۴۷۷۷۳۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

رویای بزرگ با «اوتو فیستر»

یک مربی آلمانی باتجربه هدایت تیم‌ملی افغانستان را برعهده گرفت تا بتواند رویای حضور این تیم در مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا را تحقق ببخشد.

روزنامه شهروند: یک مربی آلمانی باتجربه هدایت تیم‌ملی افغانستان را برعهده گرفت تا بتواند رویای حضور این تیم در مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا را تحقق ببخشد.

مربی نامدار آلمانی روی نیمکت افغانستان

بعد از این‌که با تصمیم فدراسیون فوتبال افغانستان «پیتر شگرت» از کرواسی از سرمربیگری تیم‌ملی فوتبال افغانستان کنار گذاشته شد، حالا قرار است افغان‌ها با یک مربی باتجربه آلمانی به راه خود ادامه دهند. «اوتو فیستر» ٧٩ ساله که سابقه فراوانی در امر سرمربیگری تیم‌های ملی دارد، ضمن مربیگری در٤ قاره، با تیم‌ملی فوتبال توگو در جام‌جهانی ٢٠٠٦ آلمان نیز حضور داشته است. او که قرار است فردا طی نشستی خبری در کابل به صورت رسمی معرفی شود،‌ در ١٤٨ تجربه مربیگری ملی ٧٥ برد، ٢٥ مساوی و ٤٨ باخت در کارنامه خود دارد. این مربی آلمانی که از او همواره به‌عنوان یکی از مربیان بادانش ژرمن‌ها یاد می‌شود، بعد از «اریش روته مولر» و «سلاون سکیلیزیچ» سومین مربی آلمانی افغانستان در سال‌های اخیر محسوب می‌شود،‌ اگرچه افغانستان در تاریخ خود بارها از مربیان آلمانی استفاده کرده است.

آزمون سخت فیستر

به نظر می‌رسد بعد از حضور برخی از بازیکنان افغانستانی در لیگ‌های اروپایی و انتقال فیصل شایسته، کاپیتان تیم‌ملی این کشور در لیگ ایران و ترکیب پیکان، آنها تلاش می‌کنند تا با حضور یک مربی نامدار فوتبال خود را متحول کنند. افغانستان در آخرین رده‌بندی فیفا در رده ١٥١ قرار دارد و مهم‌ترین مسابقاتی هم که در پیش دارد، مقدماتی جام ملت‌های آسیا ٢٠١٩ است. باید دید که مربی مسن آلمانی چقدر در رساندن افغان‌ها به جایگاه مدنظرشان موفق خواهد بود.

رویای بزرگ

تیم ملی افغانستان بعد از قرار گرفتن در رده چهارم گروه خود در دور نخست مقدماتی جام‌جهانی ٢٠١٨ و جام ملت‌های آسیا ٢٠١٩ حالا باید با ٢٦ تیم دیگر برای کسب ٨ سهمیه باقی مانده این مسابقات رقابت کند. به نظر می‌رسد حضور در بالاترین سطح رقابت‌های قاره کهن می‌تواند رویای دست یافتنی افغان‌ها باشد که آنها با حضور سرمربی جدید به دنبال آن هستند. باید دید که در یک‌سال آینده فوتبال افغانستان می‌تواند بزرگترین افتخار تاریخ این کشور را جشن بگیرد یا باید برای این اتفاق چند سال دیگر انتظار بکشند. جام ملت‌های آسیا در‌سال ٢٠١٩ برای اولین بار با حضور ٢٤ تیم برگزار می‌شود و این موضوع شانس را برای تیم‌های سطح پایین‌تر مثل افغانستان افزایش داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج