۴۷۷۸۴۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

اولین گام‌های ربات‌های راه رونده در بازار

در آینده ای نه چندان دور شاید یک ون خودکار جلوی خانه ی شما متوقف شده، یک ربات دوپا از آن خارج شود و بسته ی خریدتان را تحویل دهد. این سناریو، رویای جاناتان هارست، استادیار رباتیک دانشگاه ایالت اوریگان و مدیر ارشد فنی شرکت Agility Robotics است.

وب سایت TopInEarth - جمیله محمدی چراتی: در آینده ای نه چندان دور شاید یک ون خودکار جلوی خانه ی شما متوقف شده، یک ربات دوپا از آن خارج شود و بسته ی خریدتان را تحویل دهد. این سناریو، رویای جاناتان هارست، استادیار رباتیک دانشگاه ایالت اوریگان و مدیر ارشد فنی شرکت Agility Robotics است. به این منظور، گروه وی یک ربات دوپای شترمرغ مانند را با نام کَسی (Cassie) توسعه داده اند که در ادامه ی این خبر از بهترین ها در زمین بیشتر با آن آشنا می شویم.
اولین گام‌های ربات‌های راه رونده در بازار

برای شروع باید گفت که کَسی در حال حاضر قادر به تحویل کالاها نمی باشد. این ربات فعلا در حد یک پلتفرم توسعه ای بوده تا از سوی سایر شرکت های رباتیک و موسسه های تحقیقاتی بکار گرفته شود. به عبارت دیگر، یک ربات مبتنی بر پلتفرم کَسی، درنهات قادر به اجرای فعالیت های بیشتری خواهد بود.

گروه سازنده از طرح ربات دوپای پیشین دانشگاه اوریگان یعنی آتریاس (ATRIAS) استفاده کرده است. آتریاس دارای موتورهایی بوده که برخلاف هم کار می کنند که درواقع شیوه ای ناکارآمد است. هارست گفته است: "با کَسی، ما این مشکل را حل کرده ایم و به آن یک سیستم هدایت، پا، و مهروموم بخشیده ایم. ربات جدید ما می تواند در فضای باز در باران و برف نیز عمل کند."
اولین گام‌های ربات‌های راه رونده در بازار

علاوه بر این، کَسی نیمی از وزن ربات پیشین خود را دارد. و البته به طور خاص شبیه به یک شترمرغ نیست اگرچه گروه سازنده به مطالعه ی پاهای این پرنده به عنوان ابزاری برای دستیابی به چابکی، کارایی و قدرت در ربات خود پرداخته اند.

فعلا این ربات در مرحله ی تولید اولیه در کارخانه ی Agility در اوریگان قرار دارد. به محض پایان تولید کَسی، سایر ربات های دوپا نیز در برنامه ی تولید قرار دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج