۴۷۷۷۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

حضور وارن بافت ثروتمند در سریال کارتونی

وارن بافِت، با لقب «دانشمند اوماها» نیز شناخته می شود و علاوه بر ثروت بسیار زیاد، انسان خیرخواه و بشردوستی نیز هست. در ادامه، مصاحبه وب سایت یاهو فایننس را با این مرد بزرگ را می خوانیم.

حضور وارن بافت ثروتمند در سریال کارتونی






برترین ها: بافِت، یکی از ثروتمندترین مردان جهان در سریال کارتونی «باشگاه میلیونرهای مخفی» که به کودکان روش های سرمایه گذاری و فرضیه های ابتدایی تجارت را می آموزد، صحبت می کند. «هرچه بیشتر یادبگیری، درآمد بیشتری خواهی داشت» یکی از آموزه های بافت در این سریال است.

حضور وارن بافت ثروتمند در سریال کارتونی

وارن بافِت، با لقب «دانشمند اوماها» نیز شناخته می شود و علاوه بر ثروت بسیار زیاد، انسان خیرخواه و بشردوستی نیز هست. بافت در واقع سهام‌دار اصلی و مدیر عامل شرکت برکشایر هاتاوی - ارائه دهنده انواع خدمات بیمه - است و با دارایی خالص ۵۳.۵ میلیارد دلار آمریکا، در سال جاری میلادی در مقام چهارم ثروتمندترین مردان جهان قرار گرفت.

در ادامه، مصاحبه وب سایت یاهو فایننس را با این مرد بزرگ را می خوانیم.

یاهو فایننس: چگونه وارد سریال کارتونی «کلوب میلیونرهای مخفی» شدید؟

وارن بافت: دوست من اندی هیوارد که تولید کننده برنامه های کودک است و من تصمیم گرفتیم برنامه ای برای کودکان تهیه کنیم که به آنها اصول سرمایه گذاری و تجارت را بیاموزد. همچنین فکر کردیم استفاده از شخصیت های کارتونی برای رساندن این پیام ها بسیار تاثیر گذارتر است و کودکان از سنین پایین می توانند با مقوله تجارت آشنا و در آینده به انسان های موفقی تبدیل شوند.

یاهو فایننس: نام «کلوب میلیونرهای مخفی» از کجا آمده است؟

وارن بافت: در نسخه اولیه سریال، گروهی از کودکان دور هم جمع می شوند تا مرکز جوانان خود را حفظ کنند. در این مسیر، آنها کارت ارزشمندی از مسابقه بیس‌بال به دست می آورند، آن را می فروشند و با پول آن مرکز جوانان را حفظ می کنند. آنها از من کمک می خواهند تا در مدیریت پول هایشان به آنها کمک کنم و در آنجا بود که جرقه نام «کلوب میلیونرهای مخفی» در ذهن ما شکل گرفت. در این سریال، در خلال اتفاق های جالب و هیجان انگیز، نکات مهم و ارزشمندی در مورد مسایل مالی و تجارت به کودکان آموزش می دهیم.

یاهو فایننس: آیا هدف از این برنامه آموزش مسایل مالی به کودکان یا یاد دادن روش های پس انداز پول است؟

وارن بافت: این برنامه به راه های پس انداز پول هیچ ارتباطی ندارد و همه تلاش ما این است تا مفهوم درست پول و روش های سالم و درست درآمد بیشتر را به آنها بیاموزیم. روزی یک نفر به من گفت: «زنجیر عادت ها تا زمانیکه که انجامشان می دهیم به نظر ساده است. اما هنگام ترک آنها متوجه می شویم تا چه اندازه محکم و شکستن آن دشوار است». ما در این سریال می خواهیم عادت های سالمی را در کودکان به وجود بیاوریم که در همه دوران زندگی خود برایشان مفید باشد.

یاهو فایننس: عادت های مالی و نکته های بیزینسی اصلی که دوست دارید کودکان از این سریال بیاموزند چیست؟ خودتان آنها را چگونه آموخته اید؟

وارن بافت: برخی از درس های مالی که در این سریال یاد می گیرید اینها هستند: «بهترین سرمایه گذاری شما، سرمایه گذاری روی توانایی های خودتان است.»، «هر چه بیشتر بیاموزید، درآمد بیشتری خواهید داشت.»، «از اشتباهات خود و دیگران درس بگیر»، «همکاری های درست و عالی هر کاری را آسان می کند»، «در زندگی و همچنین شغل خود، پیش از قضاوت در مورد افراد سعی کنید آنها را بشناسید.» و «فقط از روی ظاهر قضاوت نکنید.»

یاهو فایننس: آیا درسی هست که بخواهید به فرزندان خود در مورد مسایل مالی بیاموزید و والدین دیگر نیز از آن استفاده کنند؟

وارن بافت: همه درس هایی که من در سریال «باشگاه میلیونرهای مخفی» می گویم همان درس هایی است که به فرزندان خود نیز آموخته ام. ما با این سریال می خواستیم کودکان دیگر و حتی والدین آنها نیز با مفاهیم مالی و تجارت سالم آشنا شوند. پندهای این سریال بسیار ساده و برای زندگی کاری و شخصی مفید هستند. در ضمن، محدودیت سنی نیز ندارند.

یاهو فایننس: نخستین مطلب درمورد پول که والدین باید به کودکان خود بیاموزند، و مهم ترین چیزی که نباید به آنها یاد بدهند، چیست؟

وارن بافت: سریال «باشگاه میلیونرهای مخفی» مملو از پندهای آموزنده و مفید همچون این است که به شما یاد می دهد هرگز بیشتر از دارایی خود خرج نکنید، پس انداز داشته باشید و هرگز از دیگران پول قرض نگیرید. در این سریال عواقب تصمیمات نادرست افراد را می بینید. همه تلاش این سریال این است تا کودکان بتوانند مهارت های تصمیم گیری صحیح و منطقی را بیاموزند و کمترین خطای مالی را در زندگی آینده خود داشته باشند.

یاهو فایننس: آیا مخاطب این برنامه فقط کودکان هستند یا والدین آنها نیز در نظر گرفته شده اند؟

وارن بافت: ما این سریال را برای کودکان ساخته ایم، اما والدین آنها نیز می توانند از آن بهره ببرند.

یاهو فایننس: چرا تصور می کنید یادگیری مسایل مالی برای کودکان مهم است؟

وارن بافت: بسیاری از مردم به دلیل تصمیمات اشتباهی که اتخاذ می کنند در مشکل مالی به سر می برند. ما با این سریال می خواهیم به کودکان از همان سنین پایین بیاموزیم که درست تصمیم گیری کنند و با عواقب تصمیمات اشتباه آشنا شوند. درست تصمیم گرفتن فقط در کار و کسب درآمد اهمیت ندارد بلکه در زندگی انسان ها نیز مساله ارزشمند و پراهمیتی است. ما تلاش داریم تا کودکان را به سمت زندگی مفید و موفقیت آمیز سوق دهیم.

یاهو فایننس: مناسب ترین سن برای آموزش مسایل مالی به کودکان، چه سنی است؟

وارن بافت: هیچگاه خیلی زود نیست. ما از همان سال های اولیه می توانیم ارزش پول، تفاوت نیاز و خواسته و اهمیت پس انداز را به کودکان بیاموزیم. اینها مسایلی هستند که کودکان در هر سنی توان درک آن را دارند و بهتر است به آنها کمک کنیم تا از پول و درآمد درک بهتری داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج