جاباما
۴۷۷۸۲۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

حمایت ۸۰ ناشر از نویسندگان مسلمان

با وضع قانون مهاجرتی «دونالد ترامپ»، ناشران به مقابله با او برآمده‌اند تا صدای نویسندگان مسلمان را به گوش جهان برسانند.

خبرگزاری ایسنا: با وضع قانون مهاجرتی «دونالد ترامپ»، ناشران به مقابله با او برآمده‌اند تا صدای نویسندگان مسلمان را به گوش جهان برسانند.
حمایت 80 ناشر از نویسندگان مسلمان

«هافینگتون پست» نوشت: گروهی متشکل از حدود ۸۰ ناشر دست به دست هم داده‌اند تا درهایی را که رئیس‌جمهور جدید آمریکا سعی دارد ببندد، باز کنند.

طبق قانون موقتی که «دونالد ترامپ» وضع کرده، مهاجران و مسافران هفت کشور مسلمان ایران، لیبی، عراق، سومالی، سودان، ‌سوریه و یمن حتی با داشتن کارت سبز، حق ورود به خاک آمریکا را ندارند. بر این اساس،‌ چندین ناشر تصمیم گرفته‌اند به منظور مبارزه با «ترامپ» و حمایت از نویسندگان مسلمان، حرکتی جمعی انجام دهند. این ۸۰ ناشر برای چاپ کتاب‌های مسلمانان فراخوان عمومی داده‌اند تا صدای ناشنیده آن‌ها را به گوش دیگران برسانند.

این انتشاراتی‌ها در بیانیه‌ خود اعلام کردند: «ما بر این عقیده توافق داریم که در وضعیت سیاسی کنونی، ما به حضور بیش‌تر نویسندگانی با میراث مسلمانی در بازار کتاب نیاز داریم. ما وارد عمل شده‌ایم تا این اتفاق رخ دهد.»

مدیر انتشارات «تامپسون» و «مارتین» اولین افرادی بودند که این طرح را ارائه کردند. این دو که پیش‌تر وکیل بوده‌اند، ‌دعوت خود از دیگر ناشران را در «پابلیشرز ویکلی» منتشر کردند و طی چند روز بیش از ۷۰ ناشر دیگر برای شرکت در این طرح، ‌اعلام آمادگی کردند.

پیش‌تر هم اعلام شده بود «کما»، یک ناشر انگلیسی متخصص در حوزه کتاب‌های ترجمه و معترض به قانون جدید «دونالد ترامپ»،‌ اعلام کرده تنها آثار نویسندگان این هفت کشور را به چاپ می‌رساند. این ناشر به تبع جو ضدترامپ و اعتراض نویسندگان رده‌بالای انگلیسی،‌ اعلام کرده به جای انتشار کتاب‌های نویسندگان آمریکایی به چاپ آثار نویسندگان عرب، مسلمان و پناهنده‌ها اقدام می‌کند.

قانون نژادپرستانه «ترامپ» طی هفته‌های اخیر، با واکنش‌های پی در پی از سوی نویسندگان، هنرمندان و بازیگران سرشناس روبه‌رو شده است. «جی.کی. رولینگ»، «مارگارت اتوود»، «استفن کینگ»، «جان گرین» و «جویس کرول اوتس» از جمله نویسندگانی هستند که در صفحه‌های اجتماعی خود به تندی به این قانون اعتراض کرده‌اند. از دیگر چهره‌های معترض به اقدام اخیر رئیس‌جمهور آمریکا، «کری واشینگتن»، «جود آپاتو»، «اما استون» و «سث روگن» هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج