

البته فیفا در این زمینه هیچ قانون روشنی ندارد و تبلیغات دور زمین معمولا به قانون داخلی فدراسیون های فوتبال برمی گردد. در چند سال گذشته مسئولیت تبلیغات لیگ قهرمانان اروپا دست یوفا است و آنها برای بازی هایی که در آن سطح برگزار می شود هم بیش از یک ردیف تبلیغ برای هر بازی در نظر نمی گیرند.

استدلال آنها این است که اتفاق اصلی در زمین بازی می افتد و تماشاگران نباید بیش از حد به تابلوهای تبلیغاتی دور زمین توجه کنند. دقیقا به همین دلیل هم است که تبلیغات معمولا در طول بازی ساکن هستند و نور آنها هم طوری نیست که چشم ها را به خود خیره کند.

این قانون تقریبا در تمام لیگ های اروپایی که تبلیغات دست خود باشگاه هاست هم رعایت می شود. ظاهرا در تمام دنیا قوانین برای جذاب کردن بازی است جز ایران. در ایران کوچکترین کاری برای جذاب شدن فوتبال انجام نمی شود.

با تمام این حرف ها حجت الله بهمنی، مدیر روابط عمومی سازمان لیگ عقیده دارد در همه جای دنیا تبلیغات مهمترین نقش را دارد: «در همه جای دنیا تبلیغات مهمترین نقش را دارد و من فکر نمی کنم ما کار بدی کرده باشیم. من خودم در بازی هایی که در خارج دیده ام بیشتر از ۳ طبقه تابلوهای تبلیغاتی هم دیده ام.»

او ادعا می کند تا جایی که تبلیغات جلوی تماشاگران را نگیرد، مشکلی به وجود نمی آورد: «تا جایی که تبلیغات جلوی دید تماشگران را نگیرد، منعی از نظر قانونی وجود نخواهد داشت. باز هم می گویم که اگر تبلیغات در فوتبال نباشد، باید در فوتبال را ببندیم.»
او در پاسخ به این سوال که آیا این تعداد تبلیغ دور زمین باعث نمی شود که جذابیت بازی کمتر شود هم گفت: «اگر منظور شما نور تابلوهاست می توان در مورد آن صحبت کرد اما همانطور که زیبایی فوتبال مهم است، درآمد هم مهم است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مملي

      حالا اين يك طرف . معلوم نيست درآمدهاي حاصل از اين تبليغات كجا ميره

    • 120

      آبرو برامون نذاشتن...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج