۴۷۷۲۱۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پس از ۴۸ تیمی شدن

یوفا خواهان ۱۶ سهمیه جام جهانی شد

اتحادیه فوتبال اروپا از فدراسیون جهانی فوتبال ۱۶ سهمیه برای مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ می‌خواهد.

خبرگزاری تسنیم: فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) دقیقاً یک ماه پیش بود که اعلام کرد جام جهانی ۲۰۲۶ با ۴۸ تیم برگزار خواهد شد. این اولین دوره جام جهانی خواهد بود که با ۴۸ تیم برگزار می‌شود، این در حالی است که اکنون ۳۲ تیم مجوز حضور در این رقابت‌ها را می‌گیرند.

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در آخرین دوره جام جهانی یعنی 2014 برزیل، 13 نماینده در این مسابقات داشت، اما حالا یوفا در فرمت 48 تیمی شدن جام جهانی خواهان اضافه شدن سه سهمیه دیگر است.

السکاندر چفرین، رئیس یوفا امروز (پنجشنبه) در نشست اعضای کمیته اجرایی این نهاد سخنرانی و پیشنهاد اتحادیه فوتبال اروپا از فیفا مبنی بر افزایش سهمیه این قاره را مطرح کرد که تمامی اعضای کمیته موافق ارائه این پیشنهاد بودند.

رئیس جدید یوفا معتقد است درخواست افزایش سهمیه اروپا از 13 به 16 تیم امری واقع‌بینانه است. او همچنین از فیفا خواسته در فرمت 48 تیمی هر یک از 16 تیم اروپایی را در 16 گروه مختلف پخش کند.

جیانی اینفانتینو پیش از گفته بود فوتبال ورزشی جهانی و فراتر از اروپا و آمریکای جنوبی است. او همچنین بیشتر روی افزایش سهمیه تیم‌های آسیایی و آفریقایی تأکید دارد.

جام جهانی 2026 قرار است در 16 گروه 3 تیمی برگزار شود و تعداد بازی‌ها از 64 به 80 افزایش خواهد یافت، اما برنده جام همانند گذشته 7 بازی انجام می‌دهد. به این ترتیب از هر گروه 2 تیم به مرحله یک‌شانزدهم نهایی صعود خواهند کرد.

همچنین در نشست امروز اعضای کمیته اجرایی یوفا مصوب شد که رئیس آینده فیفا حداکثر در سه دوره چهار ساله (۱۲ سال) بر مسند ریاست این نهاد بتواند تکیه بزند.

رؤسای پیشین اتحادیه فوتبال اروپا چنین محدودیتی نداشتند و برای مثال لنارت یوهانسون، رئیس پیشین یوفا به مدت 17 سال در این پست مشغول به فعالیت بود.

این محدودیت خدمتی شامل اعضای کمیته اجرایی یوفا هم می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج