۴۷۷۵۴۵
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

جایزه ادبی «پن» به یک موسیقیدان رسید

«استفن سادنهایم»، ترانه‌سرا و آهنگساز تئاتر، جایزه ادبی «پن» را از «مریل استریپ» دریافت می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: «استفن سادنهایم»، ترانه‌سرا و آهنگساز تئاتر، جایزه ادبی «پن» را از «مریل استریپ» دریافت می‌کند.

«تئاترمانیا» نوشت: مرکز «پن» آمریکا نام «استفن سادنهایم»، ترانه‌سرا و آهنگساز برجسته آثار نمایشی موزیکال، را به عنوان برنده جایزه «پن/آلن فاوندیشن» معرفی کرد.

همچنین اعلام شده او طی مراسمی که روز ۲۵ آوریل در موزه تاریخ طبیعی آمریکا در نیویورک برگزار می‌شود، جایزه خود را از دستان «مریل استریپ»، هنرپیشه سرشناس برنده اسکار، دریافت می‌کند.

«در دل جنگل» نام یکی از آثار نمایش موزیکالی است که «سادنهایم» آهنگسازی آن را بر عهده داشته و «مریل استریپ» در سال ۲۰۱۴ در فیلم «جادوگر» که اقتباس سینمایی از این اثر است، ایفای نقش کرده است.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد داستان اعطای جایزه نوبل ادبیات به «باب دیلن» که ترانه‌سرا و خواننده مطرحی است، دوباره تکرار شده است.

جایزه «پن/آلن فاوندیشن» یکی از مجموعه جوایز مرکز «پن» است که سالانه به نویسنده برجسته‌ای تعلق می‌گیرد که با سرکوب در هر نوعی، مبارزه کرده و بهترین نوع انسانیت را در آثارش به تصویر کشیده است. این جایزه پیش از «سادنهایم» ۸۶ ساله به نویسندگانی چون «جی.کی رولینگ» و «تونی موریسون» اعطا شده است.

«سادنهایم» آمریکایی بیش از شش دهه در حوزه هنری فعالیت داشته و هشت جایزه «تونی»، یک جایزه «پولیتزر»، هشت «گرمی»، یک جایزه اسکار و مدال آزادی ریاست‌جمهوری آمریکا را در کارنامه‌اش به ثبت رسانده است.

«اتفاق خنده‌داری که در راه فوروم افتاد»، «دوره‌گرد»، «داستان وست ساید»، «موسیقی یک شب کوچک»، «احمق‌ها»، «سویینی تاد»، «ترورها» و «یکشنبه در پارک با جورج» از جمله کارهای او هستند.

«اندرو سولومون» رئیس «پن» آمریکا درباره انتخاب برنده امسال گفت:‌ او اولین ترانه‌سرا و آهنگسازی است که این جایزه را دریافت می‌کند. این جایزه پرداخت دقیق او به شخصیت انسان را مورد توجه قرار می‌دهد. حمایت او از نسل جدید نویسنده‌ها، او را به یک شهروند ادبی درجه یک تبدیل کرده است.

«سادنهایم» در حال حاضر با «دیوید ایوز» روی یک تئاتر موزیکال جدید کار می‌کند. این اثر نمایشی برگرفته از دو فیلم از آثار «لوییس بونوئل»، فیلمساز سوررئال اسپانیایی، است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • روح ک ش

      نکنه توقع داشتین به ی ورزشکار بدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج