۴۷۷۴۰۸
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

۵۰ درصد از ایرانی ها اضافه وزن دارند

وزیر بهداشت با اشاره به ابتلای ۵ میلیون ایرانی به بیماری قند، گفت: ۵ میلیون نفر در کشور در آستانه ابتلا به بیماری قند هستند، در کشور ۵۰ درصد افراد اضافه وزن و ۳۰ درصد چاق هستند.

خبرگزاری فارس: سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت در همایش سفیران سلامت در ضمن تبریک دهه مبارک فجر، گفت: مردم ایران همانطور که در ۳۸ سال پیرو راه امام و شهدا و قدرشناس امام و شهدا بودند، همچنان در نسل‌های بعدی هم پیرو این مسیر خواهند بود.

وزیر بهداشت با تاکید براینکه انقلاب اسلامی موهبت بزرگی برای مردم ایران است، افزود: همگام با مردم برای دفاع از آرمان های امام راحل، رهبر معظم و شهدا در راهپیمایی ۲۲ بهمن همانند سال های گذشته شرکت خواهیم کرد.

هاشمی گفت: در طی این ۳۸ سال مردم اقتدار خود و اراده شان در برابر قدرت‌های جهانی را نشان دادند.

وزیر بهداشت همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از سفیران سلامت که بدون چشم داشتی از دولت در حوزه سلامت فعالیت می کنند، گفت: همین که سفیران سلامت به سلامت مردم و هم نوعان خود تعصب دارند خوب است.

هاشمی نقش آموزش و پرورش در امر پیشگیری را حیاتی دانست و گفت: سفیران سلامت از جمله دانش آموزان نقش موثری در امر پیشگیری دارند ، چرا که در کنار مراقبت از سلامت خود از سلامت خانواده، هم‌نوعان و مردم مراقبت می‌کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: سفیر سلامت باید ابتدا به سلامت خود توجه کند چرا که عالم بی عمل نمی تواند در دیگران تاثیری داشته باشد.

هاشمی در ادامه، با اشاره به ابتلای ۵ میلیون ایرانی به بیماری قند، افزود: همچنین ۵ میلیون نفر در کشور در آستانه ابتلا به بیماری قند هستند. در کشور ۵۰ درصد افراد اضافه وزن و ۳۰ درصد چاق هستند .

وزیر بهداشت با بیان این که ۵۰ درصد ابتلا به فشار خون در کشور از بیماری خود مطلع نیستند، گفت: فشار خون موجب بروز سکته های قلبی و مغزی می شود، بنابر این سفیران سلامت با آموزش در امر پیشگیری به خانواده ها و هم نوعان خود نقش موثری در جلوگیری از ابتلا به فشار خون و نهایت سکته های قلبی و مغزی دارند.

هاشمی پیشگیری در حوزه سلامت را بسیار مهم دانست و گفت: این مسئله بدون توانمند سازی افراد اتفاق نخواهد افتاد.

وی سلامتی را بزرگترین نعمت بیان کرد و افزود: کشوری که مردمانش سالم باشند در آن توسعه پایدار ایجاد خواهد شد.

هاشمی با تاکید بر این که سلامت بر همه امور مقدم است، گفت: حوزه سلامت حتی بر امنیت مقدم است چرا که اگر خانواده ای، شهری و کشوری سالم باشد می تواند مسیر رشد و ترقی را دنبال کند.

وزیر بهداشت در پایان گفت: من به عنوان مسئول سلامت دولت یازدهم از سفیران سلامت به دلیل همکاری در حوزه پیشگیری تشکر می کنم و امیدوارم بر یاران و سفیران سلامت در همه نقاط کشور افزوده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میلاد

      باید بگویم که اضاف وزن این50درصد از ملت از پرخوری نیست،بلکه از ابس مشکلات در زندگیشون پیش اومده کبدشون ورم کرده و این ورم منجر به چاقی کاذب و پف بدن شده است!

    • روح ک ش

      در عوض اون ۵٠% هم کمبود وزن و سوتغذیه دارن اون به این در

    • یاس

      علتش یارانه است مفت خوری

    • بدون نام

      یعنی با این که این همه سگ دو میزنیم بازم اضافه وزن داریم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج