۴۷۷۹۶۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

زلاتان، درخشش ابدی یک ستاره یاغی

زلاتان حتی در سن ۳۵ سالگی هم روند فوق العاده گلزنی خود را حفظ کرده و بی شک یکی از بهترین مهاجمان عصر حاضر به شمار می آید.​​​​​​​

ورزش سه: به نظر می رسد بسیاری از مردم علاقمند باشند که زلاتان بالاخره روزی شکست خورده و از او انتقاد کنند. سالهای سال، منتقدان از او به عنوان ناکام همیشگی در لیگ قهرمانان نام برده و معتقد بودند که زلاتان در دیدارهای دشوار قادر به تغییر جریان بازی و گلزنی نمی باشد. بعد از آن و با قهرمانی های متوالی زلاتان در سراسر قاره سبز، منتقدان تاکید داشتند که امکان موفقیت زلاتان در لیگ برتر وجود ندارد.

اما روند درخشش ستاره ۳۵ ساله و سوئدی در ترکیب شیاطین سرخ نیز ادامه یافت و حالا و در حالیکه در ماه فوریه قرار داریم، بعد از جدایی سرالکس فرگوسن تبدیل به اولین بازیکنی شد که قادر به زدن حداقل ۲۰ گل در یک فصل می باشد و البته همانگونه که وی بعد از درخشش و گلزنی در دیدار برابر لسترسیتی تاکید داشت، هنوز با اهداف شخصی خود در اولین فصل حضور در لیگ جزیره فاصله دارد.

زلاتان بعد از دیدار برابر مدافع عنوان قهرمانی گفت: "من اهدافی شخصی در سر دارم که البته آن را جایی بازگو نخواهم کرد و باید اعتراف کنم که هنوز با رسیدن به آن فاصله داریم. زدن حداقل ۲۰ گل در هر فصل اتفاقی ست که برای سالیان متمادی در دوران حرفه ای من رخ داده و موضوع جدیدی به شمار نمی آید. من تا به حال ۲۰ گل به ثمر رساندم و ۷ پاس گل نیز برای همبازیانم ارسال کرده ام که آماری مشابه برای من در فصول اخیر، به جز فصل دیوانه وار پارسال به شمار می آید".

زلاتان در سال ۲۰۱۶ آماری خیره کننده بر جای گذاشت و موفق به زدن ۵۱ گل شد تا خداحافظی باشکوهی با پاری سن ژرمن داشته باشد اما ارقام حاکی از درخشش او طی ۱۰ سال گذشته می باشد.

در دنیای فوتبال، تنها کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی رئال مادرید موفق شد چنین آماری را به ثبت رسانده و در ۱۱ فصل متوالی بالای ۲۰ گل به ثمر برساند. اما نباید فراموش کرد که رونالدو ۸ فصل از این ۱۱ سال را در سانتیاگو برنابئو و سه فصل دیگر را نیز در ترکیب شیاطین سرخ سپری کرده است. اما زلاتان مهاجرت های فراوانی در کارنامه ورزشی خود داشته و چنین آماری را در ۵ تیم متفاوت و در ۴ لیگ معتبر و سطح اول قاره سبز به ثبت رسانده است و حتی قبل از به شهرت رسیدن لیونل مسی، زلاتان چنین آماری را خلق می کرده است.

بدون شک در دیدار روز یکشنبه برابر واتفورد نیز ستاره سوئدی بزرگ ترین امید گلزنی یونایتد خواهد بود و با توجه به آمار خیره کننده ای که وی با گذشت کمتر از دو سوم فصل بر جای گذاشته، رسیدن به ۳۰ گل روبین فان پرسی در فصل خاطره انگیز ۲۰۱۳ توسط زلاتان در ادامه نباید کسی را شگفت زده کند.

در هر سرزمینی که زلاتان پای گذاشته موفق بوده و او را باید یکی از پرتداوم ترین و سازگاترین مهاجمان دنیای فوتبال قلمداد کرد. به ثمر رساندن حداقل ۲۰ گل در فصول ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ با لباس اینتر زیر نظر دو سرمربی مانند مورینیو و مانچینی که با سیستم های کاملا متفاوتی بازی می کنند نشان از توانایی های غیرقابل توصیف این مهاجم سوئدی دارد.

در فصول اخیر آمار زلاتان به حدی درخشان بوده که به ثمر رساندن ۲۱ گل و ارسال ۱۲ پاس گل زیر نظر گواردیولا در بارسلونا برای او یک شکست به شمار می آید.

اما درخشش زلاتان در بازگشت دوباره به ایتالیا نیز ادامه داشت و طی دو فصل او موفق شد ۵۶ گل به ثمر رسانده و ۲۵ پاس گل نیز ارسال کند. به ثمر رساندن ۳۵ گل در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ باعث شد تا روسونری ها بعد از ۷ سال طعم شیرین قهرمانی در سری آ را دوباره تجربه کنند.

با مهاجرت به فرانسه، شرایط ستاره سوئدی تغییر نکرد و او موفق شد طی ۴ سال حضور در لاشامپیونه، آمار ۱۵۶ گل و ۵۸ پاس گل را به ثبت برساند.

گرچه بسیاری معتقدند که اگر دوران حرفه ای و پربار زلاتان بدون تجربه قهرمانی در لیگ قهرمانان به پایان برسد، انگار او چیزی در کارنامه خود کم دارد، اما به نظر می رسد خود زلاتان با این دسته از مردم هم عقیده نباشد.

با توجه به صدرنشینی مقتدرانه چلسی و فاصله زیاد زلاتان و یونایتد با صدر جدول لیگ برتر، بعید به نظر می رسد شاهد قهرمانی شیاطین سرخ در پایان فصل جاری باشیم و احتمالا امسال دومین فصلی طی ۱۴ سال اخیر است که تیمی که زلاتان را در ترکیب می بیند، قادر به فتح لیگ داخلی نبوده است و آمار موید آن است که هر کجا زلاتان باشد، قهرمانی ها و گلزنی ها نیز در کنار او حضور خواهند داشت.

اما به نظر می رسد منتقدان زلاتان حتی اگر او موفق به زدن ۴۰ گل در فصل جاری نیز شود راضی نخواهند شد و یا او اگر درپایان فصل بعدی، قهرمانی در لیگ قهرمانان با یونایتد را تجربه کنند نیز بهانه ای برای انتقاد از او پیدا خواهند کرد.

اما باید اعتراف کرد که زلاتان بی شک یکی از بهترین مهاجمانی است که دنیای فوتبال در عصر حاضر به چشم دیده است و با زدن ۲۶ گل دیگر، او به رکورد شگفت انگیز ۵۰۰ گل در دوران حرفه ای خود خواهد رسید و با توجه به حضور احتمالی زلاتان در فصل آینده با لباس شیاطین سرخ، شاهد به ثبت رسیدن این عدد اعجاب انگیز در کارنامه پربار دوران ورزشی او خواهیم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج