۴۷۷۲۵۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بازیکنانی که مقابل تیم آینده‌شان درخشیدند؛منو بخر

در ادوار مختلف و در هیاهوی همیشگی مستطیل سبز، بودند بازیکنانی که به واسطه درخشش در یک بازی خاص مسیر زندگی حرفه ای خود را تغییر داده اند، هفت بازیکن سرشناس در این بین بیش از همه به چشم آمده اند، نگاهی می اندازیم به این بازیکنان و سرنوشت آن ها.

وبسایت نود: در ادوار مختلف و در هیاهوی همیشگی مستطیل سبز، بودند بازیکنانی که به واسطه درخشش در یک بازی خاص مسیر زندگی حرفه ای خود را تغییر داده اند، هفت بازیکن سرشناس در این بین بیش از همه به چشم آمده اند، نگاهی می اندازیم به این بازیکنان و سرنوشت آن ها.

«کریستیانو رونالدو»

«من او را در ترکیب قرار دادم و حالا از انجام دادن آن کار پشیمانم.» این جمله جالب را فرناندو سانتوس، سرمربی تیم ملی پرتغال در نوامبر سال گذشته در اجلاسی که در لیسبون برگزار شد بر زبان آورده است، زمانی که به تازگی قهرمان یورو ۲۰۱۶ شده بودند.

جمله سانتوس اشاره دارد به رونالدو و بازی سال ۲۰۰۳ اسپورتینگ لیسبون مقابل منچستریونایتد که باعث فروش این بازیکن به مبلغ ۱۲،۲ میلیون یورو به شیاطین سرخ شد. در آن زمان فرناندو سانتوس سرمربی تیم اسپورتینگ بود. بازی پیش فصلی که در آن مسابقه رونالدو بارها و بارها دفاع شیاطین سرخ را به هم ریخت و جان اوشی (مدافع وقت منچستریونایتد) را حسابی به دردسر انداخت. بعد ها رونالدو در مورد آن مسابقه گفت: آن شب غیر قابل باور بودم و فوق العاده بازی کردم.

بعد از آن مسابقه بازیکنان منچستریونایتد به قدری تحت تاثیر قرار گرفته بودند که به رهبری ریو فردیناند از سر الکس فرگوسن درخواست کردند که بازیکن جوان تیم اسپورتینگ را بخرد. البته باید گفت قبلا خود فرگوسن رونالدو را زیر نظر داشت، ولی عملکرد او در آن شب باعث شد فرگی بیش از پیش به استعداد او پی ببرد و ذهن خودش را روی او متمرکز کند. بعد از آن رونالدو به منچستریونایتد پیوست و مسیر رویایی خود را شروع کرد. مسیری که ۱۳ سال بعد خود سانتوس از آن سود برد و با کمک کاپیتان و مرد اول پرتغال، قهرمان یورو شد.

بازیکنانی که مقابل تیم آینده‌شان درخشیدند؛منو بخر


«آلفردو دی استفانو»

در سال ۱۹۵۲ عملکرد یک بازیکن در یک مسابقه باعث شد که دو غول اسپانیا یعنی بارسلونا و رئال مادرید برای خرید او دست به کار شوند و به رقابت بپردازند. آن بازیکن کسی نبود غیر از آلفردو دی استفانو و آن بازی هم پیروزی غیرمنتظره میلوناریوس کلمبیا بر بارسلونا آن هم با حساب ۴ بر ۱ بود! دو گل ا ز۴ گل تیم ناشناخته را یک بازیکن بلوند و ناشناخته که مانند تیر از کمان رها شده سریع بود زد.

اولین حرکت را بارسلونا انجام داد و با تیم ریورپلاته مذاکره کرد، تیم سابق دی استفانو که مالکیت او را به عهده داشت. ولی این مهاجم در سال ۱۹۴۹ و در طی یک اعتصاب جمعی توسط بازیکنان آرژانتین به کلمبیا نقل مکان کرده بود. در عین حال، رئال مادرید هم مذاکراتی را با تیم میلوناریوس که در آن زمان دی استفانو برای آن ها بازی می کرد، انجام داد.

رقابت دو تیم برای جذب دی استفانو بسیار بالا گرفت و فدراسیون فوتبال اسپانیا و فیفا به ناچار یک تصمیم عجیب گرفتند؛ اینکه او بصورت یک فصل در میان هر فصل برای یک تیم بازی کند! اولین فصل را با مادریدی ها شروع کرد ولی سران باشگاه مادریدی، شاید در یکی از مهم ترین تصمیمات تاریخ باشگاه هرگز اجازه ندادند که دی استفانو از تیم پایتخت برود و بارسلونا کم کم از قرار داد دور شد. این اعجوبه در ادامه دوران باشکوهش در پایتخت اسپانیا توانست با رئال در طول ۱۱ سال، ۸ قهرمانی در لالیگا و ۵ قهرمانی پیاپی هم در ۵ دوره ابتدایی جام باشگاه های اروپا بدست اورد.

بازیکنانی که مقابل تیم آینده‌شان درخشیدند؛منو بخر


«لیام برادی»

در سال ۱۹۸۰، ممنوعیت ۱۶ ساله باشگاه های ایتالیایی برای امضای قرارداد با بازیکنان خارجی توسط فدراسیون فوتبال این کشور برداشته شد. بنابراین، پس از دو سال که یوونتوس قهرمان سری آ نشده بود، جووانی تراپاتونی سرمربی وقت بانوی پیر به لیام برادی هافبک ایرلندی آرسنال به مبلغ ۵۰۰ هزار یورو پیشنهاد داد.

لیام برادی بازیکنی بود که با تیم آرسنال توانست قهرمان جام حذفی در سال ۱۹۷۹ شود و بازی فوق العاده و درخشان او دربرابر بانوی پیر در نیمه نهایی جام برندگان جام اروپا در فصل ۸۰-۱۹۷۹ باعث شد که به شدت مورد توجه تراپاتونی قرار بگیرد. او در آن بازی مثل یک ستاره درخشید و بیانکونری رو متقاعد کرد که او را به خدمت بگیرند و به آنها کمک کرد تا عناوین مختلفی را کسب کنند. او در سال ۱۹۸۲ بانوی پیر را به مقصد سامپدوریا ترک کرد و راه را برای یک خارجی دیگر به نام میشل پلاتینی باز کرد!

بازیکنانی که مقابل تیم آینده‌شان درخشیدند؛منو بخر


«ویلیان»

اگرچه ویلیان قبل از پیوستنش به چلسی به مدت یک فصل و نیم و به مبلغ ۳۰ میلیون یورو به آنژی ماخاچ قلعه پیوست و در این تیم توپ زد، ولی منتقل شدنش به آبی های لندن را مدیون دو بازی درخشانش مقابل این تیم در لیگ قهرمانان اروپای سال ۲۰۱۲ با لباس شاختاردونتسک است. تیم اوکراینی در بازی رفت موفق شد با حساب ۲ بر ۱ چلسی را ببرد که یکی از پاس گل ها را ویلیان به فرناندینیو داد. اما در بازی هیجان انگیز برگشت که در استمفورد بریج برگزار شد، چلسی توانست با گلزنی ویکتور موزس به پیروزی برسد و تیم اوکراینی را از گردونه مسابقات کنار بزند. نهایتا زمانی که آنژی تصمیم به فروش ستارگان خود گرفت ،چلسی از فرصت استفاده کرد و این ستاره برزیلی را در آخرین روز ژانویه به مبلغ ۳۵ میلیون یورو به خدمت گرفت.

بازیکنانی که مقابل تیم آینده‌شان درخشیدند؛منو بخر


«محمد صلاح»

چطور می توان بازیکنی که بارها و بارها به شما گل زده و زهر خودش را ریخته است متوقف کرد؟ جواب البته واضح است؛ او را به خدمت بگیرید!

چلسی یکی از این تیم هاست که بارها محمد صلاح به آنها گل زده است و سرانجام آبی های لندن او را درژانویه سال ۲۰۱۴ به مبلغ ۱۱ میلیون یورو از بازل خریدند. این انتقال، او را به نخستین بازیکن مصری تاریخ چلسی تبدیل کرد. در فوریه همان سال، صلاح در پیروزی مقابل نیوکاسل اولین حضور خود در لیگ برتر را جشن گرفت. نخستین گل او، در دربی لندن مقابل آرسنال به ثبت رسید. آن فصل با تنها دو حضور ۹۰ دقیقه ای برای صلاح به اتمام رسید. وی یک نیم فصل دیگر نیز در ترکیب آبی های لندن باقی ماند. نیم فصل نخست فصل بعد نیز برای صلاح با چند حضور کوتاه در تنها سه بازی لیگ برتری به اتمام رسید.

در روز پایانی نقل و انتقالات زمستانی ۲۰۱۵ صلاح به طور قرضی راهی فیورنتینا شد. در واقع این انتقال بخشی از انتقال خوان کوادرادو به استمفوردبریج حساب می شد.

بازیکنانی که مقابل تیم آینده‌شان درخشیدند؛منو بخر


«رایان گیگز»

بازیکنی که اسطوره شیاطین سرخ به حساب می آید و دارای یک رکورد بی نظیر در این تیم است؛ بازی کردن در ۹۶۳ مسابقه در طول ۲۴ سال حضورش در منچستر یونایتد. رایان، زمانی که ۱۳ سال داشت بوسیله استعدادیاب باشگاه منچسترسیتی (دنیس اسکوفیلد) زیر نظر گرفته شد، او خیلی زود فهمید که گیگز نوجوان، پتانسیل تبدیل شدن به یک ستاره فوتبال را دارد. باشگاه سیتی تصمیم گرفت منتظر بماند تا او ۱۴ ساله شود و او را به عنوان یک بازیکن جوان به خدمت گیرد. اما از بخت بد سیتی، در همان زمان گیگز توسط (هارولد وود) که مباشر فرگوسن بود زیر نظر بود و او که قبلا هم در مورد استعداد رایان گیگز شنیده بود شخصاً نزد الکس فرگوسن رفت و به او گفت که اگر گیگز را از دست بدهیم در آینده تاسف خواهیم خورد.

فرگوسن که تحت تاثیر قرار گرفته بود تصمیم گرفت بازی گیگز را ببینید. گیگز در در ترکیب پسران سالفورد مقابل تیم زیر ۱۵ساله های منچستریونایتد هت تریک کرد، آن هم در حالی که فرگوسن بازی او را از پنجره دفتر کارش می‌دید. در ۲۹ نوامبر ۱۹۸۷ (تولد ۱۴ سالگی گیگز) فرگوسن به همراه جو براون به خانه گیگز رفتند و به او پیشنهاد قرارداد دو ساله با منچستر یونایتد را دادند. فرگوسن بعد ها درباره روز بازی گیگز برابر تیم زیر ۱۵ ساله های منچستریونایتد به تلگراف گفت: «من به او طوری نگاه می کردم که یک معدنچی طلا به یک تکه سنگ بزرگ پر از رگه های طلا نگاه می کند.»

بازیکنانی که مقابل تیم آینده‌شان درخشیدند؛منو بخر


«لوسیو»

پیش از اینکه او قهرمانی بوندس لیگا، سری آ و لیگ قهرمانان اروپا را با تیم هایی نظیر بایرن مونیخ و اینتر بدست بیاورد، لوسیو شکستی بسیار بزرگ در برزیل متحمل شده بود و آن بازمی گردد به زمانی که ۱۸ سال داشت و به عنوان دفاع وسط و بطور قرضی در تیم گوارا که تیم زادگاهش (پلانالتینا) هم محسوب می شد توپ می زد. در دور مقدماتی جام حذفی برزیل در سال ۱۹۹۷، با نتیجه سنگین ۷ بر ۰ مغلوب تیم اینترناسیونال شدند. لوسیو در مورد آن مسابقه به placer (مجله ورزشی برزیل) گفت: «ما مسابقه ای را مشاهده کردیم که ما با نتیجه ۷ بر ۰ مغلوب اینترناسیونال شدیم ولی من هنوز هم از آن مسابقه تقدیر می کنم.»

جمله اش چندان عجیب هم نیست؛ چون بعد از آن در همان دوران نوجوانی به اینتر ناسیونال پیوست و در ادامه مسیر پیشرفتش به بایرلورکوزن، سپس بایرن مونیخ و بعد اینتر پیوست و عملکرد خیلی خوبی هم برای تیم ملی برزیل داشت که شامل ۱۰۵ بازی ملی و کسب عنوان قهرمانی جام جهانی ۲۰۰۲ می شود.

بازیکنانی که مقابل تیم آینده‌شان درخشیدند؛منو بخر
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج